Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vlab, Peggy plus en Scala mm 300 vragen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Vlab, Peggy plus en Scala mm 300 vragen

    Tijd om eens te kijken naar de andere kaarten die in mijn A4000 thuishoren,
    Nu heb ik een Peggy Plus mpg video kaart, volgens mij is deze kaart geschikt om mpg files af te spelen, mpg2 en hoger worden vast niet ondersteund? Heeft iemand hier ervaring mee, om dus MPG files, via bv Scala mm 300 plus de ex-module (heb ik die perse nodig?) af te spelen. Daarnaast heb ik een Vlab motion 1.1 kaart, naast recorden van video, kan deze ook af spelen, maar werken deze kaarten ook samen in de Amiga?

    #2
    Post even door geschoven naar een andere thread, dus deze mag weg

    Comment


      #3
      Ze werken niet expliciet samen de Peggy en de Vlab Motion. Ik kan wel wat combinaties bedenken, videoCD of MPEG afspelen en mixen met de genlock of Scala en opnemen met de VLABmotion. Maar om geluid te hebben heb je ook nog een Tocatta nodig denk ik. En dan komen we bij de zin of onzin van het bewerken van analoge video met een Amiga in 2020. De videoapparatuur die goed werkt vinden is al een opgave vandaag de dag. Waarschijnlijk leuk om eens wat met te spelen maar na een paar dagen kijk je er wss al niet meer naar om.

      Comment


        #4
        Ja die Tocatta heb ik ook nog, al weet ik niet zeker of die werkt..vind t idd leuk om er mee te klooien, echt monteren doe ik toch liever op de pc. Maar ben benieuwd of de kwaliteit nog een beetje overeind blijft, MPG (1) is al van lang geleden, net als de ondersteunende resoluties. Zijn er inmiddels betere players (zonder hardware)? Zag Hamplayer voorbij komen, is dat iets?

        Comment

        Working...
        X