Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vampire 1200 - eerste ervaringen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Originally posted by PRS View Post
    Er is een waarschuwing mbt WHDLoad in de ReadMeFirst die bij Coffin r58 zit:

    Most old Amiga games were not coded for fast systems like Vampire is. Even if WHDLoad tries to compensate that, you might still encounter some crashes or Emulator 1111 errors in WHDLoad. In such case, add tooltype ExecutePostDisk=S:WHDLoad-PostDisk to that game/demo and run it again.

    Wellicht heeft dat er iets mee te maken...
    Dank voor de feedback, dat is het niet. Turrican 2 start, er zijn geen problemen met de muziek en het spel gaat ook niet sneller. Zodra je gaat lopen, gaan de zaken fout lopen, op dat punt bewegen vijanden zich nog steeds net zo snel als ze horen te gaan. Alleen je poppetje laat een enorme streep achter alsof zijn vorige positie niet meer gewist wordt. En zo voort en zo voorts.

    Laat ik verder maar ophouden met klagen over de Vampire.
    Amiga 1200, IMac MorphOS

    Comment


      #17
      Originally posted by Benny View Post
      Bij icomp betaal je 8e ofzo voor een P96 licentie, vind je hun dan een geldwolf ? Ik betaal graag voor development en er zijn al een aantal updates geweest. Terwijl P96 de afgelopen 20 jaar nooit support had toen het shareware was.

      En vhdl bied juist wèl de mogelijkheid om de 68060 sneller te maken, zonder overclocking, wat bij de 060 de enige mogelijkheid is.

      Ik hoop dat ze naast Aros ook gewoon een licentie kopen en OS3.2 out of the box kunnen laten draaien. Zo ingewikkeld is dit niet.
      De Warp kaart is hier in het voordeel, hier gebruik je gewoon de Kickstart van je Amiga.
      Het Vampire team heeft juist bewust afscheid genomen van alle Amiga gerelateerde software want je weet immers maar nooit wie je anders meeneemt in een rechtszaak. 8 Euro voor een licentie is niet veel, maar als je voor de overgang van 2.2 naar 2.3 8 euro moet betalen, dan voor de overgang van 2.3 naar 2.4 weer acht 8, tja dan begint het toch ook wel een beetje op melkkoe te lijken.



      Amiga 1200, IMac MorphOS

      Comment


        #18
        Originally posted by Rien View Post
        Zelf heb ik me ook ingeschreven vorig jaar december. Dus bij mij gaat het nog wel ff duren voordat hij er is.

        Waar ik nu benieuwd naar ben is wat kun je nu meer / beter als voor de upgrade?

        Zelf gebruik ik de amiga nu voor wat tekst en ook spelen met iBrowse, beetje spelen met de printertjes.
        Spelletjes doe ik eigenlijk niet. Ik begrijp als ik die wel zo doen dat die dan via de amiga gaan en niet via de rtg.
        Wat je beter kunt, is afhankelijk van wat je er mee doet. Na installatie en het goed configureren van Coffin (op de 1200) of ApolloOS op een 500/600 heb je een Amiga met RTG aan bord, 128 MB geheugen en wellicht een netwerk aansluiting als je roadshow hebt. Tikken en de muis bewegen gaat echt niet sneller. De IDE snelheid gaat ook omhoog (bijna 9 MB/s) maar dat merk je alleen als je hele grote bestanden kopieert. Je krijgt dus veel snelheid.
        Amiga 1200, IMac MorphOS

        Comment


          #19
          Originally posted by Roel007 View Post

          Het Vampire team heeft juist bewust afscheid genomen van alle Amiga gerelateerde software want je weet immers maar nooit wie je anders meeneemt in een rechtszaak. 8 Euro voor een licentie is niet veel, maar als je voor de overgang van 2.2 naar 2.3 8 euro moet betalen, dan voor de overgang van 2.3 naar 2.4 weer acht 8, tja dan begint het toch ook wel een beetje op melkkoe te lijken.
          toevallig gisteren p96 aangeschaft en dan heb je toch nog 12 maanden recht op toekomstige updates? alleen geen "majors". bovendien heb je 20 downloads, die zijn niet zomaar op.

