Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oh Joy!! Stick - ArcadeR by Retro Radionics

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tyball
    replied
    Originally posted by VosCoBoss View Post
    Leuke kleur Tybal!!

Ik heb intussen een aantal "oversize actuators" besteld om de uitslag wat kleiner te maken. Gaat om deze Kowal 1mm oversize actuator. Het helpt een heel klein beetje, maar niet genoeg wat mij betreft. Deze is namelijk nauwelijks groter dan de standaard "actuator" die er al in zit. Er zijn ook mensen aan het experimenteren met krimpkous om de shaft, met goede resultaten. Misschien valt er ook wel het e.e.a. te 3d-printen.
    Interessant! Ik wist al wel dat ik de uitslag wat te groot zou vinden. En het lijkt me leuk om er wat mee te experimenteren. Voor het echte retro gevoel blijf ik waarschijnlijk voorlopig toch terugvallen op The Arcade van Suzo.

Leave a comment:

• Hailstorm
    replied
    Ik heb aardig wat Joysticks gehad, maar die Suzo's waren veruit de beste. Suzo bestaat nog , kunnen ze niet een keer een rerun doen ofzo? Zal toch wel markt voor zijn? Ik heb die nieuwe competition Pro's gekocht , ze zijn beter dan de c64 mini versie, maar toch echt van mindere kwaliteit dan een echte The Arcade

Leave a comment:

• Hailstorm
    commented on 's reply
    Was dat niet decathlon? Dat raggen met de pretpook? Viel met de games van Epyx wel mee dacht ik.

• VosCoBoss
    replied
    Leuke kleur Tybal!!

Ik heb intussen een aantal "oversize actuators" besteld om de uitslag wat kleiner te maken. Gaat om deze Kowal 1mm oversize actuator. Het helpt een heel klein beetje, maar niet genoeg wat mij betreft. Deze is namelijk nauwelijks groter dan de standaard "actuator" die er al in zit. Er zijn ook mensen aan het experimenteren met krimpkous om de shaft, met goede resultaten. Misschien valt er ook wel het e.e.a. te 3d-printen.

Leave a comment:

• Tyball
    replied
    Ik heb er ook een besteld. Werd vrij snel bezorgd en was netjes verpakt. Voor wat betreft de knoppen sluit ik me aan bij de bevindingen van VosCoBoss: die zouden wat strakker mogen zijn. Ook een stijvere stick vind ik persoonlijk fijner dan deze. Maar misschien ga ik er nog aan wennen. Vooralsnog speel ik er met veel joy Millie and Molly mee. Een spel dat overigens maar weinig reactievermogen vereist.

Click image for larger version

Name:	20201023_1138202.jpg
Views:	73
Size:	189.8 KB
ID:	25967

Leave a comment:

• AMIGA JOHAN
    commented on 's reply
    Heb nog twee zwarte en twee crème achtige zowel de microswitch en de leaf variant.

• mousehouse
    replied
    M'n Competition Pro (blauw + zilver) blijft het maar doen! Dus nog geen noodzaak voor vervanging maar goed te weten dat er een sjiek alternatief is. Dank voor de review!

Leave a comment:

• VosCoBoss
    replied
    Inmiddels heb ik er wat meer mee kunnen spelen en ben nog altijd zeer tevreden. Ik heb er ook eentje opengeschroefd. Alles ziet er van binnen netjes uit. De kabel en de knoppen zijn zonder solderen uit te wisselen. De autofire-snelheid is instelbaar met een potmetertje wat mooi is. Nog mooier zou zijn als deze van buitenaf toegankelijk was, nu was het echt even zoeken naar de optimale setting voor mijn favoriete spel Battle Squadron.

Leave a comment:

• Tyball
    replied
    Ik zweer ook bij de The Arcade van Suzo. Alleen beginnen ze bij mij inmiddels toch wat mankementjes te krijgen. Ik heb er een stuk of 10 en ze hebben bijna allemaal wel wat. Ben ook een beetje zat om ze te fixen. Dus daarom wil ik af en toe wel eens wat nieuws proberen.

Leave a comment:

• robert52
    replied
    Originally posted by AMIGA JOHAN View Post
    Gebruik nog steeds deze Rotterdamse Suzo Arcade Joysticks met microswitch van de jaren 80. Voor zowel de C64 en de A500/A1200 en zijn niet kapot te krijgen bij wijze van spreken. Voor Battle Squadron is het niet zo geweldig voor, dan lijkt me zo ArcadeR geweldig. Voor o.a. Battle Squadron gebruik ik de CD32 Competition Pro Controller. Die ligt lekker in de hand.

Name:	08652204-B695-4473-98CA-161EA0FEE6A6.jpeg
Views:	115
Size:	19.0 KB
ID:	25721
    Heb er vorige week twee op marktplaats gekocht. Had ze vroeger ook, geweldige joysticks. Denk met weemoed weer terug aan summer games, winter games. Als een gek die stick heen en weer bewegen om je poppetje zo hard mogelijk te laten rennen :-)

Leave a comment:

• AMIGA JOHAN
    commented on 's reply
    Vind de verschillende kleuren keuze mooi vooral de gif groene en de mat zwarte.

• AMIGA JOHAN
    replied
    Gebruik nog steeds deze Rotterdamse Suzo Arcade Joysticks met microswitch van de jaren 80. Voor zowel de C64 en de A500/A1200 en zijn niet kapot te krijgen bij wijze van spreken. Voor Battle Squadron is het niet zo geweldig voor, dan lijkt me zo ArcadeR geweldig. Voor o.a. Battle Squadron gebruik ik de CD32 Competition Pro Controller. Die ligt lekker in de hand.

Name:	08652204-B695-4473-98CA-161EA0FEE6A6.jpeg
Views:	115
Size:	19.0 KB
ID:	25721

Leave a comment:

• VosCoBoss
    replied
    Originally posted by Tyball View Post
    Goed om te horen. Ik ga er ook een bestellen... Als ik een keuze kan maken over de kleur... :)
    Succes! Het zou overigens mogelijk moeten zijn om ipv zuignappen, rubber coetjes te krijgen. Ik weet alleen niet hoe je dat kunt aangeven, maar misschien de moeite waard om uit te zoeken.

Leave a comment:

• Tyball
    replied
    Goed om te horen. Ik ga er ook een bestellen... Als ik een keuze kan maken over de kleur... :)

Leave a comment:

• VosCoBoss
    replied
    Originally posted by Tyball View Post
    Kijk. Een gebruikerservaring. Fijn! Ik heb eerder op het punt gestaan om er eentje te bestellen, maar nog niet de knoop doorgehakt.

Ik ben op zich niet zo'n fan van zuignappen op zo'n arcade achtige joystick. Het geeft een beetje een wiebelig gevoel. Overig vind ik het wel fijn bij een wat grotere joystick zoals die je met een hand kunt bedienen, zoals de quickshot 2 turbo.

Hoe vind je de uitslag van de joystick vergeleken met de competition pro? Dus de throw van de stick, hoe ver je hem moet/kunt bewegen. Ik ben fan van een korte throw zoals bij de The Arcade.

Ik had op ebay een nieuwerwetse versie van de The Arcade besteld, maar die kon niet uitgeleverd worden vanwege Corona. Ben nu wel erg benieuwd of dit wat is.
    De uitslag is wat groter. Vind ik zelf geen nadeel gezien de stick zelf korter is. En hij loopt mooi soepel en licht rond. Wat mij betreft prettiger, preciezer, maar ieder zijn ding natuurlijk!

Leave a comment:

Working...
X