Announcement

Collapse
No announcement yet.

LCD monitor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Originally posted by Buzzfuzz View Post
    Dell ST2320L of 2420L, die kunnen prima met 15Khz overweg
    Dat is mooi! Zou een optie kunnen zijn... wel jammer dat het breedbeeld-schermen zijn. Ik vind een 4:3 (of eventueel 5:4) scherm wat passender bij retro-computing. Maar goede tip, bedankt!
    Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

    Comment


      #17
      Originally posted by VosCoBoss View Post

      Dat is mooi! Zou een optie kunnen zijn... wel jammer dat het breedbeeld-schermen zijn. Ik vind een 4:3 (of eventueel 5:4) scherm wat passender bij retro-computing. Maar goede tip, bedankt!
      Heb hetzelfde gevoel, dat 5:4 het mooiste is vandaar de BenQ BL702A monitor. Heb niks met Breedbeeld monitors vind het onwerkelijk overkomen. Zit zelf nog vastgeroest met VGA en wil hopelijk overstappen naar DVI. HDMI boeit me niet en hopelijk ga de Indivision AGA MK3 niet, die kant op. Anders moet ik naar een derde Indivision AGA MK2CR zoeken.
      [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
      A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
      [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
      [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
      C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

      [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
      [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
      AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
      [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

      Comment


        #18
        HDMI = DVI-D + geluid

        DVI is niets meer dan een soort stekker waar meerdere signalen over kunnen lopen. Over HDMI loopt exact hetzelfde signaal als over DVI-D...

        DVI types
        Er zijn verschillende types DVI connectors, deze kunt terugvinden in onderstaand overzicht.
        * DVI-D single link (18+1) – alleen digitale signalen
        * DVI-D dual link (24+1) – alleen digitale signalen
        * DVI-A (12+5) – alleen analoge signalen
        * DVI-I single link (18+5) – digitale en analoge signalen
        * DVI-I dual link (24+5) – digitale en analoge signalen

        Single link en Dual link

        Zowel bij de DVI-D als bij de DVI-I connector zijn er zowel Single link als Dual link connectors. Het verschil tussen deze twee is dat de Dual Link hogere refresh rates en resoluties aan kan dan de Single Link. U kunt Dual Link kabels gebruiken i.p.v Single Link kabels, maar sommige merken hebben niet alle openingen in het chassisdeel geopend.

        Een DVI-A connector kan alleen analoge signalen transporteren, de DVI-D connector kan alleen digitale signalen transporten. De DVI-I connector kan zowel analoge als digitale signalen transporteren. Hierdoor kan de DVI-I connector zowel voor DVI-A als DVI-D connectors gebruikt worden. (mits op het chassisdeel alle gaatjes open zijn)

        Comment


          #19
          Originally posted by AMIGA JOHAN View Post

          Heb hetzelfde gevoel, dat 5:4 het mooiste is vandaar de BenQ BL702A monitor. Heb niks met Breedbeeld monitors vind het onwerkelijk overkomen. Zit zelf nog vastgeroest met VGA en wil hopelijk overstappen naar DVI. HDMI boeit me niet en hopelijk ga de Indivision AGA MK3 niet, die kant op. Anders moet ik naar een derde Indivision AGA MK2CR zoeken.
          De Indivision AGA MK3 is vanaf nu beschikbaar voor pre-order!
          Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

          Comment


            #20
            Originally posted by VosCoBoss View Post

            De Indivision AGA MK3 is vanaf nu beschikbaar voor pre-order!
            Zie het, available from 10 Aug 2020.

            Jammer, dat de VGA/DVI niet is verbeterd vanwege de Indivision AGA MK2CR.

            Further, Indivision AGA MK3 supports synchronisation of the output signal with the computer's V-Sync signal, which was not possible with the predecessor models. This allows sliky-smooth animations and perfect scrolling without tearing. These fully synchronised modes may not be compatible with all VGA- or DVI monitors (mainly because they are 50Hz for PAL machines), but 50Hz is standard for all TVs with high-definition digital input.


            [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
            A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
            [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
            [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
            C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

            [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
            [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
            AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
            [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

            Comment


              #21
              Originally posted by AMIGA JOHAN View Post

              Zie het, available from 10 Aug 2020.

              Jammer, dat de VGA/DVI niet is verbeterd vanwege de Indivision AGA MK2CR.

              Further, Indivision AGA MK3 supports synchronisation of the output signal with the computer's V-Sync signal, which was not possible with the predecessor models. This allows sliky-smooth animations and perfect scrolling without tearing. These fully synchronised modes may not be compatible with all VGA- or DVI monitors (mainly because they are 50Hz for PAL machines), but 50Hz is standard for all TVs with high-definition digital input.

