Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gotek wil niet starten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Originally posted by PRS View Post
    Hé Snowie,

    Is dit de kabel die je van mij hebt over genomen? Daar zit maar helft van de connector (17 pins) op, en deze moeten aan de even pinnen van de drive/gotek.

    Op de oneven rij zitten vnml ground pins en zal hij dus niet werken..
    Nee, niet die kabel. Ik heb em in een externe 3,5" behuizing geplaatst waar ik de interne 3,5" floppy drive heb vervangen met de Gotek drive.
    Op dit moment zit weet ik het niet meer. Maar de Gotek wou ook niet booten toen ik em enkel op DF0 zette (de bootschakelaar uit), dus ik vermoed een firmware issue.

    Alleen jammer dat AmigaStore niets van zich laat horen. Achteraf had ik beter een voorgeprammeerde USB stick direct er bij moeten bestellen.

    Comment


      #17
      Welke bestanden staan er nog meer op de usb-stick?
      Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

      Comment


        #18
        Er zijn hier denk ik genoeg mensen die hem wel opnieuw voor je willen flashen.

        Comment


          #19
          Originally posted by VosCoBoss View Post
          Welke bestanden staan er nog meer op de usb-stick?
          Dit is de huidige inhoud (copy/paste uit dos prompt):
          24-Dec-96 09:32 PM 901,120 9 Fingers (1993)(Spaceballs)(Disk 2 of 2)[TP1#4].adf
          12-Nov-17 01:57 PM 2,151,424 AUTOBOOT.HFE
          30-Dec-17 10:21 PM 901,120 BD-LetsTwistAgain.adf
          24-Dec-96 11:32 PM 901,120 Great Giana Sisters, The.adf
          12-Nov-17 01:57 PM 40,960 HXCSDFE.CFG
          24-Dec-96 09:32 PM 901,120 Jesus On E's (1992)(LSD)(Disk 1 of 2).adf
          24-Dec-96 09:32 PM 901,120 Jesus On E's (1992)(LSD)(Disk 2 of 2).adf
          30-Mar-14 04:54 PM 901,120 SELECTOR.ADF
          01-Jun-20 11:43 PM 901,120 SELECTORback.ADF
          07-Mar-98 06:49 PM 901,120 State Of The Art.Adf
          28-Sep-19 01:13 PM 901,120 systest.adf
          24-Dec-96 09:32 PM 901,120 9 Fingers (1993)(Spaceballs)(Disk 1 of 2)[TP1#4].adf
          04-Dec-17 05:14 AM 901,120 LSD - The Long Dark Teatime Of The Soul (d).adf
          04-Dec-17 05:14 AM 901,120 LSD - The Long Dark Teatime Of The Soul (c).adf
          04-Dec-17 05:14 AM 901,120 LSD - The Long Dark Teatime Of The Soul (b).adf
          04-Dec-17 05:14 AM 901,120 LSD - The Long Dark Teatime Of The Soul (a).adf
          04-Dec-17 05:54 AM 901,120 Desert - Tekkno Trax.adf
          11-Oct-10 07:00 PM 901,120 Cappella - U Got 2 Let The Music (1994)(-)(Disk 1 of 2)[a].adf
          11-Oct-10 07:00 PM 901,120 Cappella - U Got 2 Let The Music (1994)(-)(Disk 2 of 2)[a].adf
          16-Mar-19 03:09 AM 552,223 Desert_Dream_disk1.dms
          16-Mar-19 03:09 AM 266,741 Desert_Dream_disk2.dms
          16-Mar-19 03:18 AM 450,576 Ray of Hope2.dms
          16-Mar-19 03:21 AM 385,035 Technological-Death.dms
          23 File(s) 19,165,999 bytes
          0 Dir(s) 30,716,559,360 bytes free
          "SELECTOR.ADF" heb ik van tsb , samen met de meeste andere bestanden
          "SELECTORback.ADF" is 'een' selector.adf' die ik voorheen gevonden had op het internet.
          Originally posted by leof View Post
          Er zijn hier denk ik genoeg mensen die hem wel opnieuw voor je willen flashen.
          Is de kans aanwezig dan dat AmigaStore dat ding letterlijk kaal heeft geleverd? Volgens hun website zetten ze er wel 1 van de 2 firmwares op. Kan zo'n firmware brak raken? Door de lange tocht uit Spanje?

          Is misschien het feit dat de bestandsnaam volledig met hoofdletters een issue kan zijn? Ik roep maar wat, want ik ben momenteel erg ontevreden over de reactietijd van AmigaStore. Ze hadden ze het super druk zeiden ze, dan denk ik 'neem dan wat meer personeel aan'.... mja, wie ben ik?

          Ho wacht eens even: Ik zie dit op AmigaStore:
          Click image for larger version  Name:	hxc.jpg Views:	0 Size:	36.2 KB ID:	24758

          En ik zie tussen mijn bestanden dit bestand staan, die heb ik gekregen van @tsb
          12-Nov-17 01:57 PM 40,960 HXCSDFE.CFG

          Kan het zijn dat ik bestanden heb gekregen bestemd voor een HxC Firmware terwijl de FlashFloppy firmware is toegepast?

