Announcement

Collapse
No announcement yet.

A1200 compleet (wat is het waard?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    A1200 compleet (wat is het waard?)

    Hmmm tja, daar gaan we weer.

    Ik heb de A1200 compleet, je weet wel hoe dat gaat, je bent er lekker enthousiast mee bezig. Update hier, update daar, en dan staat ie er. En dan denk je, pfff, daar zit wel een bak geld in. Dan begin je te denken, moet ik het nog wel houden? Het staat er maar, ik maak er nauwelijks gebruik van, maar aan de andere kant vind ik het ook weer zonde om het weg te doen. Tenzij iemand mij er een zeer mooi bedrag voor neer legt. Maar begrijpen jullie hoe lastig dit kan zijn? Je hebt iets staan waar veel geld in zit, eigenlijk kun je het geld wel gebruiken, maar je wilt het ook weer niet echt kwijt. Dan denk ik, oke, ik heb ook nog een A500 liggen, als ik die games echt zo nodig wil spelen, dan kan dat ook wel op die A500.

    Oke, even opgeteld, mocht ik dit hele setje willen verkopen:

    - Een Commodore Amiga 1200, een Commodore examplaar, geen Escom, case nog in goede witte conditie
    - Een 32GB Sandisk Extreme CF kaartje met adapter
    - Een ACA1233n 40mhz turbokaart met 128MB ram
    - Een C64PSU apart bestelde nieuwe PSU met 2,5x zoveel vermogen als de originele A1200 voeding
    - Een PCMCIA CF kaart adapter + 4GB CF kaart (Tevens Sandisk)
    - Een RGB -> Scart kabel (momenteel is de RGB -> HDMI converter nog onderweg via Ali Express, ik kan nog niets zeggen over de kwaliteit van dat apparaatje)
    - Kickstart 3.1.4 fysieke roms, maar ook tevens als software (de software origineel gekocht bij Hyperion).
    - Workbench 3.1.4 origineel gekocht bij Hyperion, keurig geinstalleerd, draait super.
    - DH1 is 29GB groot, voorzien van ALLE WHDLoad games die ik maar kon vinden, verscheidene duizenden titels en in combinatie met iGame.
    - Uiteraard ook verscheidene andere programma's.
    - The Arcade Zwarte Joystick (de beste Joysticks)
    - Twee Cumana's 3,5" floppy drives
    - A1200 volledig gerecapped door tsb een kleine half jaar geleden. De A1200 kan weer HEEL lang mee.
    - Muis adapter voor het gebruik van een normale optische muis
    - Bak met floppies.
    - Sony 40" LCD tv, niet te groot / te klein, perfect beeld bij de A1200. (tv is optioneel)

    Als ik alles op een rijtje zet en kijk wat dit allemaal gekost heeft kom je toch al gauw rond de 750 euro uit. Ga het voor de grap maar eens allemaal verzamelen, je bent wel even zoet. En zoals ik recentelijk nog aangaf, de A1200's worden ook steeds duurder. (Zie ebay Amiga's onbetaalbaar). 200 tot 250 euro voor een kale A1200 is al vrij gewoon.

    Officieel staat dit topic (nog) niet in de verkoop hoek, maar zoals ik al zei, bij een goed bod, minstens 750 euro, en dat is ook incl. de 80cm LCD tv van Sony, dan zal ik er eens over nadenken of ik het weg wil doen. De tijd die ik er in heb gestoken, maar ook het geld, om nog maar niet te zwijgen van de emotionele waarde van dit spul uit mijn jeugd is ook een hele sterke factor. Ik hoor graag jullie meningen.

    #2
    Alles apart verkopen levert meer op denk ik. Dan bedoel ik de A1200, ACA1233n, de PSU, Kickstart3.1.4 ROM's/disks, joystick, Cumana's, muis-adapter en TV. Ik schat dan de opbrengst via Marktplaats op € 735 en via AmiBay nog iets meer. Dat krijg je er in één koop niet voor.

