Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oh Joy!! Stick - ArcadeR by Retro Radionics

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • AMIGA JOHAN
    commented on 's reply
    Vind de verschillende kleuren keuze mooi vooral de gif groene en de mat zwarte.

  • AMIGA JOHAN
    replied
    Gebruik nog steeds deze Rotterdamse Suzo Arcade Joysticks met microswitch van de jaren 80. Voor zowel de C64 en de A500/A1200 en zijn niet kapot te krijgen bij wijze van spreken. Voor Battle Squadron is het niet zo geweldig voor, dan lijkt me zo ArcadeR geweldig. Voor o.a. Battle Squadron gebruik ik de CD32 Competition Pro Controller. Die ligt lekker in de hand.

    Click image for larger version

Name:	08652204-B695-4473-98CA-161EA0FEE6A6.jpeg
Views:	615
Size:	19.0 KB
ID:	25721

    Leave a comment:


  • VosCoBoss
    replied
    Originally posted by Tyball View Post
    Goed om te horen. Ik ga er ook een bestellen... Als ik een keuze kan maken over de kleur... :)
    Succes! Het zou overigens mogelijk moeten zijn om ipv zuignappen, rubber coetjes te krijgen. Ik weet alleen niet hoe je dat kunt aangeven, maar misschien de moeite waard om uit te zoeken.

    Leave a comment:


  • Tyball
    replied
    Goed om te horen. Ik ga er ook een bestellen... Als ik een keuze kan maken over de kleur... :)

    Leave a comment:


  • VosCoBoss
    replied
    Originally posted by Tyball View Post
    Kijk. Een gebruikerservaring. Fijn! Ik heb eerder op het punt gestaan om er eentje te bestellen, maar nog niet de knoop doorgehakt.

    Ik ben op zich niet zo'n fan van zuignappen op zo'n arcade achtige joystick. Het geeft een beetje een wiebelig gevoel. Overig vind ik het wel fijn bij een wat grotere joystick zoals die je met een hand kunt bedienen, zoals de quickshot 2 turbo.

    Hoe vind je de uitslag van de joystick vergeleken met de competition pro? Dus de throw van de stick, hoe ver je hem moet/kunt bewegen. Ik ben fan van een korte throw zoals bij de The Arcade.

    Ik had op ebay een nieuwerwetse versie van de The Arcade besteld, maar die kon niet uitgeleverd worden vanwege Corona. Ben nu wel erg benieuwd of dit wat is.
    De uitslag is wat groter. Vind ik zelf geen nadeel gezien de stick zelf korter is. En hij loopt mooi soepel en licht rond. Wat mij betreft prettiger, preciezer, maar ieder zijn ding natuurlijk!

    Leave a comment:


  • Tyball
    replied
    Kijk. Een gebruikerservaring. Fijn! Ik heb eerder op het punt gestaan om er eentje te bestellen, maar nog niet de knoop doorgehakt.

    Ik ben op zich niet zo'n fan van zuignappen op zo'n arcade achtige joystick. Het geeft een beetje een wiebelig gevoel. Overig vind ik het wel fijn bij een wat grotere joystick zoals die je met een hand kunt bedienen, zoals de quickshot 2 turbo.

    Hoe vind je de uitslag van de joystick vergeleken met de competition pro? Dus de throw van de stick, hoe ver je hem moet/kunt bewegen. Ik ben fan van een korte throw zoals bij de The Arcade.

    Ik had op ebay een nieuwerwetse versie van de The Arcade besteld, maar die kon niet uitgeleverd worden vanwege Corona. Ben nu wel erg benieuwd of dit wat is.

    Leave a comment:


  • VosCoBoss
    replied
    Originally posted by PRS View Post
    Gaaf ding!

    Jammer alleen dat er per exemplaar (!) € 10,- verzendkosten er bij komen.
    Inderdaad jammer, en bijzonder dat het per exemplaar is. Ik denk dat ze dan ook per stuk gaan arriveren... en dat er daarom nu nog maar 1 is aangekomen.

    Maar alsnog vind ik het zeker wel het geld waard. Een tweedehands competition pro is ook al gauw 25 euro en dan moet je maar hopen dat-ie het een tijdje volhoudt...

    Leave a comment:


  • PRS
    replied
    Gaaf ding!

    Jammer alleen dat er per exemplaar (!) € 10,- verzendkosten er bij komen.

