Announcement

Collapse
No announcement yet.

Externe diskdrives voor A500 (+ evt. extra diskettes)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Externe diskdrives voor A500 (+ evt. extra diskettes)

    Hoi,

    IK heb een A500 gekocht, maar ja, kopieren en fomatteren met maar maar 1 drive is gewoon 10x niks. Ik wil er graag 1 of 2 extra drives bij hebben.

    Wie heeft er nog een of twee goedwerkende drives liggen? (Als je twee hebt, moet er wel minimaal eentje doorlusbaar zijn).

    En op zich zouden een paar dozen of boxen vol diskettes ook goed uitkomen.

    Groet,
    Patrick

    #2
    Aanstaande zaterdag 16 juni is er weer een clubdag in Maarssen. Ik zal de externe drive vandaag eens testen. Zaterdag neem ik er dan 1 of 2 mee. Ik vul de auto altijd maximaal. De planning is minimaal 2 verhuisdozen met diskette en floppen mee te nemem. Als je vroeg bent kun je ze kopen. De restanten gaan in de middag de gratis mee te nemen gang in.

    Comment


      #3
      Originally posted by Verkoophoek View Post
      Aanstaande zaterdag 16 juni is er weer een clubdag in Maarssen. Ik zal de externe drive vandaag eens testen. Zaterdag neem ik er dan 1 of 2 mee. Ik vul de auto altijd maximaal. De planning is minimaal 2 verhuisdozen met diskette en floppen mee te nemem. Als je vroeg bent kun je ze kopen. De restanten gaan in de middag de gratis mee te nemen gang in.
      Maarssen, dat is meer dan 200 km bij me vandaan. Kun je ze niet ter plekke even testen om te zien of ze het doen en dan eventueel opsturen?

      Comment


      • Ikilledher
        Ikilledher commented
        Editing a comment
        Niet alles is zo dichtbij als Helmond…

      #4
      Slecht 200 km voor de beste Commodore Amiga dag in de Benelux? De kans om jouw A500 te showen en te praten met iedereen die er toe doet? En dan kun je ook nog #nuffelen in de verkoophoek. Great deal.
      helaas is de verkoop beperkt tot de clubdag. Voor postorders moet je bij Marvin zijn.

      Comment


        #5
        Originally posted by Verkoophoek View Post
        Slecht 200 km voor de beste Commodore Amiga dag in de Benelux? De kans om jouw A500 te showen en te praten met iedereen die er toe doet? En dan kun je ook nog #nuffelen in de verkoophoek. Great deal.
        helaas is de verkoop beperkt tot de clubdag. Voor postorders moet je bij Marvin zijn.
        Mijn A500 te showen, waar ik nog niet eens een muis bij heb en geen extra diskdrive. Kijk voor mij hoeft het allemaal niet voor het showen e.d. en hoef ik de A500 ook niet extreem uit te breiden. Geen turbokaarten nodig, geen scanddoublers, ook geen Workbench (want ik heb al Windows op mijn pc), nee puur de A500 met wat diskettes er bij. Ik ga nog een nieuwe interne diskdrive bestellen bij Amigastore.eu, en dan gewoon 1 bak met mijn favoriete games van vroeger, en dat is het.

        Maar ik zoek gewoon nog even een DF1 (en evt. DF2), die maakt het kopiëren en formatteren wat makkelijker.

        Comment


          #6
          Zoals Verkoophoek zegt: trek Joshua5 even aan zijn jas, die kan er vast wel een stuk of 75 leveren...

          Comment


            #7
            Originally posted by McVenco View Post
            Zoals Verkoophoek zegt: trek Joshua5 even aan zijn jas, die kan er vast wel een stuk of 75 leveren...
            75? Oh dat formatteert wel lekker weg dan. Ik zal hem eens vragen dan.

            Comment


              #8
              Hmmmm Joshua5 is al niet meer actief sinds eind december vorig jaar.

              Iemand anders nog?

