Announcement

Collapse
No announcement yet.

Zelfbouw A1200 boot niet - Power led flikkert

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Zelfbouw A1200 boot niet - Power led flikkert

    Na een tijd verzamelen van allerlei onderdelen, was het nu tijd om de boel in elkaar te zetten. Ik liep tegen diverse problemen aan. Ten eerste begon het al met het de Indivision Scandoubler, de bracket voor de DVI output had een schroefgat dat niet overeenkwam met de nieuwe A1200.net case. Uiteindelijk toch met een beetje wricken en wrangen deze toch op z'n plek gekregen. Toen de floppy drive, die wil totaal nergens op z'n plek, en ik vermoed dat het ook eens een originele Amiga floppy drive is. Desondanks passen alle kabels wel. Afijn, toch wou ik de A1200 testen om te zien of deze zou starten. Maar helaas, de powerled begint te knipperen en verder gebeurt er niets. Toen viel me op dat de scandoubler niet echt vast zat, deze nogmaals goed aangedrukt, maar helaas geen soelaas. Toen de scandoubler maar eens verwijderd om te zien of de A1200 dan op normale manier boot. Zelfs zonder de scandoubler nog steeds een knipperend power ledje.

    Ik weet het niet meer. Deze hele build loopt niet bepaald vlekkeloos. Floppy drive past niet, hij heeft wel 1x gepost en de floppy drive ging ook tikken, maar ik kreeg geen beeld via dvi naar de monitor. Waar nu te beginnen? Wie o wie is een goede troubleshooter en zou ik eventueel alles mee naar toe kunnen nemen, uiteraard tegen vergoeding. Ik zie door de bomen het bos niet meer. De A1200 is gerecapped, er zitten 3.1.4 roms op en het bord oogt verder goed (geen accuzuur schade oid).

    #2
    Heb je dit ook op facebook gepost? Daar zag ik ook iets voorbijkomen over een niet passende floppydrive. De floppydrive hoort op zich gewoon prima te passen. Past het niet? Dan is het geen originele. De bracket kun je (laten) 3d-printen, die zit nl niet bij de a1200.net case. Is origineel van metaal overigens.

    En verder? Een troubleshoot met/bij een meer ervaren gebruiker is een goed idee. Wat is je locatie?
    Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

    Comment


      #3
      Originally posted by Snowwie View Post
      Ten eerste begon het al met het de Indivision Scandoubler, de bracket voor de DVI output had een schroefgat dat niet overeenkwam met de nieuwe A1200.net case. Uiteindelijk toch met een beetje wricken en wrangen deze toch op z'n plek gekregen.
      Heb zelf ook last ervan gehad met zowel de Indivision AGA MK2CR en de AGA MK3 vanwege het schroefgat. Er zijn 3D printjes ervoor gemaakt, dan klik je het gewoon erin. Op de achterkant van de A1200NET case. Hoef je het niet eens een schroefje te gebruiken.

      Je klooit altijd met een A1200 en dat vind ik juist het leukste. Ermee experimenteren en hopen, dat het werkt en zo mooi mogelijk de A1200 maken. Je moet een klik horen zodra je de Indivision erop drukt. Doe van tevoren wat 96% alcohol langs de pootjes van de chip.
      Last edited by AMIGA JOHAN; 18-05-2022, 08:50.
      [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
      A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
      [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
      [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
      C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

      [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
      [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
      AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
      [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

      Comment


        #4
        Welke versie van Indivision MK2 heb je en heb je de ROM chips wel de eerste pins overgeslagen?
        Kun je op de forum foto's plaatsen hoe je het aangesloten hebt?

