Announcement

Collapse
No announcement yet.

MMU met een 040 CPU

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    MMU met een 040 CPU

    Goedemorgen. Ik heb mijn A1200 voorzien van een 040 cpu kaart. De 040 cpu is een volledige versie met fpu en mmu. Nu krijg ik de mmu niet aktief althans er wordt niet onder SysInfo benoemd dat hij aan staat. Inmiddels via aminet wat libs gedownload maar zonder succes. Wie kan mij vertellen hoe ik de mmu aktiveer en of het wel zinvol is dit te doen. Ik hoor wel even.

    #2
    Volgens mij gebruikt "classic" AmigaOS geen MMU. Je kunt wel tools als enforcer gebruiken (MuForce is nieuwer geloof ik) om illegal memory access te detecteren, dat gebruikt de MMU. Dus als de MMU het niet zou doen (of je hebt er stiekem toch geen) dan ga je dat daarmee wel ontdekken.

    Comment


      #3
      Dank voor je reactie mousehouse, ik heb MuForce al gevonden op Aminet. Ik zal straks met de A1200 hem binnen halen (scheelt weer overzetten) Uiteraard het gaan proberen, misschien niet direct een toegevoegde waarde maar gewoon leuk omdat het kan. Ik laat mijn bevindingen even weten hier. Eerst ff lunchen met de buurvrouw ;)

      Comment


        #4
        Het werkt! Keurig onder SysInfo MMU (in use) O ja de lunch met buuf was lekker :)

        Comment


          #5
          Originally posted by Abelientje View Post
          Het werkt! Keurig onder SysInfo MMU (in use) O ja de lunch met buuf was lekker :)
          Is er ook een foto van de buurvrouw?
          It's a wonder tall trees ain't layin' down

          Comment

          Working...
          X