Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vampire 1200 - eerste ervaringen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Dat is voor iedere accelerator belangrijk. Ook mijn BPPC accelerator speelt niet alle games standaard af en vaak moet je wat gaan tweaken aan de WHDLoad settings.

    Daarom is een Blizzard 1230 ook zo fijn, want vrijwel alles speelt daar goed op.

    Comment


    • Roel007
      Roel007 commented
      Editing a comment
      Volgens mij is de 68030 dan ook de beste 68K processor voor de Amiga. Geen gedoe met libraries die de gaten in de instructieset van de 040 en 060 moeten repareren.

    • AMIGA JOHAN
      AMIGA JOHAN commented
      Editing a comment
      De Blizzard 1230 IV is nog steeds perfect voor de A1200. 9 van de 10 keer gebruik je toch een 68030 kaart voor zowel de A500 en de A1200. Met de Blizzard 1230 IV heb je geen obstakels en blijft maar doorgaan, dat kan je niet verwachten met de ACA1233n-55. Hopelijk is dat niet het geval met de aankomende ACA1234-55. Niet, dat de ACA1233n-55 slecht is, maar is niet 100% compatibel met WHDLoad. Verbaasd me nog steeds hoe uniek de Blizzard 1230 IV is tegenover de huidige accelerator kaarten, die steeds uitkomen.

    #32
    Leuk leuk leuk!

    Originally posted by Roel007 View Post
    Performance is geen issue: MP3 afspelen gaat probleemloos op Paula. Voor de rest merk je aan het Apollo forum eigenlijk dat de Vampire 1200v2 al een beetje tegen het einde van zijn kunnen aan zit. De FPGA is klein en bijna vol. De makers van de Vampire zetten hun kaarten op hun V4 (een grote FPGA) waarin ze zowel RTG als AGA geïmplementeerd zijn. Truuks uit de V4 kunnen teruggezet worden naar de V1200 mits het past en een core ontwikkelaar er zin/tijd voor heeft. Voor de 1200 core is dat de persoon die de bordjes in elkaar zet. Omdat er geen ruimte is voor AGA zal de 1200 dus altijd een scandoubler of native uitgang nodig blijven hebben voor spelletjes.
    Dit klinkt als een Déjà vu.. de geschiedenis herhaald zich.. net als bij de v600-vX
    Jammer.. ik ben zelf wel een beetje klaar met de vampire kaarten, ik vind ze leuk, maar daar houdt het ook op.
    Zaken die "toegezegd" zijn (of noem het, mensen lekker maken), zijn niet nagekomen. Er zou bij de V600 ook RTG bij inkomen,
    maar toen vond men het ineens veel leuker om een (half bakken)FPU te bouwen, en whoppa RTG paste niet meer..
    Dat was juist waar in op hoopte,, gewoon 1 scherm, en alles over 1 kabel, niet 2 schermen.. maar goed..

    Comment


      #33
      Als je een Indi met HDMI danwel DVI uitgang hebt, kan je met een goedkope Chinese switch een soort Ratte oplossing bouwen.

      Dit heb ik succesvol met een Indi AGA mk3 en de Vampire gemaakt.

      Dus nu één HDMI uit voor zowel native als RTG.

      Maar ik ben het met je eens, dit zou eigenlijk gewoon op de Vampire geïntegreerd moeten zitten.

      Comment


        #34
        Oh ja, ik heb een draadje op Amibay waar ik het heb uitgelegd.

        https://www.amibay.com/showthread.ph...oMonitorSwitch

        Comment


          #35
          Helemaal eens met tsb. Vampire is best leuk maar het team focussed op de stand alone. Hij ligt nu al jaren in de kast bij mij. Real 68K werkt gewoon altijd.

          Comment


            #36
            Originally posted by Oldskool View Post
            Helemaal eens met tsb. Vampire is best leuk maar het team focussed op de stand alone. Hij ligt nu al jaren in de kast bij mij. Real 68K werkt gewoon altijd.
            Dan hebben we het nog niet eens over de angstcultuur in de Vampire community. Je merkt op Discord gewoon dat mensen op hun tenen lopen over problemen met Vampires. Anders krijg je een permanente ban door Gunnar (aka BigGun). Als je een probleem hebt komt er geen antwoord van het team of de standaard vraag: welke core? En daarna alsnog geen antwoord. Als je de Vampire goed hebt draaien. Snapshot maken van de kaart en goed opbergen. Daarna niet meer aanzitten.