          Zelfs hier vandaan nog de laatste versie geprobeerd: https://github.com/keirf/FlashFloppy/releases
          niks, nada.

          Is er iemand in het noorden van het land die deze Gotek opnieuw kan flashen, want ik weet niet meer waar het probleem te zoeken.
          Waar ik zo even heen kan rijden? Opsturen is ook weer zo'n gedoe. Alhoewel ik moet tsb nog wel een compliment geven toen hij mijn A1200 destijds netjes gerapped had.
          Last edited by Snowwie; 03-07-2020, 18:56.

          Comment


            #20
            Ja dat zou goed kunnen lijkt me.

            Ik heb even op mijn usb stick gekeken en daar staat niks noppes nada qua config of selector op (behalve IMAGE_A.CFG waarin ie schijnbaar het laatst gebruikte image in opslaat). Toch doet ie het. Ik gebruik FlashFloppy en als ik de beschrijving in de FlashFloppy wiki bekijk lees ik dat ie z'n config na van usb te hebben gelezen in z'n eigen flash schrijft en dus niet meer nodig heeft op de USB stick.

            https://github.com/keirf/FlashFloppy...iguration-File

            Je kunt die in flash opgeslagen config ook weer terug zetten naar factory default door "press the Prev and Next buttons (or Select, or the rotary encoder, if you have them) for three seconds with no USB stick inserted".

            Ik zou beginnen om een USB stick te proberen met 1 enkele ADF .. geen configs/selectors etc
            Last edited by LuzUo; 03-07-2020, 19:12.

            Comment


              #21
              Originally posted by LuzUo View Post
              Ja dat zou goed kunnen lijkt me.

              Ik heb even op mijn usb stick gekeken en daar staat niks noppes nada qua config of selector op (behalve IMAGE_A.CFG waarin ie schijnbaar het laatst gebruikte image in opslaat). Toch doet ie het. Ik gebruik FlashFloppy en als ik de beschrijving in de FlashFloppy wiki bekijk lees ik dat ie z'n config na van usb te hebben gelezen in z'n eigen flash schrijft en dus niet meer nodig heeft op de USB stick.

              https://github.com/keirf/FlashFloppy...iguration-File

              Je kunt die in flash opgeslagen config ook weer terug zetten naar factory default door "press the Prev and Next buttons (or Select, or the rotary encoder, if you have them) for three seconds with no USB stick inserted".

              Ik zou beginnen om een USB stick te proberen met 1 enkele ADF .. geen configs/selectors etc
              Ik heb dat geprobeerd en net als in jouw situatie wordt er een Image_A.cfg aangemaakt. Deze geeft enkel aan welke adf bestanden er op de USB Stick staan. Ik heb twee losse ADF-jes compleet los van elkaar geprobeerd. De Gotek gaat va n F - F naar 000, de bootscreen blijft enkel blank en even daarna komt de normale bootscreen (hand met diskette) weer in beeld. Hij boot gewoon niet.

              Als jij ook een Flash Floppy Gotek gebruikt, zou ik misschien een kopie van jouw 'werkende' image kunnen krijgen, en dan kan ik die eens proberen op mijn USB stick. Gewoon een 1 op 1 kopie om te zien of die start. Er zijn natuurlijk ook andere zaken die misschien een rol kunnen spelen. De bootselector die ik ingebouwd heb, maar werkte prima want toen de mechanische drive er nog in zat kon ik gewoon booten vanaf DF1. Dus daar zit het probleem niet in. Het zou ook mogelijk de externe behuizing kunnen zijn, aangezien deze floppy drive op zichzelf al niet goed werkte. Echter heb ik dezelfde kale drive ook reguliere DF0 getest en ook daar geeft ie geen sjoege.

              Ik ga niet klooien met het flashen zelf, daarvoor heb ik te weinig kennis van zaken. Mocht dit allemaal niet werken dan vraag ik hier iemand of deze de Gotek drive (EXTERN) kan flashen en testen en eventueel een klein usb stickje mee kan doen met een werkende selector (uiteraard tegen betaling).

              Comment


                #22
                Waarom probeer je de kabel niet die je van mij hebt over genomen?

                Daarnaast nog een vraagje: Begrijp ik het goed dat je niet in het Flashfloppy menu komt(disk 000)? Dus het zwarte scherm waar je alle adf-jes ziet die je dan in een slot kan laden?

                Comment


                  #23
                  Originally posted by PRS View Post
                  Waarom probeer je de kabel niet die je van mij hebt over genomen?

