Announcement

Collapse
No announcement yet.

A4000 Toetsenbord

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    A4000 Toetsenbord

    Hallo, ik zit met een keyboard probleem van mijn kersverse A4000. De onderste rij letters en de spatiebalk werken niet. De reset werkt weer wel. Is dit iets in de schakeling (printje) op het keyboard? Ik heb hem al los gehad om de membrane schoon te maken, heeft niet geholpen :) ZIjn deze membrane's nog wel te krijgen trouwens?

    #2
    Joshua5 weet hier wellicht wel raad mee.. bij de 1200 is dat een membraan dingetje.

    Comment


      #3
      Die membranen zijn idd nieuw te verkrijgen. Kijk ook maar eens bij Amigastore.eu

      Comment


        #4
        Het ligt inderdaad aan het keyboard, ik heb van de A2000 het keyboard gebruikt en dan werken alle toetsen. Ik zie inderdaad voor 30,00 membrane's nieuw dus dat is het proberen zeker waard. Evenals de 3660 kaart die ik zie staan daar. Iemand ervaring met deze 060 cpu kaart? Geen FPU maar toch een behoorlijke snelle Amiga denk ik. Even dank voor de tips!

        Comment


          #5
          Dit is in principe hetzelfde als een A3640 met 040-->060 converter.

          Dit levert idd een zeer snelle A4000 op. Ik heb een A3640 met 060 converter gehad en was er tevreden mee. Het enige nadeel is dat er geen extra geheugen op zit, maar hier zijn ook al weer oplossingen voor. Er bestaat een add-on kaartje die 64MB toevoegd. Even rondsnuffelen op A1k.org, waar ze dit ontwikkeld hebben.

          Anders is een Zorro3 geheugen uitbreiding een goed alternatief, mocht je extra geheugen willen hebben. Het nadeel hiervan is, dat dit geheugen wat langzamer is vergeleken met geheugen op een processor kaart.

          Comment


            #6
            Je kunt eens kijken naar een BFG9060 kaart heeft een 060 socket en 128 MB fastram. Amiga-Digital maakt ze.

            Comment


              #7
              De BFG9060 is echt een heel veel betere kaart dan een 3660, aanrader!

              Comment


                #8
                Ik heb een Amiga 4000 met een 3660 (van John Hertell) met een 50Mhz 060.. daarnaast een Z3 256Mb Board van iComp (Jens Schoenfeld)

                Een BFG9060 zal door het alles in een iets goedkoper zijn en ook sneller (CPU Slot Memory vs. Z3 Memory)...

                Dus als je nu iets moet kiezen.. dan een BFG9060

                Net zoals de vraag videokaart.. koop een ZZ9000 en je het meteen USB en Ethernet erbij..

                Comment


                  #9
                  Helemaal eens Megatron de ZZ9000 heb ik zeker op het oog en is een geweldige kaart natuurlijk. De 060 cpu is inmiddels geregeld ( wel een 3660 maar met full 060 en voor hele nette prijs!) en die haal ik eind volgende week op. Dus dat is klaar. Ik heb stiekem al mijn 2000 in de aanbieding (let op interesse peiling want hij hoeft niet weg) op MP. ≥ Amiga 2000 Special Edition - Marktplaats Hier heb ik oa de vraag naar een ZZ9000 of een andere oplossing.

                  Het toetsenbord gaat binnenkort ook onder handen want daarvoor zal ik toch zo'n membrane bestellen. (alhoewel ik toch daar twijfels bij heb maar goed eerst proberen) Ik denk toch meer met de 1200 en de 4000 te gaan werken vandaar de eventuele verkoop van de 2000. Als iemand hier iets voor de 2000 voelt hetzij met inruil van gevraagde items gaarne even een PMtje sturen.

                  Comment


                    #10
                    Originally posted by Abelientje View Post
                    Ik denk toch meer met de 1200 en de 4000 te gaan werken vandaar de eventuele verkoop van de 2000. Als iemand hier iets voor de 2000 voelt hetzij met inruil van gevraagde items gaarne even een PMtje sturen.
                    Mijn 2000 was tevens ook mijn eerste Amiga, dus vanuit een nostalgisch perspectief zou je zeggen dat ik die NOOIT weg zou doen.. zeker gezien de staat waarin die was. Netjes, geen pisgeel plastic, geen roest, glimmend met een A2630.. en toch heb ik deze verkocht. Is bij iemand uitgekomen (Scandinavie) die er SUPER blij mee is en hem ook gebruikt. En daar zat het hem ook in. Ik gebruikte de Amiga niet. Ik heb een 4000 met alle toeters en bellen en twee Amiga 1200 machines met een WHDload setup. Dat zijn ook naast een Amiga 500 die ik ga voorzien van een nieuwe case en keycaps, de enige Amiga's die ik nog heb.. het waren er meer dan 70.. en nu zijn het er nog maar 4... en dat is wel goed zo ook.

