Announcement

Collapse
No announcement yet.

Amiga ONE X1000 te koop

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Amiga ONE X1000 te koop

    Okay dan, dit is doodeng, en een emotioneel moment:

    Mijn AmigaONE X1000 is te koop.

    Zo, dat is er uit.

    Waarom?
    Nou, omdat Amiga zich te langzaam ontwikkelt, en ook nog eens in de verkeerde richting. Ik ben geen gamer, geen programmeur, gewoon een gebruiker. En tegenwoordig kan ik steeds minder met dat ding en moet ik steeds vaker mijn mini Mac aanslingeren (wat overigens geen straf is). En dus staat die Amiga daar maar te staan. En da's ook niet leuk.
    Bovendien heb ik nu behoefte aan een vervanger van die inmiddels 10 jaar oude mini Mac.

    Wat dan precies?
    Een AmigaONE X1000,
    2 gig ram,
    60 + 100 + 100 gig ssd (Kingston en Sandisk),
    Saphire AMD Radeon R5 230,
    Desgewenst wit Apple keyboard met Amigastickers,
    Fractal Design kast met 3 ventilatoren (met toerentalregeling),
    AmigaOS 4.1 FinalEdition update 1, de wereld aan programma's (met licenties).

    Kost dat?
    Hint: ik wil dus een nieuwe mini Mac... Dat bedrag zul je vast niet willen betalen, dus doe zelf maar eens een gooi.

    En oh ja: eigenlijk moet ik dan ook nog een vervanger zien te vinden voor het vertalen van al die programma's die ik in de afgelopen 30 (!) jaren heb vertaald.
    Want aangezien ik zo ongeveer de enige Nederlandse vertaler ben in het ons bekende universum, nou ja, je snapt het wel. Het gaat dan niet om OS4-specifieke vertalingen want die
    zijn gebonden aan een nda. Daarvoor moet je een officiele betatester zijn.


    Ik hoor het wel. Ik ga nu even zitten huilen.



    Johan

    #2
    Jammer om te horen Johan, maar ik begrijp je punt. Je zal wel een goede bestemming vinden voor deze machine. En we zien je hoogstwaarschijnlijk over een paar jaar wel weer terug als het weer begint te kriebelen! :D

    Comment


      #3
      Helaas de de wereld draait door ... behalve OS4.x . Toch bedankt voor die veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele vertalingen, gelukkig kan dat ook zonder X1000. Lang leve emulatie.

      Comment


      • Johan
        Johan commented
        Editing a comment
        Maar ik ga niet emuleren. Aut Caesar, aut nihil...


        Johan

      • Guest's Avatar
        Guest commented
        Editing a comment
        Kan je dat even vertalen ?

      • Johan
        Johan commented
        Editing a comment
        Aber ich gehe nicht emulieren. Entweder Caesar, oder nichts.
        But I am not going to emulate. Either Caesar or nothing.
        Mais je n'aime pas emulation. Ou Caesar ou rien.

        Of in gewoon Nederlandsch: liever naakt dan namaak.
        Anders gezegd: of het echte spul of gewoon niks.

        Ik denk dat je het nu wel begrijpt?

      #4


      Ja, je hebt je punt gemaakt! (en helemaal mee eens)

      Comment


        #5
        Zo vrienden,

        Dit is het moment dat je wist die zou komen. En leuk is anders.

        Het goede nieuws is dat de nieuwe eigenaar van mijn X1000 erg gelukkig is.
        Het is Bert, die op op het forum bij de buren als eerste reageerde op mijn aanbieding. Lees maar even terug wat Bert verder nog heeft staan en dan zul je net als ik tot de conclusie komen dat het ding op een goede plaats terecht gekomen is. Dat is wel leuk.

        Verder ben ik toch echt van plan helemaal te stoppen. Het enige dat ik nog heb, kwa Amigaspullen, is een oversized t-shirt. Verder heeft Bert alles gekregen.

        En nee, ik ga niet emuleren. Kom op vrienden, ik heb dertig jaar op een Harley gereden en dan ga ik echt niet zomaar op een Italiaans scootertje door het dorp pruttelen.