          Comment


            #20
            Originally posted by rvo View Post

            toevallig gisteren p96 aangeschaft en dan heb je toch nog 12 maanden recht op toekomstige updates? alleen geen "majors". bovendien heb je 20 downloads, die zijn niet zomaar op.
            Ik hou het volgende ICOMP forum aan:
            https://forum.icomp.de/index.php?thr...year-download/

            Ik heb niets tegen Jens maar op het gebied van Picasso96 vraag ik me wel af, of ik er echt iets van ga merken :)
            Amiga 1200, IMac MorphOS

            Comment


              #21
              Er komt over enkele weken een nieuwe turbokaart voor Amiga 1200 van Apollo, makers van de Vampire:

              Deze heeft wel de 68080 fpga met 128 MB en zit geen HDMI erop en zal veel goedkoper zijn, maar wel duurder dan een geheugenkaart.

              https://amitopia.com/new-raptor-1200...-fpga-and-ram/

              Comment


                #22
                Originally posted by amiga1260 View Post
                Er komt over enkele weken een nieuwe turbokaart voor Amiga 1200 van Apollo, makers van de Vampire:

                Deze heeft wel de 68080 fpga met 128 MB en zit geen HDMI erop en zal veel goedkoper zijn, maar wel duurder dan een geheugenkaart.

                https://amitopia.com/new-raptor-1200...-fpga-and-ram/
                Jawel, de raptor. Op mijn vraag of er een RTC op zit bleef het angstvallig stil. Wat ik me afvraag is of de Raptor ook zijn eigen kickstart rom mee brengt of niet. Iedere keer via raptormap je gewenste kickstart inladen is ook niet optimaal. Als hij geen eigen kickstart meeneemt is het een leuk alternatief voor een 68060.
                Amiga 1200, IMac MorphOS

                Comment


                  #23
                  In de interview van Gunnar vertelde hij dat het zijn eigen ROM kickstart meeneemt, maar je kunt zelf je eigen ROM erin flashen.
                  Als er geen RT C erin zit, kun je altijd een losse bestellen:

                  Amiga 1200 RTC (Real Time Clock Module) - AMIGAstore.eu
                  RTC module - icomp - en
                  Real Time Clock Module (Battery Backed RTC), Amiga Kit Amiga Store - the world's largest Amiga Store - we ship worldwide

                  Comment


                    #24
                    Originally posted by amiga1260 View Post
                    In de interview van Gunnar vertelde hij dat het zijn eigen ROM kickstart meeneemt, maar je kunt zelf je eigen ROM erin flashen.
                    Als er geen RT C erin zit, kun je altijd een losse bestellen:

                    Amiga 1200 RTC (Real Time Clock Module) - AMIGAstore.eu
                    RTC module - icomp - en
                    Real Time Clock Module (Battery Backed RTC), Amiga Kit Amiga Store - the world's largest Amiga Store - we ship worldwide
                    Hmm, dat antwoord loopt met een grote boog om het onderwerp heen. Het kost technisch echt helemaal niets om een klokje te integreren en een batterij vakje er in te stoppen. Die moeite doet niemand want: je kunt toch altijd een RTC er in stoppen. Maar.... niet iedereen is er fan van om iets aan de klokpoort te hangen want eigenlijk was de expansie poort juist bedoelt voor uitbreidingen en die expansie port was nu net vol gepropt met het stukje hardware waar de maker dus geen klok in wou stoppen. Zelfs Commodore, toch wel op de penning: stopte een klok op de 512KB geheugen uitbreiding voor de A500.
                    Amiga 1200, IMac MorphOS

                    Comment


                      #25
                      Ik heb gisteren mijn Vampire 1200 V2 ontvangen. Daar zat core 2.11 nog in. Als ik kickstart 3.1.4 in de maprom laden deed alles het. Echter naar een update van core 2.13 kan ik ook niet booten als ik kickstart 3.1.4 inlaad. Hij ziet dan mijn CF kaarten niet meer! Dit is dus een fout in core2.13. Verder ben ik zeer tevreden over mijn vampire en ben van alles aan het uitproberen, ik draai coffin r58 op mijn vampire en wat zit er veel software in coffin r58.
                      Last edited by Erik B; 30-04-2021, 19:51.

                      Comment


                        #26
                        Originally posted by Roel007 View Post

                        Jawel, de raptor. Op mijn vraag of er een RTC op zit bleef het angstvallig stil. Wat ik me afvraag is of de Raptor ook zijn eigen kickstart rom mee brengt of niet. Iedere keer via raptormap je gewenste kickstart inladen is ook niet optimaal. Als hij geen eigen kickstart meeneemt is het een leuk alternatief voor een 68060.
                        Ik ben benieuwd naar de prijs, de fpga is het duurste component vd Vampire, en die blijft gelijk.
                        Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

                        Comment


                          #27
                          Originally posted by PRS View Post
                          Dit soort kaarten moet je kopen met de functies die ze NU leveren, en niet wat ze beloven in de toekomst te doen.
                          Een Blizzard 1230/1260 of zelfs een BPPC/Bvision heeft geen nieuwe functies gekregen sinds ze zijn uit gekomen.

