Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oh Joy!! Stick - ArcadeR by Retro Radionics

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tyball
    replied
    Die ziet er niet zo best uit inderdaad. Ik koop zo af en toe andere joysticks. Laatst nog een mini competition pro en afgelopen week de Uni-Thor via kickstarter. Ben benieuwd

    Leave a comment:


  • najib
    replied
    Hahaha, idd, het is echt een verschrikkelijk ding, niet mee te spelen,,,,,,,,,,,,,,,,Staat in de kast in zijn doosje......niets te doen. :)

    Leave a comment:


  • VosCoBoss
    replied
    Originally posted by najib View Post
    mooie joystick, ik heb nog een oudje, toch ook maar eens kijken om een andere.........Dit is echt een verschrikkelijk ding...
    Da’s een museumstuk! In mijn herinnering waren die modellen zo slecht dat ze maar een paar maand meegingen…

    Leave a comment:


  • najib
    replied
    mooie joystick, ik heb nog een oudje, toch ook maar eens kijken om een andere.........Dit is echt een verschrikkelijk ding...

    Leave a comment:


  • VosCoBoss
    replied
    Intussen heb ik nog wat meer ervaring opgedaan met de ArcadeR:

    - De oversize actuator werkt niet fijn. Ook al is deze maar heel iets groter dan de meegeleverde, de joystick werkt in sommige games niet fijn meer. Vooral in games waarbij alleen links-rechts-omhoog-omlaag wordt gebruikt, ik noem Supaplex als voorbeeld, werkt het erg onprettig. Dat komt doordat naar rechts en omhoog te lang samen worden ingedrukt waardoor het "poppetje" te lang stil staat; de game registreert pas "omhoog" zodra "rechts" niet meer geregistreerd wordt.
    Als je meer restrictie wil in de bewegingen, dan denk ik dat dat beter te bereiken is met andere restrictor plates dan met oversize actuators.

    - Ik heb octagonale restrictor plates geprobeerd in plaats van de bijgeleverde ronde. Hier ben ik wel enthousiast over. Hierdoor is beter voelbaar in welke positie de stick staat. Dit geeft meer gevoel van controle. Hoewel de stick nog steeds vrij veel uitslag heeft, voelt het veel preciezer dan met de ronde restrictor plate.

    Een volgende stap is experimenteren met andere switches voor de knoppen. Dit is direct ook het leuke van de joystick: je kunt standaard Sanwa-onderdelen gebruiken om de joystick te customizen. Zo kan de stick helemaal naar je eigen smaak worden aangepast, da's echt meerwaarde!


    De restrictor plates: links de achthoekige, rechts de ronde.

    Click image for larger version  Name:	IMG_5443.JPEG Views:	0 Size:	707.9 KB ID:	26786
    Last edited by VosCoBoss; 25-03-2021, 11:14.

    Leave a comment:


  • Tyball
    replied
    Originally posted by VosCoBoss View Post
    Leuke kleur Tybal!!

    Ik heb intussen een aantal "oversize actuators" besteld om de uitslag wat kleiner te maken. Gaat om deze Kowal 1mm oversize actuator. Het helpt een heel klein beetje, maar niet genoeg wat mij betreft. Deze is namelijk nauwelijks groter dan de standaard "actuator" die er al in zit. Er zijn ook mensen aan het experimenteren met krimpkous om de shaft, met goede resultaten. Misschien valt er ook wel het e.e.a. te 3d-printen.
    Interessant! Ik wist al wel dat ik de uitslag wat te groot zou vinden. En het lijkt me leuk om er wat mee te experimenteren. Voor het echte retro gevoel blijf ik waarschijnlijk voorlopig toch terugvallen op The Arcade van Suzo.

