Announcement

Collapse
No announcement yet.

Zaterdag 20 augustus clubdag in Maarssen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Zaterdag 20 augustus clubdag in Maarssen

    Geweldig. De kopieerfunctie werkt niet op dit forum. Dus alles opnieuw tikken op de iPad...
    de afgelopen dagen hard gewerkt aan een A2000 voor de komende clubdag. Het resultaat is een mooie A2000 met vrijwel wit toetsenbord en tankauto's. Het rev 6.2 bordje heeft 6 MB extra van de GVP impact HD8+ series II kaart. De HD en dd werken prima. Een A2286 maakt het geheel compleet. Helaas wil de kaart niet samenwerken met de 5 1/4 drive. Deze doet het met een 2088 kaart wel. Een andere 2286 heeft hetzelfde probleem. Dit alles is in Maarssen te koop. Natuurlijk hebben we ook c64's, a500's diskdrives monitoren etc etc.
    De A2000a staat nog op eBay... en is verkocht.
    Last edited by Verkoophoek; 11-08-2016, 10:53.

    #2
    Leuk heh die iPad: tankauto's LOL

    Comment


      #3
      Gezellig, ik ben d'r weer bij. Ik neem dit keer een Tandy Color Computer 3 mee. Deze machines zijn nooit in Europa geleverd en hebben capaciteiten waar menigeen 8 bitter jaloers op is. Ook heb ik complete Tandy Model 4 bij welke ik ter plekke weer tot leven probeer te wekken.

      Comment


        #4
        Hm, is er een breadbox c64 met originele rom en een 5,25" drive met wat floppies in de aanbieding?
        [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

        Comment


          #5
          Originally posted by Verkoophoek View Post
          Geweldig. De kopieerfunctie werkt niet op dit forum..
          Hoe bedoel werkt niet? Gewone Copy & Paste toch zeker wel.. anders dump Safari eens en gebruik Chrome.. kijken of dat werkt dan.

          Comment


          • McVenco
            McVenco commented
            Editing a comment
            Safari op iPhone ook geen issue hoor

          #6
          Copy and past werkte op deze iPad air 2 met Safari wel. Dit forum doet vreemd. Maar nu werkt het weer wel.

          Zaterdag 20 aug. hebben we minimaal 2 breadbins te koop. Ook heb ik een paar die bijna werken. Waarschijnlijk kapotte CIA's. CIA's heb ik ook genoeg, maar helaas ontbreken de soldeervaardigheden.
          1541/1541c/1541-II drives heb ik altijd bij me. Wel minder want ik verkoop ze nauwelijks meer. Er staan ook weer duizenden Amiga-diskettes en een paar honderd c64 floppen in de berging. Het wordt kijken hoeveel er in de Fiesta past. Ongetwijfeld worden er ook de andere mensen spullen gedoneerd.
          De komende week nog eens naar de A500's kijken.

          P.S hulp gezocht. iemand verstand van sx32 en sx-1 uitbreidingen voor de cd32 en ook nog naar Maarssen komt. Ik krijg ze niet aan de praat. Dus als iemand op de clubdag er naar kan kijken....

          Comment


            #7
            Is die SX32 dan ook voor verkoop of voor jezelf :)

            Een backup A500tje is misschien wel wat nu met de Vampire 500 die op komst is.

            Comment


              #8
              Het is een sx32 en een sx-1. Twee verschillende uitbreidingen. In de sx-1 kan ook geheugen. Maar als ik ze aansluiting krijg ik gewoon het standaard cd32 scherm.
              beide gaan in de verkoop. Maar werkend leveren ze veel meer op.

              Zoek je een complete a500 of alleen een mobo?

              Comment


                #9
                Originally posted by Verkoophoek View Post
                Dit forum doet vreemd. Maar nu werkt het weer wel.
                Bij mij werkt het niet. Maar ik moet erbij vertellen dat ik niet zo handig ben met computers.
                [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

                Comment


                  #10
                  In de SX32 ben ik sowieso geinteresseerd. Typische problemen bij SX32 zijn:
                  - lekkende batterij
                  - slechte contacten met het uitbreidingslot van de CD32
                  Maar da's allemaal theorie, heb er zelf nooit een gehad, vandaar mijn interesse :)
                  Niet werkend ben ik misschien ook geinteresseerd (voor een schappelijke prijs), dan laat ik hem wel door iemand checken/fixen.

                  A500 hangt vooral van staat en prijs af. Misschien is een retrobright en nieuwe floppy drive voldoende om m'n eigen oude A500 weer in goede staat te krijgen voor een Vampire. In het slechtste geval misschien een volledige witte werkende A500.

                  Comment


                    #11
                    Originally posted by Verkoophoek View Post
                    Ook heb ik een paar die bijna werken. Waarschijnlijk kapotte CIA's. CIA's heb ik ook genoeg, maar helaas ontbreken de soldeervaardigheden.
                    P.S hulp gezocht. iemand verstand van sx32 en sx-1 uitbreidingen voor de cd32 en ook nog naar Maarssen komt. Ik krijg ze niet aan de praat. Dus als iemand op de clubdag er naar kan kijken....
                    Ik kan je wel helpen met de C64 boards en SX32 / sx-1 wil ik ook wel eens bekijken, alleen wordt dat lastig trouble shooten in Maarssen ben ik bang.
                    En om mijn halve werkplaatst mee te nemen.. :)

                    Comment


                      #12
                      Het leven is nooit simpel in Amigaland. Twee bloedmooie 500jes, maar beide starten gekleurd op. Inmiddels beide voorzien van een ander mobo. Er liggen zat 500's zonder floppy. Even leek alles goed te gaan, alle schroeven erin en .. Lotus stopt met laden. Wat is er nu weer aan de hand???? Morgen is er weer een dag. De cd32 met uitbreidingen gaat mee naar Maarssen. Maar wordt pas verkocht als we hem werkend hebben.

                      Comment


                        #13
                        De SX32 mk 1 heb ik zelf ook en de contacten zijn wel eens de problemen, maar als je eenmaal werkend hebt en goed vast geschroefd heb dan blijven ze werken. IK heb er twee en werken nu nog steeds.

                        Alleen is het grootste probleem die ik gehad heb, is de juiste 8 MB simm te vinden die goed samenwerkt. Bij de MK 2 van de SX 32 werkt dat beter.

                        Ik zoek nog een Commodore 64 II die het zelfde lijkt op de C128 behuizing. Als het kan niet kanariegeel.

                        Het testen van een SX-32 en SX-1 kun je het beste een externe floppydrive eraan hangen en daarvan booten of gebruik een muis en houd de twee muisknoppen in en daarna in Expansion Board Diagnostic kun je kijken of de bord werkt.

                        Comment


                          #14
                          Het probleem is dus dat de cd32 normaal opstart en de sx32 negeert. Ook als er een diskette inzit. Ik dacht ook dat er een apart boomschors zou moeten zijn. Of moet ik iets speciaals doen? Ik neem alles mee en we zien wel in Maarssen.
                          ik heb twee C64c's in de verkoop.

                          Comment


                            #15
                            Alvast bedankt voor het zoeken. Ik heb ook nog interesse in de SX-1. IK neem zelf ook een CD32 mee.

                            Comment

                            Working...
                            X