Announcement

Collapse
No announcement yet.

pcmcia naar cf kaart adapter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    pcmcia naar cf kaart adapter

    Goede avond, uren lang geprobeerd om het aan de praat te krijgen, maar ik ben helemaal niks op geschoten. Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn lijkt me? Of ik 'denk' gewoon te moeilijk of ik doe iets heel erg fout. Wie kan mij helpen en mij stap voor stap uitleggen hoe ik het werkend kan krijgen. Ik bezit het volgende: Amiga 1200 met Workbench 3.1 erop (sd kaartje aan binnenkant ipv harde schijf) met 8mb fastram. Externe en natuurlijk gewoon een interne floppy drive en dus een pcmcia kaartje (AmigaStore) waar ik een cf kaartje in heb zitten met wat bestanden daarop, Deze bestanden wil ik of op de sd kaart zetten én /of direct op een floppy zetten.

    Ik heb bij de pcmcia een floppy met installatiebestandje gekregen. En wat nu? Ik lees iets over "mounten", maar begrijp er werkelijk niks van. Ten eerste zou ik gewoon net als mijn windowsPC gewoon de bestanden willen bekijken in een soort van "verkenner" wat er op het cf kaartje staat.

    Gr.Wbeetje

    #2
    Goedemorgen,

    Het eerste wat je moet doen is die 8MB vervangen door 4MB. Er zit namelijk een conflict met de PCMCIA interface bij > 4MB geheugen op een geheugen uitbreiding.
    Dit vervalt als er ook een processor op de uitbreidingskaart zit, dan kan je tot 256MB extra geheugen gebruiken. Deze processor moet de 68020 in een A1200 overrulen (dus een co-processor voldoet niet)

    Comment


      #3
      Als het goed is zit er ook een floppy bij de pcmcia kaart, die installeert als het goed is de driver compactflash.device fat95 enz.

      Comment


        #4
        ja bedankt heren, volgens mij is het nu in orde. Ik heb hem nu geïnstalleeerd op mijn A600. Als ik nu een cf kaartje erin stop, dan krijg ik die iig te zien op het scherm. Alleen had ik een erg goedkoop kaartlezertje waarvan de pinnetjes krom zijn, dus kan nu even geen adf-files via mijn pc op het cf kaartje zetten. Maar denk dus dat het goed komt.

        Overigens had ik op dat kaartje een aantal bestanden gezet die vaak gevraagd worden bij installatie van div. Workbenches, Bijv. icon.library bestand en nog een aantal .library bestanden. Dat was eigenlijk vooral mijn idee om die paar bestanden op een diskette te zetten, altijd handig. Maar helaas dus of doe ik ook hier iets mee fout? Iemand nog een idee?

        Gr.wbeetje





        Comment


          #5
          De meest gangbare libraries zitten al op de installatie disks van Workbench. Al het andere wat je nodig zou kunnen hebben kan je later toevoegen. Het enige wat je zou kunnen nodig hebben tijdens opstarten is als je bijvoorbeeld een Blizzard 1260 heb, dan zou je de 68060.library nodig hebben of als je gelijk een CDROM drive wil mounten, dan zou je bijvoorbeeld AmiCDFS erbij moeten starten. Maar je kan elke Amiga met de juiste Workbench starten, maak je daar maar geen zorgen over. Dat zou je zelfs met een Gotek kunnen doen als je een bootselector hebt, of in 2.x / 3.x 2 muisknoppen inhouden tijdens power on of een reset en dan tijdens early boot menu selecteren.

          Haal even weer een kaartlezertje en dan kan je weer verder

          Comment

          Working...
          X