Announcement

Collapse
No announcement yet.

A1200 Rev 1D. 1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    A1200 Rev 1D. 1

    Helaas ga met een zwaar hart toch afscheid nemen van mijn Commodores.
    Reden is simpel. Nadat ik in de jaren 80 en 90 veel met Commodores gewerkt te hebben (reparatie en verkoop) en ook lange tijd bij een demo groep had gezeten (TFC) Eigen BBS draaide (the Asylum) Bluebox'te om nieuwe software uit het buitenland te halen, dacht ik die tijd weer een beetje terug te halen door weer in de Amiga's te duiken. Helaas moet ik bekennen dat het gevoel dat ik toen had er niet meer is, mede om wat er tegenwoordig nodig is om de oude dames bij de tijd te houden en vooral ook de prijzen die daar mee gemoeid zijn.
    Sinds kort draai ik Amiga software via Amithlon en ben verder aan het uitzoeken wat de tegenwoordige mogelijkheden zijn om de software nog te kunnen gebruiken en mijn oog is gevallen op de MisT of MiSTer.

    Dus bied ik bij deze mijn A1200 aan. Machine is geheel standaard behalve dat ik er een CF adapter met 4GB CF kaart in heb geplaatst, hierop is WB 3.1 geinstalleerd.
    Machine draait verder goed (kan iemand mij vertellen of er nieuwe caps opzitten? het lijkt van wel maar durf het niet te zeggen) Board revisie is 1D. 1 (blijkbaar erg gewild vanwege geen timing problemen)
    Machine komt met uiteraard met voeding en Tank muis. Verder wat spullen die ik zo rond mij heen al had verzameld om te upgraden zoals een Gotek bracket (3D print) en 2 PCMCIA kaarten.
    Case is nog redelijk wit op 1 plekje op de rand onder de spatiebalk, toestenbord kan wel wat retrobright gebruiken..

    Prijs € ?? Doe een redelijk bod als je geinteresseerd bent.

    Ook mijn 500 incl monitor en C64 gaan de deur uit. Maar foto's komen later.
    Last edited by DdAzZ; 21-04-2020, 12:27.
    [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

    #2
    Jammer dat je afscheid gaat nemen, aan de andere kant kan een mist of mister natuurlijk ook. Ook zou je aan een Apollo Vampire V4 kunnen denken. Zelf vind ik het toch wel leuk om originele hardware te hebben maar inderdaad... duur...

    Op de foto's zie ik zeker 1 duidelijk verdachte/verkleurde soldering bij een elco en daarnaast nog 2 waarbij de soldering dof is... dat is een teken van lekkage. Het is mijns inziens dan ook niet waarschijnlijk dat dit bord is gerecapped. Misschien dat een meer ervaren recapper dit beter kan beoordelen?
    Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

    Comment


      #3
      Staat inmiddels ook op MP.

      VosCoBoss Dank voor de info. Bij nader inzien heb je denk ik gelijk.
      [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

      Comment


        #4
        Succes met de verkoop!
        Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

        Comment


          #5
          Dank je wel
          [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

          Comment


            #6
            Verkocht!
            [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

            Comment


              #7
              Jammer maar begrijpelijk.. The Asylum :) goede herinneringen aan!
              Ik hou voorlopig de originele machine nog, met wat kleine uitbreidingen voldoet ie prima voor mij.
              Ik wacht nog even af wat Vampire gaat doen en of er straks ook andere cores zoals neogeo of jamma boards e.d. ingeschoten kunnen worden.
              anders wordt het ook een Mister oid.

              Maarre wat doe je met Amithlon zoal? games/demo's of ook andere zaken?

              Comment


                #8
                Originally posted by Stronk View Post
                Jammer maar begrijpelijk.. The Asylum :) goede herinneringen aan!
                Ik hou voorlopig de originele machine nog, met wat kleine uitbreidingen voldoet ie prima voor mij.
                Ik wacht nog even af wat Vampire gaat doen en of er straks ook andere cores zoals neogeo of jamma boards e.d. ingeschoten kunnen worden.
                anders wordt het ook een Mister oid.

