Announcement

Collapse
No announcement yet.

Warm-reboot wil niet...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Warm-reboot wil niet...

    Goedemorgen!

    Na toch al wel een heel lange tijd hier mee te worstelen toch maar eens het probleem voorleggen aan de experts hier...

    Ik gebruik naar volle tevredenheid al jaren een A3000T. Machine is prima stabiel en behalve een applicatie die soms de machine onderuit trapt of een fout in een programma wat ik zelf geschreven heb is 'ie ook heerlijk stabiel. Draait OS39 met BB1+2 met geen heel vreemde extensies bij mijn weten.

    Echter... Bij een warme herstart (C+A+A) blijft de machine vrijwel altijd hangen. Uitschakelen en even een tijdje wachten is dan eigenlijk de enige manier om 'm weer goed geboot te krijgen. Ik heb een tijd gedacht dat het iets met warmte te maken zou hebben maar de draait machine perfect stabiel. Ook de uitbreidingen eruit gehaald en in een andere volgorde erin gezet, geen verschil. Daarnaast werkt het eigenlijk meteen al niet meer na opstarten als alle componenten in de machine eigenlijk nog relatief koel zijn. Misschien toch caps?

    Na een warme reboot hoor ik de floppy even, SCSI bussen (intern en op de 060 kaart) gescand worden, het scherm heeft een SYNC maar geen beeld en alles lijkt te stoppen. Uitzetten, tijdje wachten en dan gaat het weer.

    Iemand tips voor dingen om te proberen?

    Thx

    #2
    Soms kan OS 3.9 het probleem geven. Kun je eens proberen wat er gebeurd als je van een Workbench 3.1 partitie of floppy opstart en daarna een reset?
    Last edited by amiga1260; 09-10-2020, 09:19.

    Comment


      #3
      Ben inderdaad maar eens een beetje gaan slopen en heb de HD even vervangen door een HD met een oude 3.9 installatie (waar de vastlopende op doorgegaan is). Daar nu al een paar uur mee aan het smijten maar die wil uiteraard niet stuk...

      Dus dan toch misschien een library of iets die ik een keer ge-update heb die roet in het eten gooit... Beetje speld/hooiberg verhaal...

      Comment


        #4
        Ik heb vaker dat meegemaakt met AmigaOS 3.9 dat het niet goed werkt.

        Wat je kunt doen is even de oude bestanden backuppen en opnieuw AmigaOS 3.9 en de Boing bags er over heen zetten.
        Dan zal het denk ik wel weer goed werken.

        Gelukkig is het maar een software probleem

        Comment


          #5
          Apart... heb met Scout even wat dumps gemaakt van de libraries e.d. op de versie waar rebooten wel gaat, en de versie waar het niet wil.

          exec.library 40.10 - warm reboot werkt...

          exec.library 45.20 - warm reboot werkt niet. Verder geen noemenswaardige verschillen in libs behalve een paar gadget/datatype dingen.

          Eens verder puzzelen...

          Comment

          Working...
          X