    Comment


      #3
      ...
      Last edited by 013; 16-02-2022, 10:16.

      Comment


        #4
        Gaat niet gebeuren vrees ik, het complete pakket voor dat bedrag. Enkel in onderdelen verkopen gaat je je insteek min of meer doen terug verdienen.

        Comment


          #5
          En... Als je alles hebt verkocht en al het geld dat je er voor hebt gekregen weer aan andere (onzinnige) dingen is uitgegeven, krijg je na verloop van tijd weer spijt dat je die mooie uitgebreide A1200 hebt verkocht. Dan gaat je Amiga-gevoel weer kriebelen, en wil je alles weer terug kopen, om er dan achter te komen dat alles vééél duurder is geworden zodat je het niet meer krijgt zoals het was.
          Been there, done that...

          Comment


            #6
            Precies!
            mijn A1200 set zit zo een 2 jaar weggeborgen in een bananendoos met het plan na verhuizing deze weer een verdiende plek te geven.
            over een week of 3 ga ik verhuizen. 😉


            Originally posted by AmiBoing View Post
            En... Als je alles hebt verkocht en al het geld dat je er voor hebt gekregen weer aan andere (onzinnige) dingen is uitgegeven, krijg je na verloop van tijd weer spijt dat je die mooie uitgebreide A1200 hebt verkocht. Dan gaat je Amiga-gevoel weer kriebelen, en wil je alles weer terug kopen, om er dan achter te komen dat alles vééél duurder is geworden zodat je het niet meer krijgt zoals het was.
            Been there, done that...

            Comment


              #7
              Je kunt ook wat pilletjes nemen voor je borderline en de Amiga lekker houden... :P

              Comment


                #8
                Niet doen. Dan de boel idd in dozen doen en bewaren. Ga je spijt van krijgen. Ik zit er ook wel eens naar te kijken en vind ik dat ik wat overkill ben gegaan met wat ik heb staan. Maar ik ga het niet wegdoen. Ooit een keer gedaan en spijt ga gehad.

                Comment


                  #9
                  Ik ben ook inderdaad bang dat ik er spijt van ga krijgen.

                  Comment


                    #10
                    Originally posted by Snowwie View Post
                    Ik ben ook inderdaad bang dat ik er spijt van ga krijgen.
                    Blijkbaar niet want hij staat voor 800 op marktplaats ?

                    Het enige wat ik niet altijd begrijp is dat mensen 750€ in een a1200 steken om te gamen. Op zich een a1200, de goedkoopste geheugenkaart die je kan vinden en een rgb to scartkabel en een gratis af te halen crt tv van marktplaats en je bent vertrokken.

                    Ik ken dat wel hè, je start sysinfo op en je wil die rode balk wat langer. 128mb geheugen waarvan je 120 niet gebruikt etcetera etcetera .... het is snel gebeurd dat half maandloon op je bureau.

                    Maar goed als je de centen niet nodig hebt, houden maar. Die 50 van mij die gaan tot nader order toch nergens heen. Vorig jaar wwn van mijn twee magic packs verkocht voor een PS4 te kopen. Ik heb geen spijt van die ps4 maar wel van dat Magic pack.

                    Comment


                      #11
                      leuke set maar het is toch geen Ebay hier op MP? Alhoewel.....

                      Comment


                        #12
                        Maar marktplaats kennende, krijg je ook wel wat vreemde direct mail via marktplaats....

                        Leuk om even de vreemdste hier te delen??

                        Comment


                          #13
                          Originally posted by SimonV View Post

                          Blijkbaar niet want hij staat voor 800 op marktplaats ?

                          Het enige wat ik niet altijd begrijp is dat mensen 750€ in een a1200 steken om te gamen. Op zich een a1200, de goedkoopste geheugenkaart die je kan vinden en een rgb to scartkabel en een gratis af te halen crt tv van marktplaats en je bent vertrokken.

                          Ik ken dat wel hè, je start sysinfo op en je wil die rode balk wat langer. 128mb geheugen waarvan je 120 niet gebruikt etcetera etcetera .... het is snel gebeurd dat half maandloon op je bureau.

