Announcement

Collapse
No announcement yet.

Printen naar PDF vanuit WINUAE

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Printen naar PDF vanuit WINUAE

    In 1992 kocht ik een 2e hands Jukebox. De etiketten voor de jukebox maakte ik in Pagestream 2.2 op mijn Amiga 2000 en printte ze op een Star-LC-10.
    Later heb ik ze nog een keer geprint op een HP Laserjet 4.

    De papieren etiketten verkleuren steeds meer. Daarom wil ik graag vanuit de UAE emulator de originele bestanden nogmaals printen.
    Dat lukt op mijn Brother printer, maar liever zou ik ze op iets dikker papier printen wat niet kan op mijn printer.

    In de instellingen van UAE kun je ook voor ander opties kiezen. bijvoorbeeld printen als PDF.
    Dan maakt hij als ik print een bestand "winUAE Document.pdf" aan in de windows.documents map. Maar die is elke keer 0 bytes...
    Iemand een idee?

    #2
    Wat een andere optie is om er een screendump van te maken met CTRL-TOETS + prtscn toets. Vervolgens Paint openen en op plakken drukken. Beetje slepen en de beoogde afbeelding opslaan als png bestand. Dit is hoge revolutie en kan ook door Acrobat reader geopend worden.
    write something....

    Comment


      #3
      Lowranger Bedankt voor je tip!

      Op goede resolutie kon ik maar 2 etiketten per keer in beeld houden.(HIgh-Res-Laced) Dus dan zou ik 30x moeten knippen en plakken.
      Had ik niet zo'n zin in.

      Ik heb nog even verder gekeken en het bleek dat ik ook een IFF/ILBM printer-driver kon kiezen in Pagestream.
      Dus daarmee de bestanden "geprint" en geladen in Photoshop V13 die dus nog steeds IFF ondersteunt!
      (moest ze wel eerst de .iff extensie geven anders zegt Photoshop dat hij ze niet herkent)

      Nog even moeten uitzoeken dat ik het document daarna 200mm breed moest maken ipv de 210 die standaard is.
      Daardoor worden de etiketten ook weer op precies de juiste grootte afgedrukt.

      Bedankt voor het meedenken!

      Comment

      Working...
      X