Ik heb twee externe drives waarvan ik het idee heb dat ze wel eens een schoonmaakbeurt kunnen gebruiken. Ze geven namelijk beide leesfouten en schrijffouten aan terwijl DF0 geen problemen heeft (met dezelfde floppy). DF0 is een aangepaste drive van Amigastore en is dus nog relatief nieuw en weinig gebruikt. De andere externe drives zijn ongetwijfeld ouder, maar werken mechanisch nog wel prima. Ze zijn gewoon vuil.
Hoe kan ik die drives het beste schoonmaken? Weet iemand ook eventueel schoonmaak kitjes? Of moet je die drives echt open maken en dan voorzichtig met een *niet* katoenen doekje de koppen reinigen met een vorm van alcohol? Indien dat laatste, welke materiaal is het beste geschikt en wat is de naam van dit type alcohol om dit te doen?
Hoe kan ik die drives het beste schoonmaken? Weet iemand ook eventueel schoonmaak kitjes? Of moet je die drives echt open maken en dan voorzichtig met een *niet* katoenen doekje de koppen reinigen met een vorm van alcohol? Indien dat laatste, welke materiaal is het beste geschikt en wat is de naam van dit type alcohol om dit te doen?
Comment