Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slechtste Amiga Hardware die je ooit gehad hebt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Slechtste Amiga Hardware die je ooit gehad hebt?

    Voor mij was het de "Overdrive" CD-Rom speler van Amigis, ik had dat ding zelfs met een door voor mijn BBS aan gesloten maar tjonge jonge wat een onding was dat, met een grote PMCIA aan sluiting.

    Andere slechte hardware:

    Een ZIP disk, Parallel (onding)
    Een "rewritable" CD-Rom burner van Budget

    Laatste twee zijn 2 dingen die gewoon echt never nooit goed hebben gewerkt, die Overdrive werkte tenminste af en toe nog wel

    #2
    Denk vooral slechte rand apparatuur dus joysticks waarbij na een avondje Speedball2 spelen een knop stuk is, goedkope muizen die kapot gaan van het vuil er in, etc. Eigenlijk alle Amiga hardware die ik ook gekocht heb werkt nog... zelfs de paralel poort ZIP drive (vervangen door een SCSI versie inmiddels, dat wel).

    Comment


      #3
      MiRRoRMaN64 Ja, eens voor wat betreft ZIP Drive Paralel.. wat een prul!

      Ik had ooit een Medusa ST Emulator van MacroSystem.. Godskolere wat een troep was dat, maar als reseller moesten we die hebben voor te kunnen demonstreren (hoe kut het was dus)



      Comment


        #4
        Kon je een ZIP drive parallel überhaupt op een Amiga aansluiten dan? De ZIP drive (SCSI) was de enige reden dat ik een SCSI uitbreiding kocht voor mijn Blizzard 1260... Zodat ik ZIP disks mee kon nemen naar de HKU.
        It's a wonder tall trees ain't layin' down

        Comment


        • DdAzZ
          DdAzZ commented
          Editing a comment
          Was mogelijk ja al had je daar wel een adapter voor nodig.

        #5
        Oh en antwoord op de vraag: echt "slecht" was het niet, maar wel veel kuren... de Apollo 1230 kaart. Gekocht bij de levensgenieters uit Beuningen, of course.
        It's a wonder tall trees ain't layin' down

        Comment


          #6
          Heb veel gezeur gehad met de Wicher 500i accelerator. Nooit aan de praat gehad was zeer onstabiel.
          [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
          A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
          [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
          [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
          C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

          [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
          [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
          AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
          [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

          Comment


            #7
            Slechte apparatuur moet er ook zijn! Wel altijd leuk om op terug te kijken, om heel erg eerlijk iets op te biechten ik heb met die CD rewritable echt wel eens fantasieeen gehad om dat ding door het raam bij die jongens van Budget te gooien s'nachts. Heb het nooit gedaan uiteraard, maar ding heeft met destijds bijna duizend piek gekost. Dus dat was wel sneu.

            Comment


              #8
              BigRAM 256, gekocht, tijdje gebruikt, toen uit een 4000D gehaald, 2 jaar niet gebruikt, weer in een andere A4000 en niks, kaput, getest in een andere machine, ook niks en geen garantie

              Comment


                #9
                Wat dacht je van een RapidRoad USB? Deze gaat stuk als je een USB ‘live’ aansluit of verwijderd… Stuur hem terug naar Jens en dan komt ie met een verhaal dat het aan je voeding ligt.

                Comment


                  #10
                  Originally posted by PRS View Post
                  Wat dacht je van een RapidRoad USB? Deze gaat stuk als je een USB ‘live’ aansluit of verwijderd… Stuur hem terug naar Jens en dan komt ie met een verhaal dat het aan je voeding ligt.
                  Dat is het hele punt van USB, je moet het eruit kunnen halen terwijl het actief is.
                  Voeding heeft er geen bal mee te maken, ook al zou de 5 volt 4.78 zijn of zo.
                  Echter voeding op een ongeaard stopcontact, ja daar kan ik me iets bij voorstellen.

                  Ik heb hem nooit gehad, maar wel een Deneb, die had daar totaal geen last van.

                  Comment


                    #11
                    Ik geloof dat Jens verzuimd heeft een buffer in te bouwen. /Cynische modus aan/ Maar dat is uiteraard niet zijn schuld, maar de schuld van de voeding. /Cynische modus uit/

                    En ja, al mijn Amiga’s zitten op een geaard stopcontact.

                    Comment


                      #12
                      Mijn duit in het zakje: mijn Terrible Fire 534.

                      Deze werkte 2 jaar prima maar opeens werd hij als defect aangegeven in bootscherm Amiga.
                      Amiga boot nog wel van SD, maar er is geen geheugen en daardoor is de snelheidswinst ook compleet weg
                      Wil me er deze winter in gaan verdiepen maar heb via Google al gemerkt dat ik niet de enige ben met dit probleem.

                      Comment


                        #13
                        BlizzardPPC. ik vind het echt een geweldige (multi)processorkaart en het heeft mijn a1200 echt ver gebracht (denk BlizzardVision). Maar het duurde heel lang voor ik hem stabiel heb weten te krijgen. Je zou kunnen zeggen, zo ongeveer 20 jaar :D

                        Comment


                          #14
                          Originally posted by rvo View Post
                          BlizzardPPC. ik vind het echt een geweldige (multi)processorkaart en het heeft mijn a1200 echt ver gebracht (denk BlizzardVision). Maar het duurde heel lang voor ik hem stabiel heb weten te krijgen. Je zou kunnen zeggen, zo ongeveer 20 jaar :D
                          Heb het nooit aangedurfd om een BlizzardPPC te kopen. Zie het altijd als een zeer onstabiele kaart wat uiteraard zeer indrukwekkend eruit ziet. Heb veel geduld om ermee te klooien, maar je kan ook te lang ermee doorgaan.

                          Het is wel prachtig, dat je uiteindelijk toch nog de BlizzardPPC stabiel heb gekregen.
                          [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
                          A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
                          [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
                          [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
                          C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

                          [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
                          [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
                          AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
                          [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

                          Comment


                            #15
                            Originally posted by rvo View Post
                            BlizzardPPC. ik vind het echt een geweldige (multi)processorkaart en het heeft mijn a1200 echt ver gebracht (denk BlizzardVision). Maar het duurde heel lang voor ik hem stabiel heb weten te krijgen. Je zou kunnen zeggen, zo ongeveer 20 jaar :D
                            Mijn BlizzardPPC+Bvision combi heeft vele jaren als een zonnetje gelopen.

                            Slechtste hardware die ik ooit heb gehad was het Zorro IV busboard voor de A1200, heb er 3 versleten.
                            [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                            Comment

                            Working...
                            X