              Hoe bedoel je niet verbeterd betreffende VGA/DVI? Het lijkt mij dat er toch een flink aantal verbeteringen in zitten waaronder ondersteuning voor synchronisatie. Ik heb hem in ieder geval in pre-order gezet en ben benieuwd!
              Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

              Comment


                #22
                Originally posted by VosCoBoss View Post



                Hoe bedoel je niet verbeterd betreffende VGA/DVI? Het lijkt mij dat er toch een flink aantal verbeteringen in zitten waaronder ondersteuning voor synchronisatie. Ik heb hem in ieder geval in pre-order gezet en ben benieuwd!
                Ligt eraan of de BenQ BL702A VGA monitor erop reageert. Blijft altijd uitproberen en hopen dat het goed erop werkt. Heb veel last van resolutions veranderingen van de WHDLoad Demos. Dacht, dat met de Indivision AGA MK3 het probleem oplost. Moet toch zoeken naar een 5:4 HDMI monitor om optimaal ervan te genieten van sliky-smooth animations and perfect scrolling without tearing.

                Wacht wel zodra het 10 augustus op voorraad is.
                [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
                A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
                [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
                [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
                C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

                [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
                [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
                AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
                [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

                Comment


                  #23
                  Originally posted by AMIGA JOHAN View Post

                  Ligt eraan of de BenQ BL702A VGA monitor erop reageert. Blijft altijd uitproberen en hopen dat het goed erop werkt. Heb veel last van resolutions veranderingen van de WHDLoad Demos. Dacht, dat met de Indivision AGA MK3 het probleem oplost. Moet toch zoeken naar een 5:4 HDMI monitor om optimaal ervan te genieten van sliky-smooth animations and perfect scrolling without tearing.

                  Wacht wel zodra het 10 augustus op voorraad is.
                  Ik laat je wel weten hoe het werkt zodra ik hem binnen heb. De 19" HP EliteDisplay E190i 5:4 LED LCD monitor staat al in de startblokken!
                  Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

                  Comment


                    #24
                    Originally posted by VosCoBoss View Post

                    Ik laat je wel weten hoe het werkt zodra ik hem binnen heb. De 19" HP EliteDisplay E190i 5:4 LED LCD monitor staat al in de startblokken!
                    Zou je je ervaring misschien hier kunnen delen? Ik ben ook wel benieuwd. Ook naar de nieuwe config-tool want dat vind ik met de Indy MK2 een drama.

                    Comment


                      #25
                      Ik heb gisteren mijn AOC 24G2U binnen van CoolBlue. Vandaag voor de gein mijn CD32 met SX32 gekoppeld via de Commodore VGA adapter en de 15 KHz aansluiting van SX32.
                      Ik heb beeld op mijn monitor. Helaas is het niet helemaal perfect, omdat er nog verticale strepen erin zitten. Bij Interlaced beeld zie je een beetje flickering.

                      Attached Files

                      Comment


                        #26
                        Ik geloof dat de 27" variant ook 15KHz aankan. Paar keer getwijfelds om er eentje te scoren.

                        Comment


                          #27
                          Hmm mooi! jammer van een beetje flicker bij interlaced, zou dat nog te verhelpen zijn? Evenals de verticale strepen, eventueel met een betere kabel? Ik twijfel ook steeds weer om zo'n scherm te kopen en dan de flickerfixer eruit te gooien, maar zolang de flickerfixer toch beter beeld geeft is dat ook wel weer jammer...
                          Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

                          Comment


                            #28
                            De verticale strepen en andere VGA kabel heb ik getest, maar dat gaat niet helpen. Dus je kunt beter bij de Flickerfixter of OSSC blijven.
                            Daarnaast nog mijn ACT MV1200 scandoubler/Flickerfixer getest, maar die geeft net zoveel verticale strepen.
                            Overigens heb ik via S-video adapter gekoppeld aan een Avermedia TVBox W9 en die vervolgens via VGA, dan heb ik ook geen verticale strepen.

                            Comment


                              #29
                              Click image for larger version  Name:	IMG_1434.JPG Views:	0 Size:	1.69 MB ID:	26017 Click image for larger version  Name:	IMG_1432.JPG Views:	0 Size:	527.2 KB ID:	26012 Click image for larger version  Name:	IMG_1435.JPG Views:	0 Size:	537.1 KB ID:	26011 Click image for larger version  Name:	IMG_1443.JPG Views:	0 Size:	1.12 MB ID:	26013 Click image for larger version  Name:	IMG_1442.JPG Views:	0 Size:	888.7 KB ID:	26014

                              ​Er is nog een alternatief voor de Indivision Flickerfixer: D520 van Schubert software: https://d520-converter.de/produkt/d520-converter/

                              Deze is extern en kun je dan elke Amiga aansluiten. Helaas werkt het niet met A1200 REV 2B moederbord en niet met de TF328/TF330 Riser card.

                              Je hebt super strak beeld en geluid wordt van analoog naar digitaal doorgezet naar HDMI.

                              De prijs is 203 Euro inclusief verzenkosten naar Nederland.
                              Attached Files
                              Last edited by amiga1260; 01-11-2020, 08:12.

                              Comment

                              Working...
                              X