    Leave a comment:


  • VosCoBoss
    started a topic Oh Joy!! Stick - ArcadeR by Retro Radionics

    Oh Joy!! Stick - ArcadeR by Retro Radionics

    Na lang wachten is er een klein deel van mijn pre-order aangekomen, namelijk:

    Een RetroRadionics joystick! Dit is een nieuwe joystick, geinspireerd op de Competition Pro en andere arcade joysticks. Is in veel kleurtjes verkrijgbaar. Verschillende onderdelen zijn als sparepart te krijgen, en het idee van de joystick is dat deze te customizen is. Ben ik nog niet direct van plan, maar misschien later, je weet maar nooit!

    En nu... (tromgeroffel) ... mijn mening!

    Bestellen en levering
    Tja. Het bestellen en betalen ging prima. Daarna weinig informatie over de voortgang tot ineens een mailtje kwam dat het verstuurd was, met een trackingnummer. Vandaag is er dus 1 geleverd. Maar, ik had er 4 besteld... geen informatie gehad over gesplitste levering of wat ook. Wel heb ik op Facebook gezien dat ik niet de enige ben die het in delen geleverd krijgt, dus ik wacht nog even geduldig af.

    De joystick kwam niet in een fancy doosje, maar wel uitstekend verpakt.

    Gebruik
    Wow, dat ding is SOEPEL. Als ik ergens vergelijkingen maak met mijn Competition Pro's dan alvast een disclaimer: deze zijn niet helemaal eerlijk omdat mijn Competition Pro's zeker meer dan 20 jaar oud zijn, maar dat is mijn referentiemateriaal dus ik doe het toch maar.

    De stick van de ArcadeR glijdt met weinig kracht overal waar je hem hebben wil. Ik vind het superfijn dat er weinig weerstand is terwijl de stick wel snel genoeg terug beweegt. De Competition Pro is toch wat stijver en geeft minder gevoel. En kraakt een beetje...

    De bouwkwaliteit van de ArcadeR is stevig, de zuignapjes er onder zuigen met voldoende kracht vast aan het bureau. Met voldoende bedoel ik: weinig moeite om los te krijgen, genoeg om niet van de plaats te krijgen. Zuignapjes hebben mijn sterke voorkeur ten opzichte van de rubber voetjes van de Competition Pro

    Het uiterlijk is best aantrekkelijk. Ik heb gekozen voor transparant omdat ik ook een transparante A1200-behuizing heb. Helaas was er ten tijde van bestellen nog geen transparant-mat en geen keuze in kleuren van knoppen. Anders had ik transparant-mat met rode knoppen en stick genomen. Maar ach, dit is zeker ook niet verkeerd!

    De knoppen vallen me een beetje tegen. Deze hebben vrij veel travel en blijven een beetje steken bij scheef indrukken. Mijn persoonlijke voorkeur is strakkere knoppen met weinig travel, het liefst microswitches. Hoewel de Competition Pro ook geen microswitches heeft, vind ik de knoppen daarvan wel fijner.

    En verder?
    - Wat mooi is, is dat de ArcadeR een functionele 2e knop heeft. Dat betekent in Battle Squadron op een knop drukken voor een megabom. Met de Competition Pro kan dat alleen door de joystick-full circle te draaien met de vuurknop ingedruk.
    - Op zich is het ook fijn dat er een auto-fire functie op zit, alleen die is me te traag. Ik kan zelf sneller knoppen-rammen. Gezien de ArcadeR gemaakt zou moeten zijn om te customizen, moet ik me nog eens verdiepen in de mogelijkheden om dit anders in te stellen.
    - Ook is het mogelijk om een plaatje eruit te halen zodat de stick anders beweegt. Nog niet mee gespeeld. Wel leuk om te weten, hiermee kun je het gevoel van de stick nog weer wat aanpassen aan je smaak.

    Conclusie
    Voor niet al te veel geld (hopelijk komt de rest ook zonder douanekosten...) een leuke, stevige, fijne joystick met een aantal verbeterpuntjes. Als je fan bent van de Competition Pro of de Pro Competition, dan gaat deze je wel bevallen.

    De joystick is hier te koop: https://retroradionics.co.uk/#!/Retr...750/category=0

    Click image for larger version  Name:	IMG_4132.jpg Views:	0 Size:	254.1 KB ID:	25710
    Click image for larger version

Name:	IMG_4133.jpg
Views:	0
Size:	0
ID:	25713
Working...
X