Announcement

Collapse
No announcement yet.

AmigaOS 3.2.1 incompatibele software

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    AmigaOS 3.2.1 incompatibele software

    Ben tevreden over OS 3.2.1. Maar een paar programma's geven een typisch probleem. Als ik ze afsluit wordt de Workbench onbruikbaar. Kan nog wel vensters verplaatsen maar niets meer aanklikken. Programma's waarmee ik dat heb zijn: Final Writer 97, Deluxe Music II en WHDLoad laatste versie (very annoying!).
    Iemand dezelfde ervaring?

    Ter info: het gaat om een A1000 met ACA500plus.
    Last edited by leof; 01-02-2023, 16:26. Reason: Typo

    #2
    Oorzaak zit in AmiTCP en/of smbfs. De CPU wordt om een of andere reden gigantisch afgeremd. Oplossing nog onbekend.
    Raadselachtig dat sommige software dit probleem niet veroorzaakt, andere wel.

    Comment


      #3
      @leof

      En als je AmiTCP en smbfs disabled, kun je ze dan wel goed afsluiten ?

      Beide programma's zijn niet afhankelijk van de TCP stack of het smbfs filesystem natuurlijk.
      Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

      Comment


        #4
        Ik heb er een videootje van gemaakt:

        Eerst heb ik nog geen netwerk ingeschakeld. FW97 doet het dan normaal.
        Dan start ik het netwerk met het Ubuntu-Startup Script dat je onderaan kunt zien.
        Daarna start ik AmigaVision. Geen probleem na afsluiten.
        Opnieuw start ik FW97 en na afsluiten kun je zien dat het beeldscherm niet meer ververst wordt. Je kunt alleen nog maar vensters verschuiven. Klikken werkt niet meer. Wat niet te zien is is dat na enige tijd (> 10 minuten) het scherm nog eens ververst wordt. Sluit ik AmiTCP af (wat lastig is met zo'n traag reagerende computer) werkt alles weer normaal.
        Last edited by leof; 05-02-2023, 21:29.

        Comment


          #5
          Ik heb nu een Amiga 500 met PiStorm samengesteld met 3.2.2 en heb daar precies hetzelfde probleem.

          Comment

          Working...
          X