        Comment


          #5
          Het is al volledig opgelost. Ten eerste bleek de floppy drive een A500 drive te zijn. Die past sowieso niet in een A1200. En het moederbord was ook nog eens brak.
          Ik ben naar Marvin geweest, naar Harlingen en daar hebben we alles weer recht weten te breien. Er is een andere floppy drive ingekomen, een ander moederbord, de roms zijn overgezet en de rest van de kast heb ik thuis zelf nog verder afgewerkt.
          OS 3.1.4 geïnstalleerd, wel even weer zoeken hoe bepaalde dingen werken (bv. dat de bekende OS 3.1.4. iconen 'verstopt' op de Storage diskette staan).
          Toch zijn er nog wel een paar kleinigheidjes die me bezig houden:
          - Er zijn maar weinig games die goed willen starten vanaf diskette, een spel dat anders altijd werkte is Pinball Dreams. Die start wel op, maar zodra je een flipperkast selecteert heb je half geluid en de game reageert niet op toetsaanslagen.
          - Cannon Fodder, draaide voorheen ook altijd prima, die komt niet eens tot z'n intro en ik zie al een Software failure.
          - De nieuwe floppy drive die geinstalleerd is, komt van Amigastore. De drive draait zelf zeer relaxt en leest en schrijft disks ook perfect (met bv. ADF blitzer), maar ik vermoedt dat dit misschien een pc floppy drive is geweest omdat de eject button is doorgezaagd en opnieuw is gelijmd om bij de case te pakken. Hebben eventuele aangepaste pc drives misschien toch wat moeite met bepaalde games? Als dat zo is, ga ik toch weer zoeken naar een originele Amiga 1200 drive.
          - Onder OS 3.1.4. krijgt ik geen oudere versie dan Protracker V2.3A draaiende. V.2.3D draait half, maar als je op Sampler klikt verandert half het beeld in sneeuw. Protrackers 3.6.1 van cryptoburners werkt dan weer wel, maar ik vind die oude mooier. Weet iemand een werkende Protracker die lijkt op V2.3D
          - Veel programma's lijken geen iconen te hebben, waar vind je iconen en hoe koppel je deze ook alweer aan een programma?

          WHDLoad moet allemaal nog, maar dat is een heel verhaal op zichzelf, gelukkig heb ik in het verleden een tutorial video gemaakt en staat deze nog op YouTube. :-)

          Comment


            #6
            Vind zelf Workbench 3.1.4.1 wat kaal. Je kan daarbovenop BestClassicWB 1.5 installeren. Heb je gelijk mooiere iconen erop.

            https://www.dropbox.com/s/1hdrm59doy...sicWB.zip?dl=0

            Had zelf op dit forum een topic erover gedaan.
            https://amiga.cafe/forum/main-forum/...-bestclassicwb
            Last edited by AMIGA JOHAN; 22-05-2022, 16:11.
            [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
            A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
            [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
            [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
            C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

            [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
            [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
            AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
            [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

            Comment


              #7
              Originally posted by AMIGA JOHAN View Post
              Vind zelf Workbench 3.1.4.1 wat kaal. Je kan daarbovenop BestClassicWB 1.5 installeren. Heb je gelijk mooiere iconen erop.

              https://www.dropbox.com/s/1hdrm59doy...sicWB.zip?dl=0

              Had zelf op dit forum een topic erover gedaan.
              https://amiga.cafe/forum/main-forum/...-bestclassicwb
              Op de Storage disk van OS 3.1.4 staan de iconen zoals je ze ook ziet als zoekt op OS 3.1.4.

              Stop deze diskette in een drive en type in Shell de volgende commando om ze in beeld te krijgen:
              copy storage3.1.4:glowicons/#? sys: all

              Het één en het ander ziet er nu zo uit, bewust gekozen voor geen wallpaper omdat er geen turbokaart in zit, enkel een 8MB ram uitbreiding.
              Tevens het ledje omgedraaid
              Last edited by Snowwie; 25-05-2022, 18:18.

              Comment


                #8
                Ben je er alweer zat van Patrick?

                https://link.marktplaats.nl/m1848552295

                Comment


                  #9
                  Originally posted by LuzUo View Post
                  Ben je er alweer zat van Patrick?

                  https://link.marktplaats.nl/m1848552295
                  Het systeem werkt nu naar behoren, maar na lang keutelen merk ik gewoon dat ik enigszins uit het Amiga OS systeem gegleden ben. Het is te lang geleden, en het is ook teveel zoekwerk. Iets dat ik te zwaar heb onderschat. Hardware matig het bij elkaar brengen wou nog wel, maar door met het bezig zijn met het OS kom je er weer achter wat de Amiga voor mij vroeger was: "Lades vol met diskettes en dat was het wel." hdd's en Workbench heb ik nooit echt volledig mee gewerkt. Alhoewel ik OS 3.1.4. wel normaal heb kunnen installeren en ook wat tools, loop ik gewoon vast op whdload en igame. Zelfs de door mezelf gemaakte (backup handleiding) video 8 jaar geleden ( https://youtu.be/BgrlGj0yNH8 ) heeft me niet uit de brand kunnen helpen. Ik doorloop alle stappen, maar als ik iGame wil starten krijg ik telkens de melding : "Cannot open Muimaster.library", terwijl die library er wel staat. En het lijkt er tevens op dat iGame ook niet meer officieel bestaat.

                  Bovendien ik heb hier ook een keurig werkende Amiga 500 staan die speelt mijn favoriete spelletjes net zo fijn af.

                  Comment

                  Working...
                  X