                Maarre wat doe je met Amithlon zoal? games/demo's of ook andere zaken?

                Zit te denken om een NeoSD PRO AES te kopen voor mij mooie Neo Geo AES. Nu ik toch veel thuis zit te hangen wil ik wat doen voor mij trouwe 1992 Japanse Neo Geo AES Rev3-6. He toch alles in complete staat met de originele dozen enz. Heb nu alleen nog de AES US Dogtag van Last Resort en 3 MVS US van MS, MS2 en MS3. In de loop van de jaren heb ik veel van mij AES/MVS verzameling verkocht. Wil het nu weer eraan beginnen naast mij C64’s en de AMIGA’s. De Neo Geo AES is mij enige console, die ik nog heb bewaard.

                Click image for larger version  Name:	47770770-C87E-4166-934F-9795EC057096.jpeg Views:	0 Size:	373.7 KB ID:	23935
                [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
                A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
                [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
                [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
                C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

                [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
                [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
                AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
                [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

                Comment


                  #9
                  Originally posted by Stronk View Post
                  Jammer maar begrijpelijk.. The Asylum :) goede herinneringen aan!
                  Ik hou voorlopig de originele machine nog, met wat kleine uitbreidingen voldoet ie prima voor mij.
                  Ik wacht nog even af wat Vampire gaat doen en of er straks ook andere cores zoals neogeo of jamma boards e.d. ingeschoten kunnen worden.
                  anders wordt het ook een Mister oid.

                  Maarre wat doe je met Amithlon zoal? games/demo's of ook andere zaken?
                  Op dit moment draai ik Amos en ben bezig met recreeren van "The Asylum" met MaxBBS. Verder Demo's draaien via WHDLoad, maar dat heeft wel een dingetje dat dat soms niet lekker draait. Leuk puntje om dat weer uit te zoeken.
                  [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

                  Comment


                    #10
                    A1200 staat weer te koop. Koper is afspraak niet nagekomen.
                    [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

                    Comment


                      #11
                      Originally posted by DdAzZ View Post
                      A1200 staat weer te koop. Koper is afspraak niet nagekomen.
                      fijn, marktplaats...

                      jammer dat je ver uit de buurt woont, anders was het nog wel weer een mooi recap projectje voor mij

                      Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

                      Comment


                        #12
                        Jeetje wat zijn die Amiga fanatiekelingen overtuigend. Raak in gesprek via de mail/messenger van MP met iemand en die weerhoudt mij ervan de 1200 te verkopen. Sta nu op het punt om hem zelfs maar te recappen. C64 ben ik kwijt en de 500 gaat ook nog weg. Dan maar eentje dan.......houden?
                        Last edited by DdAzZ; 26-04-2020, 00:26.
                        [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

                        Comment


                          #13
                          Originally posted by DdAzZ View Post
                          Jeetje wat zijn die Amiga fanatiekelingen en overtuigend. Raak in gesprek via de mail/messenger van MP met iemand en die weerhoudt mij ervan de 1200 te verkopen. Sta nu op het punt om hem zelfs maar te recappen. C64 ben ik kwijt en de 500 gaat ook nog weg. Dan maar eentje dan.......houden?
                          Bij mij gaat ook alles weg maar de 1200 blijft! Houden en recappen... uitstekend plan!
                          Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

                          Comment


                            #14
                            Originally posted by VosCoBoss View Post

                            Bij mij gaat ook alles weg maar de 1200 blijft! Houden en recappen... uitstekend plan!
                            Dan gaan we dat doen. A1200 houden, rest weg
                            [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

                            Comment


                              #15
                              You have chosen wisely my son ..

                              Comment

                              Working...
                              X