Announcement

Collapse
No announcement yet.

interne gotek in A1200 inbouwen, krijg hem niet aan de praat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    interne gotek in A1200 inbouwen, krijg hem niet aan de praat

    Goedemiddag,

    de int. gotek in mijn A500 werkt prima, dus ipv floppydrive. Dat zou toch ook moeten werken in mijn A1200 ?

    Floppy werkt perfect, maar als ik dan de gotek erin zet ipv de floppy, gebeurd er niks. Alleen het rode ledje brandt en op het oled schermpje wordt o.a . "autoboot" aangegeven, dus goed zou je zegge. OP het scherm staat o.a. "3.00 ROM 39.106" en hij blijft om diskette vragen.

    Maar wat doe ik toch fout?

    Gr. wbeetje

    #2
    Ik heb dat ook gehad met mijn gotek drive en toen ik de laatste versie van flashfloppy erin zette was het probleem over.
    misschien dat er een oudere versie op die van jou zit, kan je me vertellen welke jij hebt?

    Comment


      #3
      Originally posted by magiceye View Post
      ik heb dat ook gehad met mijn gotek drive en toen ik de laatste versie van flashfloppy erin zette was het probleem over.
      Misschien dat er een oudere versie op die van jou zit, kan je me vertellen welke jij hebt?
      v 3.29

      Comment


        #4
        Bij mij staat er versie 3.34 in nu ik weet helaas niet meer precies met welke versie het bij mij fout ging, maar nu met deze versie heb ik geen probleem meer.
        Probeer versie 3.34 eens en kijk of het dan opgelost is
        via deze link kom je gelijk bij de download pagina ( ik heb ook versie 4.?? Geprobeerd maar dat zijn beta's)
        https://github.com/keirf/FlashFloppy/wiki/Downloads
        Last edited by Magiceye; 24-11-2022, 20:59.

        Comment


          #5
          oké, bedankt Magiceye, maar hoe kan ik hem updaten?

          Comment


          • Magiceye
            Magiceye commented
            Editing a comment
            Is het al gelukt om de gotek te updaten?
            en zoja heeft dit het probleem opgelost?

          #6
          Oke,
          volgens mij staat het er ook bij vermeld maar wat je doet is :
          je zet de 2 updatefiles in de root van een usb stick (ja het zijn er nu 2 omdat er wegens het chip tekort 2 versies zijn van de gotek)
          dan start je de gotek op met beide knoppen ingedrukt en hij vindt vanzelf de juiste updatefile.
          mocht het niet lukken op deze manier dan kan je hier de uitleg vinden

          klik hier

          Comment


            #7
            wbeetje welke moederbord revisie / versie is jouw A1200?
            Ik geloof namelijk dat bij de Escom versie een extra draadje gesoldeerd moet worden aan pin 34....moet ik even opzoeken is alweer enkele jaren geleden....
            => Commodore A600HD/40 <=
            3D Amiga Gotek frames: http://www.thingiverse.com/_CrazyBob_/designs

            Comment


            • wbeetje
              wbeetje commented
              Editing a comment
              ja inderdaad, het was een Escom model. Gelukt nu. Bedankt
          Working...
          X