                    Comment


                      #11
                      Mijn eerste Amiga was de 500 :) Dat was echt in de early days van het Amiga gebeuren. Zelf heb ik geen amiga piek van 70 gehad maar wel heel veel in handen gehad door de tijd heen. Enne ik vind dat ook leuk wat pingelen en pangelen alhoewel nu met de vraag prijzen pfff. Anyway nu nog drie Amiga's en ja de 2000 laat ik ook eerst maar hier, ze staat zeker niet in de weg.

                      Ik hoop wel vandaag of morgen de A3660 binnen te krijgen. Ja het is een A3660 geworden na toch even afwegen. Deze kaart heb ik echt voor een billijke prijs, hij heeft dan ook een full 060 (fpu en mmu) Nu laat ik mij door de verkoper vertellen dat er ook een gepached kick rom ervoor nodig is. Is er iemand hier die met deze kaart werkt? Gaat dat niet lukken met 3.0 roms??

                      En wat betreft de libraries moet ik deze toch van een install disk (Cyber Storm oid) kunnen halen? Voor de Libs moest ik op Aminet zijn is mij ook verteld..... maar nog niets kunnen vinden.

                      Ik ga hem toch eerst er inzetten met de 3.0 rom, ben benieuwd :)

                      Comment


                        #12
                        De 3660 kaart crasht bij kickstart 3.0 en 3.1 en hiervoor heb je aangepaste kickstart roms nodig.
                        Met kickstart 3.1.4 en hoger is dat gefixt.

                        Comment


                          #13
                          Ik was er al bang voor amiga1260 Ik zag het op de website van Amigastore. Inmiddels OS3.2 en de 3.2 roms besteld. Wel wat jammer want ik had mij er een beetje op verheugd. Even geduld nog :)

                          Comment


                            #14
                            Cuwabunga!!! Ik heb inmiddels de A3660 binnen gekregen van de week. Ik moest nog wel even wachten op de juiste roms en OS3.2 Maar goed mijn geduld is beloond. De roms geplaatst en de A3660. (en inderdaad 3.0 en 3.1 roms geven een reset loop met de A3660) Wel starten vanaf een 3.1 workbench diskette gaat niet zomaar. Er is een tweede diskette nodig met de icon.library en de workbench.library om de workbench3.1 diskette volledig te laten opstarten. Deze libs had ik in eerst even geleend van OS3.9 maar dat werkte niet.

                            Vervolgens de OS3.2 CD-rom in de laptop en zoeken naar de libs, gevonden :) Deze gekopieerd naar de PC harddisk om vervolgens terug te zetten op een PC formatted diskette. Mbv de A1200 en het mounten van PC0 de libs gekopieerd naar een Amiga diskette. Voila de 3.1 workbench diskette startte volledig op en dus waren mijn HD partities te gebruiken. Maar goed dan moet je nog de CD-rom mounten. Lange weg om een floppy met workbench3.1 en IDEfix te maken maar met wat geduld is dat ook gelukt.

                            Opstaren van de workbench3.1 met IDEfix en vervolgens de CD-rom plaatsen. Het is wel even een andere manier van installeren tov OS3.9 maar gaat verder prima. Na het installatie proces een reboot en daar was OS3.2 Mooie glow icons :) Als laatste wederom de CD-rom installatie gebruiken om de libs voor de 060 kaart te installeren. Uiteindelijk heb je dan een correcte installatie met een A3660 kaart. Beetje anders dan anders maar zeker te doen. En nu: Vroem Vroem :) :)

                            Ik wil even een foto plaatsen van de A4000 met A3660 voor degene die dat leuk vindt........... Komt later even vandaag. Zijn er meer mensen die werken met OS3.2 en hoe wordt dat ervaren? Ziet er erg leuk uit, mooie nieuwe features dus ja even testen haha.


                            Comment

                            Working...
                            X