Announcement

Collapse
No announcement yet.

Condensators Amiga

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Nou,.. ik heb niet hele goede spulletjes om de recap te doen. Maar aangezien de 1e Amiga direct 100% goed werkte heb ik de 2e ook beetgepakt. Die deed het na de recap ook, maar met het probleem dat zich nu voordoet. Omdat ik met meten een slechte verbinding tegenkwam moest ik de through-hole condensator voor een 2e keer weghalen. Ik kon er niet bij, het was precies die kleine die daar tegenaan zit. De gaatjes van de through hole zijn nu verstopt met oud soldeer, vandaar dat ik nu met draadjes de condensator wil monteren. Maar nog geen resultaat helaas...

    ik leg de Amiga nu maar even aan de kant en ga gewoon lekker met de werkende Amiga aan de slag. Ik kan er toch maar 1 tegelijk gebruiken. En toch houd het je bezig.

    Comment


      #32
      Die gaatjes kan je met een soldeerzuiger (kost maar een paar euros) makkelijk leeg zuigen. Desnoods verwarmen en dan krachtig blazen…

      Comment


        #33
        Die vlieger gaat bij mij niet op.
        Nieuw soldeer, tinzuiger, blazen, flux, soldeerkoperdraad, naaldje. Zelfs een verwamde tinzuiger, nix helpt. Ik krijg de gaatjes gewoon niet open. Kan alleen maar groffer geweld bedenken maar dat zal niet veel goed doen ben ik bang.

        Frustrerend.

        Comment


          #34
          Je kan ook een boortje pakken

          Comment


            #35
            Volg op youtube "NorthRidgeFix" en zie dat hij voor dit soort problemen "low melt solder" gebruikt. Daarna met een wik krijgt hij alles weer schoon. Misschien een tip voor jou om te zien hoe hij dat aanpakt. Zelf werk ik er niet mee maar vindt het wel interessant.

            Comment


              #36
              Het is gelukt, met een naald en flink verwarmen aan de andere kant zijn de gaatjes toch open nu.
              Alleen is de condensator zelf nu ook erg beschadigd, dus eerst weer nieuwe bestellen. Ik leg de amiga maar even in de kast tot die tijd.

              Comment


                #37
                Stapje voor stapje dichter bij je doel… En ondertussen wel wat geleerd.

                Mooi he, zo’n hobby!

                Comment

                Working...
                X