Announcement

Collapse
No announcement yet.

A2630 werkt... maar alleen zonder geheugen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    A2630 werkt... maar alleen zonder geheugen.

    Ik had de A2630 getest in een rev. 4 machine. Dat gaat dus niet werken als je de jumpers niet goed zet. Maar ook in een rev 6 weer zwart beeld en de Amiga start niet op. Dan maar opstarten met de rechtermuisknop ingedrukt. En nu wel het bootmenu. Maar linksboven iets over onvoldoende geheugen voor autoconfig!?? Dan maar het geheugen op de a2630 uitschakelen. Succes. Zie foto. De kaart werkt dus voor het grootste deel. Geheugenkaarten heb ik ook te koop maar dat is een ander topic. Ik denk dat de kaart ergens tussen de 100 en 200 euro waard is. Bieden dus maar.


    #2
    Robert, ik denk dat de bootrom te oud is. Je hebt minstens rom 6.0 nodig om hem te doen werken met kickstart 2.0 en hoger. Ik vermoed dat wanneer je hem test met kickstart 1.3 er geen probleem zal zijn ... tenzij je dat al gedaan hebt. In een rev 4 moet je de 68000 cpu van het moederbord halen denk ik.

    Comment


      #3
      Klopt. Het is een 3.1 kickstart. Ik denk dat het belangrijker is dat de 68030 werkt. De koper mag aan de slag met het geheugen en bootroms

      Comment


        #4
        Amiga dus weer te vroeg gejuicht . In verschillende A2000 geprobeerd met kick 1.3/2 en 3.1 maar de kaart blokkert de Amiga als het geheugen aan staat. Zonder geheugen lijkt het te werken, maar.... 650 tot 850 in sysinfo. Dat is normale snelheid. Sysinfo geeft wel de 68030 op 24,2 dingesherz aan. In dezelfde a2000 haalt een andere kaart wel 3500. Deze kaart is dus echt ziek. Prijsdrop naar 30 euro of best offer.

        Comment


          #5
          Originally posted by Verkoophoek
          Amiga dus weer te vroeg gejuicht . In verschillende A2000 geprobeerd met kick 1.3/2 en 3.1 maar de kaart blokkert de Amiga als het geheugen aan staat. Zonder geheugen lijkt het te werken, maar.... 650 tot 850 in sysinfo. Dat is normale snelheid. Sysinfo geeft wel de 68030 op 24,2 dingesherz aan. In dezelfde a2000 haalt een andere kaart wel 3500. Deze kaart is dus echt ziek. Prijsdrop naar 30 euro of best offer.
          In de handleiding op Amiga Resources staat dat je bij sommige modellen de 68000 CPU zou moeten verwijderen. Heb je ook alle jumpers getest? Er schijnen er een stuk of 5 op te zitten mbt timing (wat volgens mij het probleem zou kunnen zijn).
          [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

          Comment


            #6
            Doe 68000 verwijderen hoeft alleen met de rev4 borden. Ik heb getest in een rev 6 met kickstart 3.1. Een andere a2630 werkt goed en is dus ruim vier keer sneller dan deze volgens sysinfo. Jumper setting is identiek behalve dat ik het geheugen moet uitschakelen. Mijn conclusie is dat er meerdere zaken fout zijn met deze kaart. Maar als alles goed zou zijn is de prijs ook hoger

            Comment

            Working...
            X