Announcement

Collapse
No announcement yet.

TEAB amiga 2000 met karakter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    TEAB amiga 2000 met karakter

    Te koop: Amiga 2000

    vandaag een A2000 getest. Zoals verwacht liep niet alles heel soepeltjes. Keyboard werkte niet. Diskdrives doen raar. Geheugens worden wel/niet verkeerd herkent etc.
    het positieve is dat de kast en het front zeer mooi zijn. Ook mooi is het groene koper patina dat zich uitstrekt vanaf de batterij tot de rechter onderzoek van het mobo. Overigens denk ik niet dat alle groene uitslag door accuzuur komt. Ik denk dat het gewoon vochtig is geweest in de ruimte waar deze a2000 ooit heeft gewoond. Natuurlijk is de Varta of Doom inmiddels verwijderd.
    Inmiddels luistert de Amiga weer naar het keyboard. De diskettestations werken, maar blijven raar doen. Een impact series II harddisk en 4 MB worden nu herkent. De Amiga boot van HD en van floppy. Ik heb van df0 ook stunt racer geladen, maar toen deed de tweede joyport weer moeilijk bij het spelen.

    kortom deze beauty heeft veel TLC nodig, maar misschien ook wel wat TSB.
    doe een mooi bod en je kunt hem in Rotterdam ophalen. Geef wel aan of dit inclusief toetsenbord en impact hc8+series II (4mb) is.

    groeten van robert, die weer een dag met Amiga's heeft ... doorgebracht

    #2
    Weinig belangstelling, dus maar een paar foto's gemaakt. De kast is zeer mooi. De werking van de diskdrives is vreemd. Df1 reageert bij opstarten, maar daarna niet meer. DF0 werkt meestal. Ik heb het geheugen getest. De 4MB van de GVP doorstonden de testen. Het 1MB chipram niet. Veel leesfouten
    positief is de kickstart schakelaar. Keuze uit 1.3 of 2.0 wat wil je nog meer?
    vraagprijs is een absurt lage 100 euro voor de A2000 met GVP en dan zoek ik er ook nog een toetsenbord en muis bij. Deze zijn wel echt vergeeld.
    Als er geen belangstelling is dan gooi ik deze machine op evilbay.

    Comment


      #3
      Ik denk dat een donor bordje bij deze wel nodig is.. kast is wel nog mooi inderdaad.

      Comment


        #4
        Ik zou hem slachten, moederbord is goed als donor maar voor de voeding, diskdrives, gvp, toetsenbord is wel een markt en heb je je 100€ zo .... het hele ding op Ebay zetten kost veel aan verzendkosten nog maar te zwijgen over de moeite het kost om dat betonblok te verpakken en heelhuids te laten aankomen.

        Comment


          #5
          oeeeeeeee tempting!!!!
          tsb en odo ..........wat hebben jullie gedaan!!!!!!!!!!!! :P

          Comment


            #6
            Wat heb ik nu weer gedaan kom net uit mijn winterslaap :-)

            Comment


            • 19rsn007
              19rsn007 commented
              Editing a comment
              Nou...........doe ik eerst mn amiga 2000 weg, haal ik een amiga 1200 in huis.
              Doe ik de amiga 1200 weg om een SX64 te kopen.
              Zie ik een poosje terug dat iemand een A500+ wil trashen om wat batterij lekschade........haal ik hem toch weer in huis..........
              En nu heb ik vorige week dus een amiga 600 gescoord !!

              En deze A2000 met zn grappen en grollen en eigen wil staart me ook maar aan............ MUST RESIST!!!!

            #7
            In principe verkocht.

            Comment

            Working...
            X