Announcement

Collapse
No announcement yet.

Commodore, Amiga, Atari, MSX clubdag 18 februari

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Commodore, Amiga, Atari, MSX clubdag 18 februari

    Quote uit de e-mail:

    Tijdschema Commodore en Amiga clubdag 18 februari

    Van 10:00 - 10:30 uur houden we onze jaarlijkse ALV. Je kan hier meepraten en zaken inbrengen als je daar behoefte aan hebt. Verder vertellen we hoe we er als club voor staan en wat de verwachtingen zijn voor het komende jaar. Neem wel je ledenpas mee!

    De gehele dag door is er een Atari Takeover. Dit wil zeggen dat er in een aparte ruimte een museum is gecreëerd waar heleboel verschillende (en bijzondere) Atari computers te zien zullen zijn. Er is een game-competitie, een presentatie van een splinternieuw spel, er zal allerlei nieuw ontwikkelde hardware te zien zijn en natuurlijk kan er op de computers gespeeld worden.

    Vanaf 11:30 uur een doorlopende presentatie van de Petbus Interface. De Petbus beschikt over een WiFi netwerk interface en kan IEEE488-devices connecteren aan alle Commodore computers met een IEC of IEEE488 bus (dus bijvoorbeeld een C64, PET, C16, Plus4 enzovoorts). Deze kan dan op zijn beurt connectie maken via het netwerk (WiFi of kabelnetwerk) aan een PC applicatie die printers en disk drives kunnen emuleren. Zie ook: https://www.facebook.com/commodorecl...06691979592299

    Om 13:00 uur is er een presentatie van het boek “8-BIT KIDS - Growing Up With The Commodore 64” door de Belgische schrijver Koen de Brabander. Er is een mogelijkheid om het boek aan te schaffen, onze leden krijgen daarbij op vertoon van hun pas een GRATIS bladwijzer, Commodore sticker, Commodore balpen en een A3 poster. Natuurlijk kan Koen de boeken van een handtekening voorzien! Zie ook:
    https://www.facebook.com/commodorecl...06218629639634

    In zaal 3 is zoals altijd alles gericht op de MSX computers. De HCC MSX zal daar met tal van computers aanwezig zijn en u alles kunnen laten zien en vertellen over deze fraaie machines. Verder is hier een hoek vrijgemaakt voor onze vlooienmarkt. Voor kleine bedragen is hier van alles te koop.

    #2
    Mijn vraag is natuurlijk: wie zijn van plan te komen?

    En hoe zat dat nou met dat lidmaatschap? Mocht je nou per keer gaan betalen of zit je (de 2e keer) vast aan een jaarabonnement? Want daar ga ik de kosten nooit uithalen.

    Comment


      #3
      Helaas, ik heb geen clubpas, de portier van het cafe laat mij altijd via de achterdeur binnen.
      [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

      Comment


        #4
        De clubdag in Maarssen is voor de leden van de HCC Commodore IG. Als HCC lid betaal je contributie en daarvoor krijg je naast PC active toegang tot dagen van interesse groepen en de regiobijeenkomsten. Wij als bestuur zien een meerwaarde in een goed bezochte clubdag. Helaas is het ons niet gelukt om de HCC ervan te overtuigen dat het gratis toelaten van niet leden een goed plan is. Alle HCC groeperingen moeten nu bijhouden of iemand lid is. Dat doen we door het scannen van de HCC pas, maar we kunnen het ook zonder pas controleren. Kost alleen een paar tellen extra. Niet leden betalen 4 euro entree. Als iemand voor het eerst in Maarssen is mag hij gratis een keertje rondkijken.
        je kunt dus ook per keer betalen. Maar als iedereen zo denkt dan houdt de HCC binnenkort op te bestaan. Zonder leden immmers geen club en zonder club geen bijeenkomsten.
        hopelijk tot 18 februari

        Comment


          #5
          Ben begin van de maand lid geworden, en hoop de 18e er te zijn met mijn nieuwe club pas.

