Announcement

Collapse
No announcement yet.

GVP Impact A2000-HC+8 Series laten werken zonder geheugen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    GVP Impact A2000-HC+8 Series laten werken zonder geheugen

    Cafégangers,
    Ik hoop dat jullie nog nugter genoeg zijn om me hiermee te helpen.

    Ik probeer een GVP Impact A2000-HC+8 Series II te laten werken zonder geheugen op die gvp uitbreiding.
    Maar hoewel ik de jumpers goed configureer, boot de Amiga niet zonder dat er geheugen in zit.
    De diskdrive klikt één keer, en daarna gaat hij eindeloos booten.

    Met 2 of 4 mb (en juiste jumpers) doet hij het prima.
    Maar jumpers geconfigureerd als 0 mb, en géén simms doet hij dus niets.

    Vreemd, want in de handleiding staat dus wel hoe je de jumpers moet zetten voor 0 mb...
    Het gaat om een 1mb chipmem amiga.

    Iemand een idee?

    #2
    Zonder fastram gaat dat echt niet werken, zelfs een kale WB2.1 zou nog geen eens is starten, de optie is er puur om je gebruik te laten maken van een andere ram kaart die eventueel sneller is, maar je zal minimaal 1mb fast ram moeten hebben om met die GVP te starten.
    Als je trouwens wel geheugen hebt, waarom probeer je uberhaupt te starten zonder fastram ?

    Comment


      #3
      Buzzfuzz Bedankt voor je antwoord.

      Maar ook samen met een andere (Rossmöller) fastram-kaart erbij doet ie het niet: guru 3: layers library?

      Amiga met alleen die Fastram-kaart komt wel tot KS scherm.
      Zou het aan KS 3.1 kunnen liggen?
      Zal het gaan testen.

      Comment


        #4
        Heel suf, maar heb je al geprobeerd met een simm erin en de jumpers op 0Mb? Niet wat je wilt (tenminste, beetje zonde om een simm erin te stoppen zonder hem te gebruiken), maar is wel het proberen wellicht waard.
        [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

        Comment


          #5
          Misschien dat de kaart DMA wil doen naar het 16bits fast ram, als je dat uitschakeld wil hij misschien niet goed werken. Controleer met ExpertPrep even of de buffers van de partities naar fast of chip mem wijzen, en zonodig aanpassen.
          Als dat het niet is zou het ook iets kunnen zijn van kick 3.1, die heb ik nooit gebruikt met een HC zonder fastram.

          (dat fast ram is vanwege die DMA trouwens wel enorm aan te raden trouwens, ik zou het niet zo maar verwijderen/uitschakelen)

          Comment


            #6
            Ik heb de handleiding even vlug doorgelezen ook, in de handleiding staat dat je het masker in de mountlist moet aanpassen als je alleen CHIPRAM gebruikt, zie http://amiga.resource.cx/manual/Impact2000_SeriesII.pdf kopje Memory Requirements op pagina 30. Wellicht kan je dat proberen ;)

            Comment


              #7
              Dat is een Rossmöller Handshake: 2061 http://amiga.resource.cx/manual/A8MB-2000.pdf lees maar eens even

              Comment


                #8
                Dank aan alle mensen die meegedacht hebben!

                Complimenten voor Tahoe, hij had de gouden tip om de GVP zonder FAST mem te laten werken: Buffers moeten ingesteld worden op Chipmem.

                KS 3.1 & WB 2.04.
                Helaas had ik geen SysInfo in de buurt om te kijken hoeveel langzamer hij is zonder Fastmem.
                Probeer ik binnenkort en dan laat ik het jullie weten.
                Last edited by PMS; 23-08-2016, 10:56.

                Comment


                  #9
                  Zoals beloofd nog een Sysinfo schermpje van de GVP zonder Fastmem.
                  Scheelt behoorlijk als alles in chipmem draait. (718 dhrystones met 2mb Fastmem op GVP)
                  Click image for larger version

Name:	a2000-gvp-onlychip.jpg
Views:	89
Size:	149.1 KB
ID:	7850

                  Comment

                  Working...
                  X