            De warp1260 heeft voor mij de juiste papieren: een echte processor, (wel zelf opsturen naar polen), geen eigen kickstart, RTG en specifieke hardware voor rekenintensieve taken zoals MP3. Een van de problemen binnen de vampire community is immers de core, de zogenaamde vampire 3.10 kickstart en dan allerlei zaken die niet compatible zijn met deze software. De vraag is momenteel: hoe gaan 3.2 en Vampire elkaar verdragen.



            Amiga 1200, IMac MorphOS

            Comment


            • AMIGA JOHAN
              AMIGA JOHAN commented
              Editing a comment
              De Warp 1260 is de enige zwakte de 68060 Rev6 CPU wat hopelijk niet geldt voor de ACA1260. Is de vraag hoe duur de ACA1260 gaat worden en hoe het nu gaat met process of verifying Proto#4. Voor mij zijn de firmware updates belangrijk en de compatibiliteit ervan.

            #37
            Originally posted by AMIGA JOHAN View Post
            De Warp 1260 is de enige zwakte de 68060 Rev6 CPU wat hopelijk niet geldt voor de ACA1260. Is de vraag hoe duur de ACA1260 gaat worden en hoe het nu gaat met process of verifying Proto#4. Voor mij zijn de firmware updates belangrijk en de compatibiliteit ervan.
            Wat voor zwakte bedoel je ? Andere revisies werken ook op de Warp kaart, met wat minder hoge overklokking uiteraard.
            Tot nu toe zijn er geen filmpjes van een werkende Aca 060 gepost, is er al wat te zien ?
            Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

            Comment


              #38
              Originally posted by Roel007 View Post

              Dan hebben we het nog niet eens over de angstcultuur in de Vampire community. Je merkt op Discord gewoon dat mensen op hun tenen lopen over problemen met Vampires. Anders krijg je een permanente ban door Gunnar (aka BigGun). Als je een probleem hebt komt er geen antwoord van het team of de standaard vraag: welke core? En daarna alsnog geen antwoord. Als je de Vampire goed hebt draaien. Snapshot maken van de kaart en goed opbergen. Daarna niet meer aanzitten.

              De warp1260 heeft voor mij de juiste papieren: een echte processor, (wel zelf opsturen naar polen), geen eigen kickstart, RTG en specifieke hardware voor rekenintensieve taken zoals MP3. Een van de problemen binnen de vampire community is immers de core, de zogenaamde vampire 3.10 kickstart en dan allerlei zaken die niet compatible zijn met deze software. De vraag is momenteel: hoe gaan 3.2 en Vampire elkaar verdragen.


              Die Warp is zeker een winnaar, tenminste als ze ook AHI en de Arm goed aan de gang krijgen! De Vampire gaat vooral haar eigen weg met een eigen Kickstart en OS.

              De Vampire werkt ook niet met Zorro-busboards in een 1200 - ben benieuwd hoe de Warp dit aanpakt.
              Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

              Comment


                #39
                Originally posted by Benny View Post

                Wat voor zwakte bedoel je ? Andere revisies werken ook op de Warp kaart, met wat minder hoge overklokking uiteraard.
                Tot nu toe zijn er geen filmpjes van een werkende Aca 060 gepost, is er al wat te zien ?
                Qua zwakte bedoel ik, dat standaard de 68060 Rev6 CPU er niet op zit zoals hopelijk wel met de ACA1260. Zoeken naar een echte 68060 Rev6 CPU is niet bepaald makkelijk en niet goedkoop. Wilde eerst een Blizzard 1260 kopen om wat 68060 Rev6 CPU’s erop uit te proberen. Helaas is dat niet voor mij haalbaar en mijn A1200’s noodgedwongen op een zacht pitje laten staan. Heb tevens CSLab meerdere malen erover contact opgenomen over de Warp 1260 met de 68060 Rev6 CPU erop. Maar nog steeds niets van hun vernomen en heb maar de moed opgegeven.

