Announcement

Collapse
No announcement yet.

Iemand de trotse eigenaar van een Macrosystem Casablanca die naar Maarssen komt ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Iemand de trotse eigenaar van een Macrosystem Casablanca die naar Maarssen komt ?

    Ik ben er in geslaagd perfekte kopieen te maken van Casablanca disks met een Kryoflux. Nu wil ik graag diskettes van een ander toestel om images van te maken, met voorkeur voor uitbreidingen. De volgende stap is de serienummer veranderen van de Casablanca in de image en kijken of het dan werkt op de mijne en dan kan eindelijk iedereen die zulk toestel heeft weer op beide oren slapen als de diskettes of harde schijf er de brui aan geven.

    Dus als iemand mij zijn casablanca floppies wil meebrengen ? Ik stuur ze dezelfde week nog terug, met backups indien gewenst van de originelen.

    #2
    Ik heb wel een Casablanca, maar heb er helaas geen disks bij :(

    Comment


      #3
      Originally posted by TheGurb View Post
      Ik heb wel een Casablanca, maar heb er helaas geen disks bij :(
      Als het een beetje meezit dan gaat dat probleem opgelost geraken. De laatste 7 originele disks die ik kan vinden worden aan zeer hoge prijzen gegijzeld door een Amerikaan ... 200 dollar voor een floppy. Die rekent er natuurlijk op dat ze niet gekopieerd kunnen worden én eens ze gebruikt zijn enkel op die machine nog werken ... probleem 1 is opgelost, nu het probleem van de serienummering nog.

      Comment


        #4
        Ondertussen een extra Casablanca gekocht op Marktplaats, als ik die nu effectief aangeleverd krijg en niet een doos random electroschroot dan komt het goed.

        Comment


          #5
          Ik heb zo'n casablanca nog nooit gezien ... begrijp ik goed dat het een systeem op basis van een 68060 is, speciaal voor video editing?

          Comment


            #6
            Ja dat omschrijft het zo wel ongeveer http://www.bigbookofamigahardware.co...uct.aspx?id=42

            Comment


              #7
              Maar het is me niet helemaal duidelijk of ie nou amiga software kan draaien of dat het allemaal custom is???

              Comment


                #8
                Tot op heden is er nog niemand voorbij de beveiliging geraakt al is hzt in theorie wel mogelijk.

                Comment


                  #9
                  Maareh ... Ik ben helemaal voor het hele retro gebeuren .. zonder met de hype mee te willen doen ... gewoon lekker ouderwets gamen etc ... maar retro video editing? . .. is dat wat ... waarom zou je dat willen? Zit daar nog een voordeel in tov hedendaagse systemen?

                  Comment


                    #10
                    Er is éen Draco in de verkoophoek. Helaas zijn de systeemdisks nog bij de vorige eigenaar. Die kunnen we ophalen, maar dat lukt niet voor de clubdag. Ik heb de Draco niet zelf opgehaald en zie hem morgen ook voor het eerst. Maar een Draco is geen cassablanca. Ik ben benieuwd.

                    Comment


                      #11
                      Dracodisks zijn niet beveiligd. Die heb ik wel mocht je ze nodig hebben... kan je ook AMigaOS 3.9 op draaien met wat moeite.

                      Comment

                      Working...
                      X