Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vergeet je HCC pas niet op de Commodore HCC dag 17 december

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Vergeet je HCC pas niet op de Commodore HCC dag 17 december

    Dit werd op de Commodore HCC facebook pagina gepost, dan weet je dat :)

    https://www.facebook.com/commodorecl...657289/?type=3

    Hallo beste Amigans, Commodorianen en andere retro computer liefhebbers!

    We hebben de opdracht gekregen van ons HCC hoofdkantoor om alle bezoekers te gaan registreren door middel van een scanner. Dit betekent dus dat al onze leden hun HCC ledenpas mee moeten gaan nemen naar onze clubdagen.

    Ben je nog geen lid van de HCC (Commodore) dan mag je de eerste keer gratis naar binnen. Vond je onze dag leuk genoeg en kom je dan nog een keer dan maken we een praatje waarin we uitleggen dat het voor het voortbestaan van onze club van belang is om lid te worden.

    Kunnen we je dan inschrijven dan krijg je van ons een mooie Commodoreof Amiga jubileum mok en ben je voortaan ook 6 keer per jaar verzekerd van het leuke PC Active magazine. 6 clubdagen en nog wat andere voordelen die je kunt vinden op de website van de HCC. Dan is 37,75 euro per jaar voor één van de allerleukste clubs van het land toch niet te veel gevraagd?

    Wil je geen lid worden dan vragen we je een bijdrage van 4 euro voor elke bijeenkomst die je komt bezoeken, je krijgt dan een entreebewijs (leden krijgen een mooie stempel op de hand).

    Helaas kunnen wij niet anders, de kachel moet natuurlijk wel blijven branden!

    #2
    Geen idee waar ik de huidige HCC pas heb gelaten
    [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

    Comment


      #3
      Ehm, ik heb het lidmaatschap ooit opgezegd mede omdat de Commodore Club een minimale bijdrage ontving en het blad aangepast werdt. Sindsdien sponsor ik regelmatig de club door dingen te kopen als ik op de clubdag kom (een enkele keer per jaar), dus iets minder kopen en 4 euro doneren waarvan 100% voor de club is

      Comment


        #4
        Een vergeten pas (of kwijtgeraakte) is geen probleem. We hebben geen ledenlijst (mag niet vanwege privacy regels), maar kunnen wel handmatig de gevend invoeren. Dat kost ons wel extra tijd, dus pas meenemen is handig. Ik hoop dat niemand om deze reden wegblijft. Als je nog geen lid bent kun je de eerste keer als onze gast gratis naar binnen. Helaas kunnen we bezoekers niet meer gratis toegang blijven verlenen. Het gevolg zou zijn dat de HCC stopt met het financieren van onze Interessegroep. Ook hebben wij als bestuur begrip voor het standpunt van de HCC. De HCC is afhankelijk van leden en organiseert voor leden (!) activiteiten. Als je echt geen lid wilt worden dan is de vier euro entree een oplossing.

        Ik begrijp dat het niet leuk is, maar we maken er toch gewoon weer een geweldige dag van.

        p.s. Vrijwilligers die portier/uitsmijter willen worden? 😀

        Comment


          #5
          Vind het een goede zaak, zo blijft een en ander betaaldbaar, aan de andere kant is dan 4 euro in vehoudig tot een lidmaatschap wel veel voordeliger! is het niet beter om het financieel lonend te maken om tid te worden/blijven? Entree 10 euro maken, desnoods met een gratis bak koffie.

          Comment


            #6
            Ik wou eerst iets roepen in de vorm van..

            "Ik geef wel geld aan de club.. waarom lid worden van de HCC.. en iets over een PC magazine niks voor mij.. bla bla..jank jank.. dat verhaal"

            Maar.. toen zag ik op https://www.hcc.nl/lidmaatschap dat je ook 10% korting krijgt op je OHRA verzekering.. mwa.. toch maar eens bekijken dan

            Comment


              #7
              Okay,

              Ik heb mijn lidmaatschap opgezegd sinds dit jaar, omdat de Commodore afdeling maar een paar euro krijgt.
              Daarnaast zit ik niet te wachten op een blad met allemaal bla bla bla tutorials hoe je paint moet gebruiken..
              Of hoe je een excel veld kunt kopieren en plakken..