    Leave a comment:


  • Hailstorm
    replied
    Ik heb aardig wat Joysticks gehad, maar die Suzo's waren veruit de beste. Suzo bestaat nog , kunnen ze niet een keer een rerun doen ofzo? Zal toch wel markt voor zijn? Ik heb die nieuwe competition Pro's gekocht , ze zijn beter dan de c64 mini versie, maar toch echt van mindere kwaliteit dan een echte The Arcade

    Leave a comment:


  • Hailstorm
    commented on 's reply
    Was dat niet decathlon? Dat raggen met de pretpook? Viel met de games van Epyx wel mee dacht ik.

  • VosCoBoss
    replied
    Leuke kleur Tybal!!

    Ik heb intussen een aantal "oversize actuators" besteld om de uitslag wat kleiner te maken. Gaat om deze Kowal 1mm oversize actuator. Het helpt een heel klein beetje, maar niet genoeg wat mij betreft. Deze is namelijk nauwelijks groter dan de standaard "actuator" die er al in zit. Er zijn ook mensen aan het experimenteren met krimpkous om de shaft, met goede resultaten. Misschien valt er ook wel het e.e.a. te 3d-printen.

    Leave a comment:


  • Tyball
    replied
    Ik heb er ook een besteld. Werd vrij snel bezorgd en was netjes verpakt. Voor wat betreft de knoppen sluit ik me aan bij de bevindingen van VosCoBoss: die zouden wat strakker mogen zijn. Ook een stijvere stick vind ik persoonlijk fijner dan deze. Maar misschien ga ik er nog aan wennen. Vooralsnog speel ik er met veel joy Millie and Molly mee. Een spel dat overigens maar weinig reactievermogen vereist.

    Click image for larger version

Name:	20201023_1138202.jpg
Views:	305
Size:	189.8 KB
ID:	25967

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    commented on 's reply
    Heb nog twee zwarte en twee crème achtige zowel de microswitch en de leaf variant.

  • mousehouse
    replied
    M'n Competition Pro (blauw + zilver) blijft het maar doen! Dus nog geen noodzaak voor vervanging maar goed te weten dat er een sjiek alternatief is. Dank voor de review!

    Leave a comment:


  • VosCoBoss
    replied
    Inmiddels heb ik er wat meer mee kunnen spelen en ben nog altijd zeer tevreden. Ik heb er ook eentje opengeschroefd. Alles ziet er van binnen netjes uit. De kabel en de knoppen zijn zonder solderen uit te wisselen. De autofire-snelheid is instelbaar met een potmetertje wat mooi is. Nog mooier zou zijn als deze van buitenaf toegankelijk was, nu was het echt even zoeken naar de optimale setting voor mijn favoriete spel Battle Squadron.

    Leave a comment:


  • Tyball
    replied
    Ik zweer ook bij de The Arcade van Suzo. Alleen beginnen ze bij mij inmiddels toch wat mankementjes te krijgen. Ik heb er een stuk of 10 en ze hebben bijna allemaal wel wat. Ben ook een beetje zat om ze te fixen. Dus daarom wil ik af en toe wel eens wat nieuws proberen.

    Leave a comment:


  • robert52
    replied
    Originally posted by AMIGA JOHAN View Post
    Gebruik nog steeds deze Rotterdamse Suzo Arcade Joysticks met microswitch van de jaren 80. Voor zowel de C64 en de A500/A1200 en zijn niet kapot te krijgen bij wijze van spreken. Voor Battle Squadron is het niet zo geweldig voor, dan lijkt me zo ArcadeR geweldig. Voor o.a. Battle Squadron gebruik ik de CD32 Competition Pro Controller. Die ligt lekker in de hand.

    Click image for larger version

Name:	08652204-B695-4473-98CA-161EA0FEE6A6.jpeg
Views:	600
Size:	19.0 KB
ID:	25721
    Heb er vorige week twee op marktplaats gekocht. Had ze vroeger ook, geweldige joysticks. Denk met weemoed weer terug aan summer games, winter games. Als een gek die stick heen en weer bewegen om je poppetje zo hard mogelijk te laten rennen :-)

    Leave a comment:

Working...
X