          Comment


            #6
            Ik hoop er ook weer te zijn, als ik eindelijk eens van die gebroken voet af ben. Misschien neem ik wel m'n Lynx met nieuwe, door Martijn geinstalleerde, schermpje mee.

            Comment


              #7
              Ik was ooit lid, maar heb het lidmaatschap van de HCC beëindigd toen ze het maandblad gingen veranderen (lees uitkleden). Op dit moment ga ik heel af en toe (1x a 2x per jaar naar de clubdag). Tot voor kort steunde ik de club door op de bijeenkomst hardware te kopen, maar sinds vorige clubdag betaal ik gewoon de entree, en koop iets minder. Zou erg jammer zijn als de club moest stoppen doordat mensen de achterdeur gaan/blijven gebruiken ......

              Wat ik wel erg jammer vindt is dat de HCC (en PC Dump-) dagen er niet meer zijn, en ook niets vergelijkbaars. Als er tegenwoordig al een beurs is, is dat vaak heel beperkt, of weten jullie nog iets?

              Comment


                #8
                Ik betaal wel aan de deur.

                Ik was lid tot vorig jaar, maar had geen zin meer in het blad, ik kon geen lid worden/zijn zonder blad..
                Als ze nu gewoon een lidmaatschap instellen zonder blad voor 25,- p/j, vind ik dat prima..
                Ik kom alleen naar Maarssen, de rest van de HCC interesseert me niet.

                Dat blad zie ik als leuke informatie bron voor mensen die totaal geen verstand van computer gerelateerde zaken hebben,
                ik ben zelf IT engineer, en als de HCC denkt dat het blad mijn niveau van denken is, dan zeg ik sorry.. misschien eigenwijs,
                maar zo zie ik het..

                Deze wel/niet lid zijn of worden discussie zal nog wel even door blijven gaan,
                maar hoor veel negatieve reactie op dit besluit van de HCC..

                Maar voor de gastenlijsten: ik ben aanwezig ( mits niet ziek ) :)

                Comment


                  #9
                  Trek de "club" toch los van de HCC. Beter voor iedereen.

                  It's a wonder tall trees ain't layin' down

                  Comment


                    #10
                    ben ik het wel mee eens. heb wel een paar keer wat hardware gedoneerd, maar daar zie ik nu natuurlijk niets meer van terug. maar goed, in elk geval fijn dat ik 'aan de deur' kan betalen. een paar keer 4 euro betalen is voor mij veel aantrekkelijker dan de volle mep voor o.a. een clubblad dat ik niet ga lezen.

                    tsb, top dat je van plan bent te komen! denk je dat je tijd hebt om naar mijn power issue te kijken? :|

                    Comment


                      #11
                      Probeer ook weer in de ochtend te komen, ben sinds een jaar lid denk ik. Zijn nu ook weer niet de bedragen om het te laten. Ik paas dat blad door aan mijn pa die vindt het prachtig!
                      ik ben in iedergeval blij dat een dergelijke club nog kan bestaan anno 2017!

                      Comment


                        #12
                        Wat houd de club van die 4€ zelf eigenlijk over? Of Moeten ze alles afstaan aan de hcc

                        Comment


                          #13
                          Wat ik in het verleden begreep staan ze alles af, en dienen ze een begroting in waarmee ze subsidie terug krijgen. Wel hebben ze aangegeven dat met de huidige bezetting zonder de HCC steun niet meer zouden kunnen bestaan. Hoe het met de verkoophoek zit weet ik niet zeker.

                          Comment


                            #14
                            tsb : Ik ben er zaterdag ook bij. Alvast bedankt voor het repareren van mijn A600 bordjes.
                            Last edited by amiga1260; 15-02-2017, 11:21.

                            Comment


                              #15
                              Ik ben zaterdag ook aanwezig weet nog niet of ik dan de A600 vampire 2 ook weer bij me heb.
                              [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                              Comment

                              Working...
                              X