Announcement

Collapse
No announcement yet.

Amiga Forever 2014 Plus Edition (van Amiga30 event :)) op USB stick?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Amiga Forever 2014 Plus Edition (van Amiga30 event :)) op USB stick?

    Het lukt me niet om de ISO van Amiga Forever 2014 Plus Edition op een USB bootable te krijgen. De stick boot en na een tijdje stopt ie in AmigaDOS. Zou normaal gezien naar workbench moeten gaan maar doet ie dus niet.

    Ik zag een melding voorbij vliegen á la Volume is write protected error. Zou normaal toch niets moeten uitmaken ivm origineel is toch DVD... Ik ben geen Knoppix Linux man vandaar deze vraag :)

    Elke tip welkom.

    Welke tool hebben jullie gebruikt om de ISO naar USB te krijgen?

    HAWKEYE

    #2
    Ik zou je graag helpen maar ik bedenk me dat ik geen Amiga Forever heb ontvangen. :-)
    [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

    Comment


      #3
      Je hebt een ISO naar een USB gezet - kun je (in MacOS of Windows) wel nog naar het de USB stick toe schrijven?
      It's a wonder tall trees ain't layin' down

      Comment


        #4
        Originally posted by Infant View Post
        Je hebt een ISO naar een USB gezet - kun je (in MacOS of Windows) wel nog naar het de USB stick toe schrijven?
        Jeps, is gewoon FAT32...

        Wie heeft het hier gedaan en met welke tool?

        Comment


          #5
          Originally posted by HAWKEYE View Post
          … en met welke tool?
          Ik heb de Amiga Forever ISO nooit naar USB gezet maar ik zou eens — vooropgesteld dat je wel in de CLI van Knoppix zit — in het Linux commando dd duiken. Ik gebruik het altijd om images veilig te stellen van (nog net niet overleden) Amiga harddisks.
          Last edited by Ikilledher; 20-10-2015, 22:56.
          [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

          Comment


            #6
            Originally posted by HAWKEYE View Post

            Jeps, is gewoon FAT32...

            Wie heeft het hier gedaan en met welke tool?
            Ik niet, ben ik bang. Maar kan me zo voorstellen dat er ergens een setting verkeerd staat (wellicht veroorzaakt omdat het origineel een ISO/read only CD Rom image is) waardoor je niet naar de VHD's kunt schrijven.

            Mike Battilana wil je ongetwijfeld verder helpen.
            It's a wonder tall trees ain't layin' down

            Comment


              #7
              Originally posted by Ikilledher View Post

              Ik heb de Amiga Forever ISO nooit naar USB gezet maar ik zou eens — vooropgesteld dat je wel in de CLI van Knoppix zit — in het Linux commando dd duiken. Ik gebruik het altijd om images veilig te stellen van (nog net niet overleden) Amiga harddisks.
              Linux kerel naar gekeken die ik ken.... niets vreemds mee, maar zoals ik ook opmerkte (en Infant ook) is er misschien iets mis qua CDFS of ander volume of zo.

              Ik heb een ticket aangemaakt bij Cloanto.... wie weet.

              Comment


                #8
                Is het inmiddels gelukt, HAWKEYE? :.-)

                Click image for larger version

Name:	shooting-computer.jpg
Views:	77
Size:	39.1 KB
ID:	1739
                [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

                Comment


                  #9
                  Nog steeds niet zelfs met de nieuwe versies.

                  Comment


                    #10
                    Originally posted by HAWKEYE View Post
                    Nog steeds niet zelfs met de nieuwe versies.
                    Heb je Cloanto al eens gevraagd ?

                    Ik gebruik zelf Rufus: https://rufus.ie/
                    Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

                    Comment

                    Working...
                    X