Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vreemd Gotek/DF1 gedrag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Vreemd Gotek/DF1 gedrag

    En hallo, was ik weer haha. Hele tijd niets meer met Amiga gedaan en natuurlijk alles verkocht :) Maar goed het blijft toch kriebelen..... dus van PRS een A600 gekocht. Harstikke mooi. Ik heb er een Gotek met Oled ingezet en wil eigenlijk een externe DF1 gebruiken om toch ook floppy's te kunnen lezen. Lang verhaal kort: in combinatie Gotek en externe drive DF1 wil de externe diskdrive niet werken. Geen klik klik, geen floppy die leest. (en ja id switch staat goed) Trek ik de Gotek los van de power kabel en floppy kabel.... volia een werkende DF1 diskdrive. Is dit een probleem wat jullie herkennen? Zou het aan de A600 kunnen liggen? Ik heb geen interne diskdrive voor de A600 (nog niet, is onderweg) om de combinatie diskdrive DF0 en externe diskdrive DF1 te proberen. O ja Flash Floppy is firmware 2.16 .... is dat het? Anyway suggesties zijn welkom. Enne geniet van de feestdagen, hoppa!

    #2
    Ik had zelf wat probleempjes met een Externe Gotek (in externe drive behuizing geplaatst) deze starte niet op wanneer ik vanuit het boot menu van mijn A1200 (3.0 rom) deze selecteerde als boot. Soms werd de Gotek niet eens als DF1: gezien. Ik heb toen mijn Gotek geupdated naar versie 3.21 en wordt gezien. Zijn nog wel wat glitches dat ie soms wel en soms niet boot van de Gotek, maar ben een stapje verder. Je kan dus proberen om de firmware te updaten vanaf USB stick. https://github.com/keirf/FlashFloppy...irmware-Update

    Gotek is een leuke oplossing, maar een pain in the butt om lekker aan de praat te krijgen.

    Succes
    Last edited by DdAzZ; 09-12-2020, 00:25.
    [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

    Comment


      #3
      Voorzien van Firmware 3.22 maar nog geen geluk. :(

      Comment


        #4
        Je zou eens kunnen overwegen om het om te draaien. De floppy uit de externe drive intern aansluiten en de gotek extern... Kijken wat hij dan doet.

        Comment


          #5
          Staat jumper op de Gotek op S0?
          Is de Amiga 600 gerecapped?


          Comment


            #6
            PRS ik heb de diskdrive als df0 en de Gotek als df1 en dat werkt wel! Dus het ligt niet aan de Amiga 600 zelf.
            amiga1260 De jumpers staan goed en hij door onze grote held tsb gerecapped.

            Ik laat het zo, gewoon de Gotek intern want ik heb het Oled display netjes in de behuizing gebouwd, rare bug die mij nog niet bekend was. Maar effin weer een leer moment. Even bedankt voor het mee denken :)

            Comment


              #7
              Tja, dan lijkt het op een jumpers setting die verkeerd staat. Maar als jij zegt dat ze goed staan, weet ik het zo ook niet meer.

              Comment


                #8
                Bij mij werkt het ook niet hoor. Maakt niet uit of er een echte floppy drive in de df0 zit of een gotek. Met de df1 op bootselect in het menu van de aca500plus lukt het wel om vanaf een externe floppy drive te booten maar niet vanaf een gotek. Niet met cortex en niet met flash floppy. In cli wordt de gotek wel als df0 gezien, maar booten ho maar. Ik snap het niet. Zou zo leuk zijn als het wel zou werken.

                Comment


                • DdAzZ
                  DdAzZ commented
                  Editing a comment
                  Hier identiek probleem. Heb mijn Gotek op s0 als wel als S1. S0 geeft de meeste boots, waarop S1 geen sjoege geeft en dus niet boot. Ik zou wel eens weten wat er nu fout staat of gaat want als ik YouTube moet geloven zou het allemaal zo moeten werken.

                • Tyball
                  Tyball commented
                  Editing a comment
                  Bij mij werkt het nu consequent met een gotek met cortex firmware. Alleen niet met mijn gotek met flash floppy, maar die doet het ook niet in df0 dus die moet ik eerst maar eens opnieuw proberen te flashen. Eens kijken of ik zo'n adaptertje daarvoor kan bestellen.

                  Misschien toevallig, maar nu doet mijn Amiga laser tank muis het niet meer. Balen. De knoppen nog wel, maar de aanwijzer beweegt niet meer. Weet iemand of je een rood lasertje hoort te zien als je eronder kijkt?
              Working...
              X