Announcement

Collapse
No announcement yet.

Amiga Mouse laser upgrade

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Amiga Mouse laser upgrade

    Ik ben er eindelijk aan toegekomen om mijn Amiga muis te upgraden naar laser in plaats van het balletje.

    Gelukkig had ik nog een reserve muis, want in de muis die ik gebruikte past het niet. Dat is met een schuifje in plaats van een draaischijf.

    Installeren is een fluitje van een cent. Het muist geweldig. Echt een aanrader.
    ik had hem gekocht in de presale met korting. Inmiddels is het wel erg prijzig.

    #2
    Hee, die kende ik nog niet, dat vind ik nou nog eens een nuttige upgrade..

    Comment


      #3
      Ik vond het eigenlijk in de pre-sale al te duur... Maar nu heb ik er spijt van dat ik niet tot aankoop ben over gegaan...

      Nu komen daar ook nog de verzendkosten bovenop, en dat maakt het wel een heel duur muisje...

      [offtopic]
      Eigenlijk ben ik op zoek naar een (goedkope chinese) draadloze muis die samen werkt met de TOM+. Deze wil ik intern inbouwen in mijn A1200 en dan de joystick poort door lussen naar buiten via de normale poort (die direct naast het expansion slot zit). Het liefst bouw ik dan de originele A1200 muis om naar deze draadloze chinese variant.

      Ik heb al een paar goedkope muizen geprobeerd, maar nog geen succes... Iemand nog een idee welke muizen wel werken met de TOM+?
      [/offtopic]

      Comment


        #4
        Het >> alternatief << is er ook nog als kant-en-klaar set.. via amigastore.eu.. maar dat kost dan wel wat meer

        Comment


          #5
          Het mag wat kosten inderdaad. Ik had wat PayPal tegoed opgebouwd met de verkoop van wat spulletjes en toen maar eens iets geks gedaan.

          Wat me wel opvalt is dat het alleen werkt met mijn backup muis. En die heeft een veel hardere muisklik dan de andere tankmuis die ik gebruikte. Beetje irritant, maar goed.

          Comment


            #6
            Zit zelf te wachten op deze laser muis.
            Click image for larger version

Name:	F16D5D5C-C3FD-445C-A10E-422F3EE98C44.jpeg
Views:	807
Size:	94.6 KB
ID:	21302
            [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
            A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
            [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
            [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
            C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

            [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
            [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
            AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
            [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

            Comment


              #7
              Zodra de zwarte tankshell van de A1200NET binnen is, deze laser pcb voor de A500.

              Click image for larger version

Name:	DD5F160C-42EC-42DD-B532-348459F7432F.jpeg
Views:	824
Size:	35.9 KB
ID:	21304
              [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
              A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
              [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
              [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
              C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

              [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
              [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
              AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
              [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

              Comment


                #8
                Met deze adapter ben ik bezig voor mijn Amiga, ben benieuwd of het goed werkt.
                Ik moet alleen nog een keramische condensator solderen en dan is hij klaar.
                Hierdoor kan ik dan een PS/2 compatible USB mouse aansluiten op de Amiga.


                Adapter for ps/2 compatible USB mouse

                Comment


                  #9
                  Originally posted by AMIGA JOHAN View Post
                  Zit zelf te wachten op deze laser muis.
                  Click image for larger version

Name:	F16D5D5C-C3FD-445C-A10E-422F3EE98C44.jpeg
Views:	807
Size:	94.6 KB
ID:	21302
                  Heb je die hier vandaan? https://amigakit.amiga.store/product...oducts_id=1311
                  Zie die muis eigenlijk ook wel zitten...

                  Comment


                    #10
                    Originally posted by AmigaDragon View Post

                    Heb je die hier vandaan? https://amigakit.amiga.store/product...oducts_id=1311
                    Zie die muis eigenlijk ook wel zitten...
                    Ja, maar dan zwarte variant vanwege de zwarte A1200 case. Hoor goeie verhalen erover en ben reuze benieuwd naar de laser.
                    [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
                    A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
                    [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
                    [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
                    C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

                    [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
                    [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
                    AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
                    [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

                    Comment


                      #11
                      Originally posted by AMIGA JOHAN View Post

                      Ja, maar dan zwarte variant vanwege de zwarte A1200 case. Hoor goeie verhalen erover en ben reuze benieuwd naar de laser.
                      Ik ga die muis ook maar bestellen in wit voor mij, ziet er niet verkeerd uit.

                      Comment


                        #12
                        Originally posted by AmigaDragon View Post
                        Met deze adapter ben ik bezig voor mijn Amiga, ben benieuwd of het goed werkt.
                        Ik moet alleen nog een keramische condensator solderen en dan is hij klaar.
                        Hierdoor kan ik dan een PS/2 compatible USB mouse aansluiten op de Amiga.


                        Adapter for ps/2 compatible USB mouse
                        Heb jij die PIC EEPROM zelf geprogrammeerd?

                        Ik wil eens onderzoeken of ik hem (veel) kleiner kan maken, zodat het in te bouwen is in de muis. En dan zou ik het .bin filetje kunnen "lenen" om een smd variant te maken.
                        Last edited by PRS; 14-05-2019, 12:06. Reason: Intentie toe gevoegd

                        Comment


                          #13
                          Is dat niet gewoon deze?
                          http://bax.comlab.uni-rostock.de/en/...s2-amiga-maus/

                          Comment


                            #14
                            Ah, thanks... Lijkt er inderdaad op.

                            Daar ga ik me eens in verdiepen...

                            Comment


                              #15
                              Ik heb mijn Amiga Technologies muis met die zelfde laser muis upgrade gedaan. Deze is zwart.

                              Comment

                              Working...
                              X