                  Daarnaast nog een vraagje: Begrijp ik het goed dat je niet in het Flashfloppy menu komt(disk 000)? Dus het zwarte scherm waar je alle adf-jes ziet die je dan in een slot kan laden?
                  Omdat ik die Gotek in een externe 3,5" behuizing wou bouwen en het principe zou gewoon hetzelfde moeten zijn. Nee, ik heb jouw kabel nog niet getest. En nee, ik kreeg geen zwart scherm met alle adf-jes, hij boot gewoon niet. Zelfs niet met de Selector.adf op de usb stick. En het ligt ook niet aan de USB stick want ik heb 2 verschillende geprobeerd. Het lig ook niet aan DF0, want ik heb em al los gehad en apart op DF0 gezet (de bootselector uit) om te zien of hij daar van wou starten, werkte ook niet. En het feit dat een normale floppy wel wou starten gaf al aan dat er met de selector chip op de even cia chip niets mis is.
                  Last edited by Snowwie; 04-07-2020, 18:14.

                  Comment


                    #24
                    Originally posted by PRS View Post
                    Hé Snowie,

                    Is dit de kabel die je van mij hebt over genomen? Daar zit maar helft van de connector (17 pins) op, en deze moeten aan de even pinnen van de drive/gotek.

                    Op de oneven rij zitten vnml ground pins en zal hij dus niet werken..
                    De Gotek drive heeft geen rij met even pinnen, beide rijen op de IDE poort hebben evenveel pinnen (17).
                    Maar ik probeer ze gewoon allebeide.

                    Update: Triest allemaal, ik begin er zowat depri van te worden. En juist nu reageert AmigaStore niet op mijn verzoek/vraag welke bestanden te gebruiken of eventueel een nieuwe voorgeprogrammeerde USB stick te maken. Die kabel van jou PRS werkt helaas niet. Hoe ik em er ook probeer op te zetten, op elke manier zit er wel iets in de weg. Zie onderstaande foto's. Is het niet de behuizing van de gotek zelf dan is het wel de printplaat van de kabel die de power connector afdekt.





                    Is er hier niemand die relatief in de buurt woont (Groningen) en waar ik de Gotek mee naar toe kan nemen en het ding correct laten flashen/testen? Ik denk namelijk niet dat het aan de externe behuizing ligt, want de floppy drive zelf werkte wel gewoon goed na installatie van de bootselector. Ik kon gewoon booten van DF1 vanaf diskette.
                    Last edited by Snowwie; 06-07-2020, 18:06.

                    Comment


                      #25
                      De Gotek moet de kabel op de bovenste rij aangesloten worden zoals hierboven op het tweede plaatje (waar de voedingskabel te kort is):

                      Click image for larger version

Name:	7F60B9F0-1FAC-4100-8975-EA83817E4D3B.jpeg
Views:	162
Size:	52.5 KB
ID:	24797

                      Comment


                        #26
                        Originally posted by PRS View Post
                        De Gotek moet de kabel op de bovenste rij aangesloten worden zoals hierboven op het tweede plaatje (waar de voedingskabel te kort is):

                        Click image for larger version

Name:	7F60B9F0-1FAC-4100-8975-EA83817E4D3B.jpeg
Views:	162
Size:	52.5 KB
ID:	24797
                        Oke, ik ga eens kijken of ik dat kabeltje kan verlengen. Ik moet echt een keer een fatsoenlijke soldeerbout + acessoires kopen.

                        Mocht dit nu ook geen soelaas bieden, wie woont er in de buurt van van Groningen en kan mij helpen? Ook al moet ik helemaal naar Zwolle of Lelystad rijden dat maakt me niet uit, ik zo graag dat apparaatje werkend hebben.

                        Comment


                          #27
                          Ik denk dat tsb je het best hiermee kan helpen, en ook het redelijk bij jou in de buurt woont. Ik kom uit Amersfoort, en zou je ook wel kunnen helpen, maar dat is wel wat verder fietsen...

                          Je kan ook bij een lokale elektronica winkel even een paar male/female jumper kabeltjes kopen.
                          Click image for larger version

Name:	8FA5A29B-CB6F-467F-AAE8-493381C16007.jpeg
Views:	153
Size:	21.8 KB
ID:	24800
                          Last edited by PRS; 06-07-2020, 20:55.

                          Comment


                            #28
                            Ik denk dat ik inderdaad dan tsb ga vragen of ik even naar hem toe kan gaan, hij heeft ook mijn A1200 destijds gerecapped, een stukje rijden maakt voor mij niet uit. (en zelfs Amersfoort zou geen probleem zijn).
                            Het stroomkabeltje kon overigens NET onderlangs en zodoende kon ik em alsnog aansluiten, maar ook hier hetzelfde effect. De Amiga ziet de Gotek wel, de Gotek ziet ook de USB stick wel maar opstarten ervan, helaas. Ik denk dat dit gewoon een firmware probleem is (en ik heb zelf geen ervaring met het flashen van Goteks).




                            Last edited by Snowwie; 06-07-2020, 21:10.

                            Comment


                              #29
                              Volgens mij moet je hem op 000 zetten

                              Comment


                                #30
                                Originally posted by PRS View Post
                                Volgens mij moet je hem op 000 zetten
                                Dat heb ik al vaak genoeg geprobeerd, maar helaas geen soelaas.

                                Comment

                                Working...
                                X