                          Maar goed als je de centen niet nodig hebt, houden maar. Die 50 van mij die gaan tot nader order toch nergens heen. Vorig jaar wwn van mijn twee magic packs verkocht voor een PS4 te kopen. Ik heb geen spijt van die ps4 maar wel van dat Magic pack.
                          Die 800 euro is ook een uiterste. Ik geef eerlijk toe dat ik wel wat verlegen lig momenteel om het geld. Ben ik heel eerlijk in. Het kan best zijn dat bepaalde zaken 'mee vallen' en dan blijft de A1200 gewoon. In principe wil ik em ook eigenlijk helemaal niet kwijt, maar als er iemand komt die er 800 euro voor over heeft, dan gaat ie wel. 800 euro is een hoop geld, maar goed, er zit ook gelijk een LCD tv bij van 40" van Sony. Dus niet even een simpel oud CRT schermpje van 14", nee een 40" scherm.
                          Originally posted by PRS View Post
                          Maar marktplaats kennende, krijg je ook wel wat vreemde direct mail via marktplaats....

                          Leuk om even de vreemdste hier te delen??
                          Klopt, kreeg een bericht van een gozer die wel zijn Mac Book Pro 13,3" uit 2014 wou ruilen voor deze set. Ik heb er voor bedankt. Ik had al even gekeken op Marktplaats, maar die doen qua waarde niet veel meer op of onder voor de A1200, dus laat maar mooi. Zo'n laptop koop je makkelijker dan zo'n complete A1200, want veel van 'onderdelen' kun je niet simpelweg in een winkel bestellen. Het flashen van de roms naar KS 3.1.4 of het recappen zijn geen standaard bezigheden. Die turbokaarten zijn momenteel ook weer uitverkocht en die externe floppy drives vind je ook niet zo 1,2,3.
                          Originally posted by Abelientje View Post
                          leuke set maar het is toch geen Ebay hier op MP? Alhoewel.....
                          Nee inderdaad, maar daar durven ze al 300 euro te vragen voor een KALE Amiga 1200, of meer.
                          Last edited by Snowwie; 23-02-2019, 18:04.

                          Comment


                            #14
                            Originally posted by Abelientje View Post
                            leuke set maar het is toch geen Ebay hier op MP? Alhoewel.....
                            Dat MP geen ebay is mag je stilaan wel degelijk in vraag gaan stellen ...

                            Ik heb er vorige week een A1200 gekocht met een zwarte 1084s ( bon het is eigenlijk een grijze, blijkbaar had Philips een ander idee over zwart ) ... achteraf nog een beetje gechat met de verkoper en die wist me te vertellen dat de mails uit Duitsland, England en etcetera kwamen. Dus die zitten ook flink mee te bieden op materiaal op marktplaats in de hoop dat er verzonden wordt naar waar het dan ook mag zijn. Nu zijn de meeste verkopers niet happig op betaling met paypal en naar het buitenland te verzenden maar ondertussen is de prijs wel opgedreven.

                            En dan inderdaad ook een resem eigenaardige voorstellen en een hoop gezaag in de mailbox NA dat het toestel gereserveerd staat dat heb ik ook al een keer of drie mogen aanhoren. Zoals bijvoorbeeld " waarom heb je het gereserveerd ik geef meer of je moet het op Ebay zetten " ... slechte verliezers zullen we het maar noemen.
                            Last edited by ; 24-02-2019, 14:26.

                            Comment


                              #15
                              Originally posted by PRS View Post
                              Maar marktplaats kennende, krijg je ook wel wat vreemde direct mail via marktplaats....

                              Leuk om even de vreemdste hier te delen??
                              Onlangs had ik een vouwcaravan in de verkoop voor 1500€ .... kreeg ik een voorstel om hem te laten gaan voor 1000€ en brandhout. En die man meende dat serieus alsof iedereen een houtkachel heeft. Hoe kom je er op ?

                              Comment

                              Working...
                              X