              Ik ben niet van plan om weer lid te worden, mits minimaal 2/3 naar de commodore afdeling gaat.. anders niet.
              Ik repareer af en toe wat spul voor de club en vraag hiervoor geen vergoeding. Daarnaast doneer ik nog wel eens wat in het potje..

              Ik wil de Commodore afdeling graag sponsoren, maar niet de HCC, en al helemaal niet voor zo'n waardeloos blad..
              Dus ik betaal dan liever 4 euro per keer, dan weet ik tenminste dat het naar de Commodore afdeling gaat.

              Comment


                #8
                Ik was geen lid, en zal het ook niet worden, maar ik betaal graag een paar euro aan de deur hoor, geen probleem.
                Ja, het blad, goedbedoeld, maar weinig zeggend voor mensen die computers al als hobby hebben (en laten we wel zijn, dat is 100% van de bezoekers :) )

                Comment


                  #9
                  Ik ben lid, al iets van 12 of 13 jaar. Alleen tegenwoordig krijg je volgens mij geen pas meer, dus die heb ik ook niet. Zal je vast kunnen aanvragen, maar mij teveel moeite. Als het dan voor mij en de club gezeik is (ik een pasje en zij scannen elke keer), hoeft het van mij niet zo. Kan ik niet commodore club lid worden voor de "lid zonder blad"-HCC-prijs? (€12,50 per jaar ofzo)?
                  [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

                  Comment


                    #10
                    Originally posted by michael View Post
                    Ik ben lid, al iets van 12 of 13 jaar. Alleen tegenwoordig krijg je volgens mij geen pas meer, dus die heb ik ook niet. Zal je vast kunnen aanvragen, maar mij teveel moeite. Als het dan voor mij en de club gezeik is (ik een pasje en zij scannen elke keer), hoeft het van mij niet zo. Kan ik niet commodore club lid worden voor de "lid zonder blad"-HCC-prijs? (€12,50 per jaar ofzo)?
                    Dat heb ik ook al eens geopperd, maar dat is niet mogelijk, daarom heb ik mijn lidmaatschaap opgezegd en
                    om het feit dat de Commodore afdeling maar een paar euro ( letterlijk ) van het lidmaatschap geld krijgt..
                    Ik hoef niet zo nodig de auto van de directeur te sponsoren.

                    Comment


                      #11
                      6x een blad ontvangen per jaar wat ik niet hoef, 10% korting bij Ohra en dat zijn nog de minst erge dingen is mij die ±17,75 (of 13,75 bij 6 bijeenkomsten a 4 euro) per jaar niet waard.

                      Voor mijn gevoel is de HCC een club geworden voor senioren en beginners, want komop zeg, een welkomscadeau 'iPad voor Senioren' of 'Raspberry Pi 2 voor beginners' is beide nou niet waar ik voor zou gaan. Dus ik zie geen toegevoegde waarde en betaal liever €4 aan de deur en help op andere manieren door een of twee keer per jaar het halve land af te rijden om de verkoophoek in Maarssen te vullen.

                      Dit is geen aanval tegen de Commodore groep overigens en ik begrijp heel goed dat hun ook niet anders kunnen.

                      Comment


                        #12
                        Wat grappig. Er is een HCC in Delft. En een computer clubje.
                        [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

                        Comment


                          #13
                          Er was vroeger serieus een commodore club Delft. Volgens de kvk bestaat de inschrijving nog steeds en huist die in zoetermeer. Dat is dus niet meer als een papieren inschrijving :)
                          [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

                          Comment


                            #14
                            Na een jaar lang steeds naar Maarssen te zijn geweest (zonder lid te zijn) vond ik dat het tijd werd om iets bij te dragen. Vandaar dat ik van de zomer lid ben geworden, als de club er echter meer mee opschiet dat er aan de deur wordt afgerekend vindt ik dat ook prima.
                            Mijn vader zal zijn PC active missen

                            Comment


                              #15
                              Hm.. die 10% OHRA lokker zitten haken en ogen aan.. of met andere woorden.. gaat hem niet worden.. en dat blad van hen is inderdaad meuk en komt met "oud nieuws".. Nee, de HCC is meer een senioren hulpje geworden zoals iemand al riep.. nee, dan doe ik liever direct iets aan de clubdag in Maarssen geven..

                              Comment

                              Working...
                              X