Announcement

Collapse
No announcement yet.

Condensators Amiga

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Onder het moederbord blijkt een soort van bruinig bakpapier te zitten, weet iemand wat dit is? Een goedkope manier van bescherming voor ESD ofzo?

UPDATE: Het blijkt gewoon erg vies te zijn, het normaal transparante plastic laagje is bruin door viezigheid. Maar wel heul erg vies.
    Last edited by HellCoder; 18-01-2023, 09:52.

Comment

De condensatoren zijn eraf gehaald, viel best mee. Nu wachten op de nieuwe.

Comment

• PMS
        PMS commented
        Editing a comment
        Knap dat je dit durft! Ik heb een jaar of 5 geleden bij een Onkyo versterker alle SMD condensatoren vervangen omdat die hoorbare problemen gaven. Maar ik heb het me gemakkelijk gemaakt door die condensatoren te vervangen door NIET smd exemplaren. Maar hij deed het weer prima en dan geeft een eigen reparatie een goed gevoel!

Nu nog wel even het restant aan oude soldeer verwijderen.

Comment

Ja dat klopt, doe ik zodra ik weer wat tijd heb. :-)

Comment

Het is gelukt!, het solderen ging minder makkelijk dan verwacht maar geen schade. Alles werkt nog, geluid, composite video en turbokaart!

Comment

Nu de condensatoren vervangen zijn wordt het tijd voor de volgende stap. Het plastic. Zie onderstaande foto, de gele kleur is duidelijk te zien. Vreemd echter dat het maar deels geel geworden is. Kan ik de rest het beste ook beschouwen als geel en gewoon alles met die retrobright crème insmeren (zodra de zon schijnt) of eerst het gele. Heeft iemand daar ervaring mee?

Comment

Originally posted by HellCoder View Post
              Nu de condensatoren vervangen zijn wordt het tijd voor de volgende stap. Het plastic. Zie onderstaande foto, de gele kleur is duidelijk te zien. Vreemd echter dat het maar deels geel geworden is. Kan ik de rest het beste ook beschouwen als geel en gewoon alles met die retrobright crème insmeren (zodra de zon schijnt) of eerst het gele. Heeft iemand daar ervaring mee?
              Alles insmeren. Vervolgens goed afdekken met huishoudfolie. Zon is niet noodzakelijk. Het gaat wel sneller in de zon, maar hoeft niet.

Wat ook kan, is in een bak met vloeibare waterstofperoxide. Dat heb ik onlangs voor het eerst geprobeerd en vond ik prettiger. Geeft naar mijn idee wat minder kans op marmereffect (hoewel ik ook met creme wel heel mooie resultaten heb behaald). Daarbij gebruikte ik wel de zon.
              * ReAmiga 1200 rev 1.5|3.2 ROM|Transparent A1200.net case|Terriblefire TF1260|128 gb Transcend P-ATA SSD
              * Ultimate64 1.4|Transparent PixelWizard case|ArmSIDs

Comment

Working...
              X