                          Voor die € 13,- kan je ook gewoon een RTC op de clockpoort kopen. Daar was deze poort ook oorspronkelijk voor bedoeld en is dus perfect in lijn met het gedachtengoed van Commodore.

                          Ik heb ook de beslissing genomen om een V1200 te kopen, en ja, ik heb getwijfeld tussen de Vampire en de Warp 1260. Ik heb zelfs een 68060 rev.6 klaar liggen voor de Warp.
                          Wellicht koop ik deze als nog, wanneer deze beschikbaar komt zodat ik een echte head2head vergelijk kan maken en de beste kaart kan houden. Realiseer je wel dat de Warp 1260 een stuk duurder gaat worden dan de Vampire. De kaart zelf zal ongeveer hetzelfde gaan kosten, maar dan moet je er nog wel een 68060 bij kopen.
                          Ook als je er maar een 68060 op 50Mhz op zet blijft de Warp een mooie kaart, het blijft wat dichter bij de Amiga ipv zoals de Vampire die haar eigen Kickstarts gebruikt.
                          En vergeet de ARM copro op de Warp niet, die doet jpg en mp3 decoding op de achtergrond. Die ARM heeft 1050 dmips, 15x sneller dan een 68060.
                          Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

                          Comment


                            #28
                            Ik heb iets vreemds ontdenkt als ik mijn cf kaart op de interne IDE plaats kan ik wel kickstart 3.1.4 gebruiken!

                            Comment


                              #29
                              Originally posted by Erik B View Post
                              Ik heb iets vreemds ontdenkt als ik mijn cf kaart op de interne IDE plaats kan ik wel kickstart 3.1.4 gebruiken!
                              Is dit nog steeds het geval? De 3.1.4 CF hangt aan mijn vampire IDE en het eerste wat er in de start staat is vampiremap 314.rom. Na de vampiremap is exec.library van juiste versie en start 3.1.4 gewoon door. Voor de controle: zie de vampire site waar ze beschrijven hoe je vast stelt of je op 3.1.4 zit.

                              Ik heb echter alleen maar ellende gehad met 3.1.4 en Vampire omdat er iets met de IDE niet goed gaat. MP3 afspelen vervormt/stoort zodra je bestanden met directory opus aan het kopiëren bent, directory opus (4 en 5) die spontaan hangen zodra je bestanden kopieert. Directory Opus start deze bug want WB zelf kopieert het wel goed. PFS3Doctor signaleert op de Vampire IDE regelmatig dat corrupties ontstaan er repareert ze dan weer braaf. Deze problemen heb ik niet op de Amiga interne IDE. Ik ben overgestapt op Coffin en heb die problemen nu niet meer.
                              Amiga 1200, IMac MorphOS

                              Comment


                              • Erik B
                                Erik B commented
                                Editing a comment
                                Ik gebruik nu ook de interne HD aansluiting op mijn A1200T moederbord. Ik draai nu kickstart 3.1.4 probleemloos en zelfs Turrican 2 draait nu wel goed. Ik hoop dat als kickstart 3.2 uitkomt dat ze de ide van de vampire wel ondersteunen!

                              #30
                              Originally posted by Roel007 View Post

                              Dank voor de feedback, dat is het niet. Turrican 2 start, er zijn geen problemen met de muziek en het spel gaat ook niet sneller. Zodra je gaat lopen, gaan de zaken fout lopen, op dat punt bewegen vijanden zich nog steeds net zo snel als ze horen te gaan. Alleen je poppetje laat een enorme streep achter alsof zijn vorige positie niet meer gewist wordt. En zo voort en zo voorts.

                              Laat ik verder maar ophouden met klagen over de Vampire.
                              Even update overTurrican 2. Ik heb ergens een oudere WHDLoad van Turrican 2 gevonden probleemloos speelt. Oftewel de instellingen van WHDLoad voor Vampire zijn dus zeer belangrijk.
                              Amiga 1200, IMac MorphOS

                              Comment

                              Working...
                              X