Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prince of Persia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Prince of Persia

    Zojuist heb ik, voor het eerst, Prince of Persia van begin tot eind uitgespeeld. Ik had nog 10 minuten en 12 seconden over. De prinses is gered, hoezee!

    Helaas moet ik wel constateren dat onze Prince op de Amiga echt alleen maar oog heeft voor de dame in Jafars kamer. Paula, Denise en Agnus (ook al is ze een beetje gezet) lijken grotendeels te worden genegeerd. En dat is jammer, want met een beetje extra aandacht voor deze dames had onze prins veel soepeler door de levels kunnen lopen. De game heeft op de Amiga nogal last van slowdowns.

    De Amigaport kwam snel na de release van het origineel uit. Zou het kunnen dat deze port heeft geleden onder de initieel tegenvallende verkopen van het origineel? Was er sprake van tijdsdruk? Of toch onkunde? Of was het technisch onmogelijk om alle effecten door de custom chips af te laten handelen en moest de MC68000 daarom extra ploeteren?

    Het spel verdiende in ieder geval beter!

    #2
    Ik lees dat deze versie door Dan Gorlin is geprogrammeerd. Dat is toch niet de minste, hij heeft Choplifter gemaakt en later Typhoon Thompson... Het zal wel weer het gebruikelijke gedoe over release datums en deadlines zijn geweest :)

    Comment


      #3
      Toch frappant. Waren het niet juist de vloeiende bewegingen waar Prince of Persia om bekend stond? Bij mij in ieder geval wel! Het zal toch niet weer een Atari dingetje zijn hè?
      It's a wonder tall trees ain't layin' down

      Comment


        #4
        Originally posted by LangeOortjes View Post
        Zojuist heb ik, voor het eerst, Prince of Persia van begin tot eind uitgespeeld. Ik had nog 10 minuten en 12 seconden over. De prinses is gered, hoezee!
        Ik vind het knap, ik ben zonder cheats nooit verder gekomen dan level 10 meen ik..

        Maar dat het niet soepel zou draaien op een kale 68000 verbaast me eigenlijk. Ik heb het vroeger veel gespeeld op onze eerste MS-DOS pc, en dat was een of andere XT, met een CGA scherm en vast niet sneller dan 4 komma nogwat MHz. Je zou dan toch denken dat het op een Amiga sowieso al vlotter zou moeten draaien?

        Comment


          #5
          Originally posted by McVenco View Post

          Ik vind het knap, ik ben zonder cheats nooit verder gekomen dan level 10 meen ik..
          Ik heb de nodige tevergeefse pogingen ondernomen. Ik wilde het spel ervaren zoals het ooit bedoeld was, al lukt dat met deze port niet helemaal ;).

          Originally posted by McVenco View Post
          Maar dat het niet soepel zou draaien op een kale 68000 verbaast me eigenlijk. Ik heb het vroeger veel gespeeld op onze eerste MS-DOS pc, en dat was een of andere XT, met een CGA scherm en vast niet sneller dan 4 komma nogwat MHz. Je zou dan toch denken dat het op een Amiga sowieso al vlotter zou moeten draaien?
          Mij ook. Het spel heeft het duidelijk moeilijk wanneer er meer dan 3 sprites op het scherm staan. Een opengaande deur, een vloer met stekels, een wachter en de prins is genoeg om het spel tot kruipsnelheid te brengen.

          Ik vraag mij af of er technische redenen zijn waarom het spel zo merkbaar verdraagt. Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan een gebrek aan ondersteuning voor tiles die zich voor sprites bevinden, zoals pilaren waar de prins tussendoor kan rennen. Al kan ik het me moeilijk voorstellen.

          Comment


            #6
            Die heb ik ook gespeeld op de pc maar ik vond het zoooo moeilijk dat ik er klaar mee was :) :)

            Comment


              #7
              Spannond spel was dat he?
              Heb altijd geweldige noten van dat einde...;)

              Comment

              Working...
              X