              Comment


                #9
                Calling Joshua5! Ping!
                It's a wonder tall trees ain't layin' down

                Comment


                  #10
                  Originally posted by Snowwie View Post
                  Hmmmm Joshua5 is al niet meer actief sinds eind december vorig jaar.

                  Iemand anders nog?
                  Hij geeft aan: Kan even niet inloggen, maar ik heb er plenty liggen voor 10 EUR/stuk. Dus- contacteer Joshua5!
                  It's a wonder tall trees ain't layin' down

                  Comment


                    #11
                    Originally posted by Infant View Post

                    Hij geeft aan: Kan even niet inloggen, maar ik heb er plenty liggen voor 10 EUR/stuk. Dus- contacteer Joshua5!
                    Hmm, beetje vreemde gang van zaken dit. Je hebt externe drives liggen, maar ik moet perse naar Maarssen komen (+200km hier vandaan), niet dat ik het niet graag zou willen maar het is een behoorlijk eind rijden en ik heb enkel een paar externe drives nodig, maar je wilt ze niet gewoon buiten het forum om verkopen??

                    Als je er toch 'plenty' hebt liggen, dan kun je toch wel 2 missen
                    Mocht het alsnog mogelijk zijn hoor ik graag even een PM van je.

                    Comment


                    • wiebow
                      wiebow commented
                      Editing a comment
                      Nee, dat was niet Joshua, maar verkoophoek. Joshua mailt met plezier zaken naar je toe.

                    • Infant
                      Infant commented
                      Editing a comment
                      Wat wiebow zegt!

                    #12
                    Snowwie today must be your lucky day ... woon je nog steeds in Veendam? Nog niet 100% zeker maar grote kans dat ik komende zaterdag naar Maarssen ga ... en wil dan best voor taxi spelen ... om diskdrive mee te nemen of eventueel samen op te rijden .. laat maar weten
                    Last edited by LuzUo; 05-05-2023, 18:30.

                    Comment


                      #13
                      Originally posted by LuzUo View Post
                      Snowwie today must be your lucky day ... woon je nog steeds in Veendam? Nog niet 100% zeker maar grote kans dat ik komende zaterdag naar Maarssen ga ... ik woon ook in metropool veendam en wil dan best voor taxi spelen ... om diskdrive mee te nemen of eventueel samen op te rijden .. laat maar weten
                      Dat noem ik nu eens lief!

                      Comment


                        #14
                        Originally posted by LuzUo View Post
                        Snowwie today must be your lucky day ... woon je nog steeds in Veendam? Nog niet 100% zeker maar grote kans dat ik komende zaterdag naar Maarssen ga ... ik woon ook in metropool veendam en wil dan best voor taxi spelen ... om diskdrive mee te nemen of eventueel samen op te rijden .. laat maar weten
                        Niet meer in Veendam, maar wel heel erg dichtbij, in Nieuw Scheemda, vlakbij Noordbroek. Ik stuur je wel even PM.

                        Comment


                          #15
                          Hmm helaas geen drives kunnen krijgen, eentje was blijkbaar kaput en de andere was al weg. Goed aangeboden. Ik heb al een tijdje geleden een PM gestuurd naar die Joshua, maar die lijkt niet actief te zijn op dit forum. Is deze persoon elders te benaderen?

                          Voor wie nog een externe drive heeft liggen voel ik me nog steeds aanbevolen.

                          Overigens, hoe zit een interne floppy drive eigenlijk in een A2000 verbonden met het moederbord? De oorspronkelijke A2000 had ook gewoon kickstart 1.3 alleen dit was dan gewoon een A500 in een kast met meer uitbreidingsmogelijkheden. Mijn punt is, je kunt wel op Amigastore.eu ingebouwde of interne drives kopen. Aan beide heb ik feitelijk niets, alhoewel mijn gedachten wel uitgaan naar die interne drives, die kun je zonder externe behuizing nooit op een A500 aansluiten.

                          Comment

                          Working...
                          X