Announcement

Collapse
No announcement yet.

Web8bits - ADF Transfer Utility disk gezocht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Web8bits - ADF Transfer Utility disk gezocht

    Ik had deze disk een paar jaar terug, er zelfs een video over gemaakt over hoe je het moet gebruiken, zie:

    https://youtu.be/_K7QC1uLodc

    Maar ik heb toen later de hele zwik verkocht inclusief die diskette (mwaaaaaaaaaaahhhhhhh).....
    Heeft iemand nog een kopie liggen die hij/zij kan opsturen, moet wel werken op een A500, zoals te zien in de video.

    De schrijver van het programma heet David Novo (aka Web8bits). En ik wil best betalen hoor voor het programma, want het was een ideaal programmatje om ADF-jes over te zetten naar een echte Amiga floppy.
    Last edited by Snowwie; 12-06-2018, 04:54.

    #2
    https://www.marktplaats.nl/a/compute...reviousPage=lr

    Comment


      #3
      Dat is niet dezelfde. :-)

      Edit: gevonden (na versturen mailtje)

      https://www.micomputer.es/en/amiga-o...3000-4000.html

      Comment


        #4
        En de diskette gekocht.

        Alleen jammer dat er een aantal titels zijn die NA het inpakken nog steeds groter zijn dan 720KB.

        Comment


          #5
          Wellicht is dit nog handig?

          http://www.exe2adf.com

          Comment


            #6
            Ik vind het maar omslachtig eerst naar dos flop en dan naar Amiga flop. Zo'n PCMCIA CF of makkelijker nog netwerk kaartje werkt toch een stuk sneller.

            Comment


              #7
              Originally posted by spud View Post
              Ik vind het maar omslachtig eerst naar dos flop en dan naar Amiga flop. Zo'n PCMCIA CF of makkelijker nog netwerk kaartje werkt toch een stuk sneller.
              Als je een A1200 hebt dan kan het inderdaad beter via PCMCIA CF, maar bij een A500 ligt het wat lastiger, zeker als er geen hdd in de A500 zit en je enkel met floppies kunt werken.

              Maar daar komt nu verandering in. Ik heb net vandaag de HC533 Turbokaart besteld en hiermee kan kan ik mooi WB 1.3 intern installeren, net zoals ik het vroeger ook deed op mijn A590, enig verschil is nu: heb meer ruimte. Woeii.. en het ding is intern.

              Allicht dat het mogelijk is de CF kaart in WinUAE voor te bereiden op gebruik in de echte A500, want dan kan ik gelijk al die games er op zetten. Althans enkel de DOS games voor WB 1.3
              Later kan ik altijd nog kijken of ik een 3.1 rom kan kopen zodat de A500 ook WB 3.0 kan draaien. Dan zou ik ook Whdload kunnen gebruiken aangezien de turbokaart met z'n 8MB ram en 33mhz ruim voldoende is hiervoor.

              Comment


                #8
                Oh ja, daar heb je een punt. Op een bare a500 is die floppy route de enige realistische. Mooi dat je nu een turbo kaartje hebt. Op de CF zou je inderdaad (via WinUAE) al je adfjes kunnen zetten en dan in de Amiga naar flop schrijven (of eventueel de adf mounten in WB voor die floppies die ook gewoon onder WB werken. Maar zo'n turbokaart vraagt inderdaad natuurlijk vooral om een WHDLoad setup :) Veel plezier er mee!

                Comment


                  #9
                  Originally posted by spud View Post
                  Oh ja, daar heb je een punt. Op een bare a500 is die floppy route de enige realistische. Mooi dat je nu een turbo kaartje hebt. Op de CF zou je inderdaad (via WinUAE) al je adfjes kunnen zetten en dan in de Amiga naar flop schrijven (of eventueel de adf mounten in WB voor die floppies die ook gewoon onder WB werken. Maar zo'n turbokaart vraagt inderdaad natuurlijk vooral om een WHDLoad setup :) Veel plezier er mee!
                  WHDLoad draait volgens mij niet op WB 1.3

                  Ik zal eens kijken hoe ik het beste dit kan oplossen, ik moet eerst nog maar eens zien of de CF reader in mijn gewone pc het nog doet. Alle ADF-jes naar de CF kaart kopieren wordt lastig, aangezien ik meer dan 18GB aan AFD games heb. Die CF kaart is maar 4GB en ik vraag me eigenlijk af tot hoever WB 1.3 eigenlijk gaat, qua HDD ruimte? MIjn idee is eerder om in alle rust de meeste favoriete games op de CF kaart te zetten.

                  En dan kan het grote puzzelen weer beginnen hoe ik vroeger altijd met de Startup-Sequence aan het klooien was en "Assign" commando's toevoegde. Ik weet niet meer hoe ik het deed, maar het kwam er op neer dat je een volume naam van een diskette koppelde aan een 'drawer' (een map dus). In de SS stond dan iets in de trend van "Assign "Cannonfodder disk1" to DH0:\Games\CF1\Disk1". Iets in die trend in elk geval. Maar dit werkte alleen maar met DOS games onder Workbench. Sommige games kon je niet starten vanuit Workbench.

                  Comment

                  Working...
                  X