Onlangs heb ik een Terrible Fire 534 gekocht. Naast de TF534 heb ik kickstart 3.1, een 4GB CF-card met Workbench 3.1 en een Amiga 500 512KB/2M + RTC expansion gekocht. Alles heb ik besteld bij Amigastore.eu . Alle nieuwe onderdelen hebben een thuis gevonden in een A500 Rev6 :). De modificatie voor 1MB chipram is uitgevoerd.
Het probleem wat ik ervaar met deze setup is dat bepaalde games die ik opstart via WHDLoad een soort 'clipping' effect hebben. Het is goed zichtbaar bij Yo!Joe! maar treedt ook op bij andere games. Sleep Walker heeft hetzelfde euvel, Cannon Fodder soms ook en met bijv. Fire&Ice 'schiet' de Cool Coyote soms bijna uit beeld om vervolgens weer terug te komen op het vorige punt. Van Jo!You! heb ik een opname gemaakt en op YouTube gezet:
Je ziet het probleem bij 22 sec, 24 sec en 42 sec. Het gekraak in het filmpje hoor ik op de Amiga niet en komt vermoedelijk door mijn budget USB2.0 AV capture device ;).
Wat mij opvalt: 1) het lijkt erop dat als de Amiga koud is het probleem nog niet direct optreedt maar nadat de Amiga een minuut heeft aan gestaan komt het probleem al. Met of zonder kap erop maakt eigenlijk geen verschil. Chips worden ook niet erg warm.
Wat ik geprobeerd heb:
2) WHDLoad 18.6.6128 geïnstalleerd i.p.v. 18.3 . Geen verschil.
3) MMU Library geïnstalleerd. Workbench is aanzienlijk sneller. Problemen met Yo!Joe! zijn identiek.
4) Games zoals Lemmings draaien zonder problemen.
5) SysInfo geeft juiste waardes v.w.b. de snelheid.
6) Yo!Joe! opstarten via diskette (zonder WHDLoad dus): problemen zijn weg.
De opstartopties NOAUTOVEC, NOMMU en NOCACHE met WHDLoad maken geen verschil in dit geval.
Als ik Google met de termen 'clipping' en 'flickering' dan kom ik veel uit op reacties die schrijven over het laden/saven waarbij WHDLoad terugvalt op WorkBench wat het clipping veroorzaakt. Bij mij lijkt het probleem anders te zijn.
Herkent iemand dit probleem? Of heeft iemand nog tips? :)
Het probleem wat ik ervaar met deze setup is dat bepaalde games die ik opstart via WHDLoad een soort 'clipping' effect hebben. Het is goed zichtbaar bij Yo!Joe! maar treedt ook op bij andere games. Sleep Walker heeft hetzelfde euvel, Cannon Fodder soms ook en met bijv. Fire&Ice 'schiet' de Cool Coyote soms bijna uit beeld om vervolgens weer terug te komen op het vorige punt. Van Jo!You! heb ik een opname gemaakt en op YouTube gezet:
Je ziet het probleem bij 22 sec, 24 sec en 42 sec. Het gekraak in het filmpje hoor ik op de Amiga niet en komt vermoedelijk door mijn budget USB2.0 AV capture device ;).
Wat mij opvalt: 1) het lijkt erop dat als de Amiga koud is het probleem nog niet direct optreedt maar nadat de Amiga een minuut heeft aan gestaan komt het probleem al. Met of zonder kap erop maakt eigenlijk geen verschil. Chips worden ook niet erg warm.
Wat ik geprobeerd heb:
2) WHDLoad 18.6.6128 geïnstalleerd i.p.v. 18.3 . Geen verschil.
3) MMU Library geïnstalleerd. Workbench is aanzienlijk sneller. Problemen met Yo!Joe! zijn identiek.
4) Games zoals Lemmings draaien zonder problemen.
5) SysInfo geeft juiste waardes v.w.b. de snelheid.
6) Yo!Joe! opstarten via diskette (zonder WHDLoad dus): problemen zijn weg.
De opstartopties NOAUTOVEC, NOMMU en NOCACHE met WHDLoad maken geen verschil in dit geval.
Als ik Google met de termen 'clipping' en 'flickering' dan kom ik veel uit op reacties die schrijven over het laden/saven waarbij WHDLoad terugvalt op WorkBench wat het clipping veroorzaakt. Bij mij lijkt het probleem anders te zijn.
Herkent iemand dit probleem? Of heeft iemand nog tips? :)
Comment