Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wie wil/kan morgen een oude AMOS Basic hacker blij maken?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Wie wil/kan morgen een oude AMOS Basic hacker blij maken?

    Goedemiddag mensen,

    Op Twitter ben ik in contact gekomen met spud en kreeg ik te horen dat er morgen een Commodore clubdag wordt gehouden. Nu vroeg ik mij af of er morgen mensen aanwezig zijn met een Amiga computer die mij zouden willen helpen.

    Ruim 25 jaar geleden was ik zelf in het bezit van een Amiga 500, en later van een Amiga 4000. Op deze machines heb ik heel veel tijd doorgebracht met AMOS Basic en zelf veel mee geknutseld. Veel kleine experimentjes, maar ook twee volledige games. De eerste game was een educatieve game waarmee je woordjes kan leren in een andere taal. De tweede was een Tetris-kloon. Voor beide games heb ik zelf alle graphics, sounds en muziek geschreven.

    Vanaf het moment dat ik mijn laatste Amiga heb weggedaan, heb ik mijn eigen games en knutselwerkjes nooit meer teruggezien. Ik heb de floppy's echter altijd bewaard.

    Nu vraag ik mij af of er morgen iemand aanwezig is die wat tijd voor mij over heeft en mijn games weer tot leven kan wekken op het scherm. Als dat zou lukken, zou ik al ongelooflijk blij zijn. Mijn dag zou helemáál geslaagd zijn als iemand de floppy's zou kunnen omzetten naar disk images die ik kan meenemen en thuis in een emulator kan draaien.

    Ik ben heel benieuwd naar de reacties op mijn bericht! :)

    Groeten,
    Theo

    #2
    Hallo Theo/Crow74,

    Welkom hier en tot morgen! Mocht de verleiding te groot zijn, je kunt morgen bieden op een Amiga 1200 en Amiga 3000 :)

    Comment


      #3
      Woon je in de buurt van Den Bosch? of van een postkantoor? Om hoeveel floppen gaat het?

      Comment


        #4
        Het is gisteren helemaal goed gekomen. Dank aan spud en aan Camiel van stuurhut.nl voor jullie hulp!

        Comment

        Working...
        X