                Jens, laat zo nu en dan wat los over de ACA1260. Heb sterk het vermoeden, dat ze terug komen van het monteren ervan. Is de vraag hoeveel het zijn en wat ze gaan kosten vanwege de 68060 Rev6 CPU. Nu is Jens volop bezig met de ACA1234 komt steeds iets tussen.
                [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
                A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
                [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
                [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
                C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

                [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
                [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
                AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
                [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

                Comment


                • Roel007
                  Roel007 commented
                  Editing a comment
                  Van CSLabs heb ik begrepen dat je een 68060 rev 6 ernaar toe moet sturen zodat zij hem er op solderen want zij hebben ook geen 68060's op voorraad. Waar je die dan naar toe moet sturen? Geen flauw idee.Jens moet ook het beschikbaarheidsprobleem hebben, dus een aca1260 kan hij wel ontwerpen maar 100den maken betwijfel ik. Dus werkt hij aan iets waar hij wel mee vooruit kan.

                  Als ik er zo over nadenk: de enige kaart die ik nog niet heb is een 68030.

                • AMIGA JOHAN
                  AMIGA JOHAN commented
                  Editing a comment
                  Zal niet zoveel ACA1260 worden uitgebracht word zeer beperkt en prijzig. Jens zal niet zoveel 68060 Rev6 CPU ervoor hebben bewaard. Hoe dan ook, de 68060 Rev6 CPU blijft een obstakel tenzij je de hoofdprijs ervoor betaald.

                  Er komt dit jaar nog ACA1234 uit wat de snelste 68030 word.
                  http://wiki.icomp.de/wiki/ACA1234

                #40
                Originally posted by Roel007 View Post
                Van CSLabs heb ik begrepen dat je een 68060 rev 6 ernaar toe moet sturen zodat zij hem er op solderen want zij hebben ook geen 68060's op voorraad. Waar je die dan naar toe moet sturen? Geen flauw idee.Jens moet ook het beschikbaarheidsprobleem hebben, dus een aca1260 kan hij wel ontwerpen maar 100den maken betwijfel ik. Dus werkt hij aan iets waar hij wel mee vooruit kan.

                Als ik er zo over nadenk: de enige kaart die ik nog niet heb is een 68030.
                Als je een Warp koopt zul je ongetwijfeld het adres krijgen waar de cpu heen moet toch? Je koopt van een in Polen gevestigd bedrijf, met garantie. Dit zal ongetwijfeld geregeld worden.
                Jens heeft gezegd dat hij liever zijn eigen cpu gebruikt, dan een door gebruikers toegestuurd exemplaar. Vooral vanwege de garantie en support stelt hij. Hier heeft ie zeker gelijk in!
                En hij heeft het beste trackrecord van beide, maar kwa specs legt de ACA het af. Of de prijs moet duidelijk in het voordeel zijn van de ACA, dus ruim onder 500e.

                Aan de andere kant heeft hij ook de ACA2000 en de A1200 Reloaded nooit uitgebracht en wilde hij zelfs stoppen met alle ontwikkelingen vanwege een conflict met Cloanto.

                Trouwens de prijs van de 060's is wel gestegen, maar het is niet zo dat die dingen nergens meer te krijgen zijn. Ik heb er hier vier, waaronder 2 rev. 6. , zonder veel moeite aangeschaft.
                Ook op de oude turbokaarten zitten nog veel 68060's die op nieuwe kaarten kunnen worden geprikt. Die Cyberstorms/Apollo's/Blizzards zijn ondertussen 20+ jaar oud en lopen ver achter kwa specs.
                Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

                Comment


                • AMIGA JOHAN
                  AMIGA JOHAN commented
                  Editing a comment
                  De ACA1260 moet volgens Jens de Warp 1260 overtreffen. De ACA1240 word al 500 laat staan de ACA1260 vanwege de 68060 Rev6 CPU. Als je nu nagaat hoeveel de Blizzard 1260 al waard is. Zelfs de Blizzard 1230 IV is sterk gestegen qua waarde. De A1200 Reloaded zal nog jaren duren en de ACA2000 is nog niet eens een prototype van. Je weet nooit zeker waarmee Jens bezig is. Hij heeft veel tijd verloren met de Indivision AGA MK3 en daarbij de aankomende ACA1234 kost extra tijd. Jens moet het vooral hebben met zijn 68030 kaarten. De ACA1240/1260 zal denk ik eenmalig zijn en zeer beperkt zijn.
              Working...
              X