        Dus dit is het dan wel zo'n beetje. Maar ik kan het toch moeilijker loslaten dan ik van plan was. Misschien is Amiga inderdaad wel het Hotel California van de computerwereld. You can check out any time you like, but you can never leave, zoiets. We zullen zien...


        Rest mij dank te zeggen. Dank aan alle Amiganen, dank aan jou, dank voor vele, vele jaren van veel, veel plezier.

        Adieu, vaarwel, snik...


        Johan

        Comment


          #6
          Gecondoleerd.

          Maar je bent in de toekomst gewoon weer welkom hoor. We zien deze vergissing wel door de vingers

          Comment


            #7
            Je wilt niet weten hoe vaak ik ben gestopt met de AMIGA 500/ AMIGA 1200 en de C64. Je verkoop het en later na jaren begin je weer, maar dan verslaafder. Je kan nooit echt stoppen met een C64 of een AMIGA. Het gevoel blijft in je hart vooral als je in de jaren 80 ermee ben opgegroeid. Voor mij blijft Commodore Lives Forever. Vooral nu is het een spannende tijd en dat wil ik niet missen.

            Hopelijk voel je het later met een AMIGA 500 / AMIGA 1200 want een X1000 kan je niet ermee vergelijken. Ik ontdek steeds meer leuke en uitdagende obstakels die de moeite waard zijn om te ervaren. Zie het als een groot avontuur waar geen einde aankomt. Er komt steeds iets nieuws uit wat het alleen maar leuker maakt om te experimenteren.
            [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
            A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
            [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
            [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
            C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

            [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
            [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
            AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
            [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

            Comment


              #8
              Misschien is de clue om praktisch en dagelijks gebruik van de Amiga los te laten. Dat heeft bijna iedereen al gedaan want het is voor jezelf niet vol te houden - mar ook de ontwikkelaars zelf kunnen het niet bijhouden. Met een X1000 heb je het lang vol kunnen houden - hulde!

              Als je dat losgelaten hebt en daarna een classic Amiga pakt, het model maakt eigenlijk niet uit, kun je lekker hobbyen zonder dat je er allerlei verwachtingen bij hebt. Ik ontdek iedere keer nog nieuwe dingen - en daar heb ik nog steeds veel plezier in.

              Veel wijsheid gewenst!

              Comment


                #9
                Originally posted by mousehouse View Post
                Misschien is de clue om praktisch en dagelijks gebruik van de Amiga los te laten. Dat heeft bijna iedereen al gedaan want het is voor jezelf niet vol te houden - mar ook de ontwikkelaars zelf kunnen het niet bijhouden. Met een X1000 heb je het lang vol kunnen houden - hulde!

                Als je dat losgelaten hebt en daarna een classic Amiga pakt, het model maakt eigenlijk niet uit, kun je lekker hobbyen zonder dat je er allerlei verwachtingen bij hebt. Ik ontdek iedere keer nog nieuwe dingen - en daar heb ik nog steeds veel plezier in.

                Veel wijsheid gewenst!
                Verwachtingen kan je moeilijk beoordelen want je weet nooit wat er steeds ervoor uitkomt. Zolang je veel plezier ermee heb is het al de moeite waard. Een Classic AMIGA blijft altijd een bijzondere ervaring met al, die nieuwe uitbreidingen wat je ermee kan verwezenlijken. Vind de obstakels, die je tegenkomt altijd leuk en het blijft tijdloos. Je gaat al zien, dat steeds meer mensen erin verdiepen en het leuk vinden. Het kost wat, maar je krijgt er veel voor terug. Zie de AMIGA niet als praktisch dagelijks gebruik, maar als een hobby waarvan we veel van houden. Het leukste vind ik de AMIGA gebruikers waarmee je onderling veel van kan leren. Vooral de projecten, die we samen onderling laten zien en wat we allemaal tegenkomen qua obstakels is al bijzonder. Hopelijk blijft de AMIGA ons jaren lang verrassen.
                [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
                A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
                [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
                [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
                C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

                [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
                [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
                AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
                [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

                Comment

                Working...
                X