Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hoe maak je een USB stick gebruiksklaar voor een Gotek drive?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Hoe maak je een USB stick gebruiksklaar voor een Gotek drive?

    Ik heb eerder een Gotek drive gehad en er moest iets gebeuren met de USB stick voordat je deze kon gebruiken. Hij moest sowieso geformatteerd worden als zijde FAT32 (MBR) en er moest dacht ik een bestandje op gezet worden met de naam "Selector.adf", alleen ik weet niet meer 100% zeker of dit de juiste naam was. Als dat zo is, waar kan ik dit bestand vinden? Ik heb namelijk een Gotek drive besteld bij Amigastore maar ik moet wel weten wat er op de usb stick moet. Ik dacht enkel dat bestand, en voor de rest kun je de stick vullen met adf files. Niet te veel natuurlijk anders duurt het erg lang scrollen naar "Zool 2"...

    Ik checkte net even de PDF file van AmigaStore, volgens hun gegevens heeft de Gotek een "Flashfloppy" firmware.

    Nog een bijkomende vraag, ik heb tevens een DF0/DF1 selector besteld omdat ik de Gotek extern ga plaatsen en met de selector de Amiga laten denken dat de externe Gotek feitelijk DF0 is. Wat gebeurt er als ik die schakelaar over haal, de Amiga DF1 als DF0 ziet, maar er ook nog een DF2 en DF3 aan de behuizing van de Gotek hangen (ik ga namelijk de Gotek in een externe behuizing van een 3.5" drive bouwen), en die twee andere drives (een 3.5" en een 5.25" doorlussen). Worden die nog wel gewoon gezien als zijnde DF2 en DF3?
    Last edited by Snowwie; 02-06-2020, 00:01.

    #2
    De bestanden vind je hier: https://github.com/keirf/FlashFloppy/wiki/Downloads (flashfloppy)

    De instructie hier: https://github.com/keirf/FlashFloppy...atibility-mode

    Kwestie van de genoemde bestanden op de USB-stick zetten en gaan!

    Betreffende de DF0/DF1 vraag, geen idee... laat weten als je het hebt geprobeerd, ik ben er wel benieuwd naar!
    Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

    Comment


      #3
      Originally posted by Snowwie View Post
      Ik heb eerder een Gotek drive gehad en er moest iets gebeuren met de USB stick voordat je deze kon gebruiken. Hij moest sowieso geformatteerd worden als zijde FAT32 (MBR) en er moest dacht ik een bestandje op gezet worden met de naam "Selector.adf", alleen ik weet niet meer 100% zeker of dit de juiste naam was. Als dat zo is, waar kan ik dit bestand vinden? Ik heb namelijk een Gotek drive besteld bij Amigastore maar ik moet wel weten wat er op de usb stick moet. Ik dacht enkel dat bestand, en voor de rest kun je de stick vullen met adf files. Niet te veel natuurlijk anders duurt het erg lang scrollen naar "Zool 2"...

      Ik checkte net even de PDF file van AmigaStore, volgens hun gegevens heeft de Gotek een "Flashfloppy" firmware.

      Nog een bijkomende vraag, ik heb tevens een DF0/DF1 selector besteld omdat ik de Gotek extern ga plaatsen en met de selector de Amiga laten denken dat de externe Gotek feitelijk DF0 is. Wat gebeurt er als ik die schakelaar over haal, de Amiga DF1 als DF0 ziet, maar er ook nog een DF2 en DF3 aan de behuizing van de Gotek hangen (ik ga namelijk de Gotek in een externe behuizing van een 3.5" drive bouwen), en die twee andere drives (een 3.5" en een 5.25" doorlussen). Worden die nog wel gewoon gezien als zijnde DF2 en DF3?
      De DF2 en DF3 blijven onveranderd. Ik zou wel schakelen als je Amiga uitstaat anders is het snel gebeurd met de CIA's.
      Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

      Comment


        #4
        Originally posted by Snowwie View Post
        Ik heb eerder een Gotek drive gehad en er moest iets gebeuren met de USB stick voordat je deze kon gebruiken. Hij moest sowieso geformatteerd worden als zijde FAT32 (MBR) en er moest dacht ik een bestandje op gezet worden met de naam "Selector.adf", alleen ik weet niet meer 100% zeker of dit de juiste naam was. Als dat zo is, waar kan ik dit bestand vinden? Ik heb namelijk een Gotek drive besteld bij Amigastore maar ik moet wel weten wat er op de usb stick moet. Ik dacht enkel dat bestand, en voor de rest kun je de stick vullen met adf files. Niet te veel natuurlijk anders duurt het erg lang scrollen naar "Zool 2"...
        Stuur even pm, dan kan ik je wel voorzien van zip file met de nodig files..

        Comment


          #5
          Originally posted by VosCoBoss View Post
          De bestanden vind je hier: https://github.com/keirf/FlashFloppy/wiki/Downloads (flashfloppy)

          De instructie hier: https://github.com/keirf/FlashFloppy...atibility-mode

          Kwestie van de genoemde bestanden op de USB-stick zetten en gaan!

          Betreffende de DF0/DF1 vraag, geen idee... laat weten als je het hebt geprobeerd, ik ben er wel benieuwd naar!
          De GoTek van AmigaStore is al voorzien van de FlashFloppy firmware, dus deze hoef ik niet opnieuw te 'flashen'. De GoTek drive zelf is gebruiksklaar, het ging mij enkel om wat ik precies op de lege USB stick moest zetten.

          Wat er gebeurt met DF2 en DF3 zal ik dan even aanzien. En nee, absoluut ga ik de schakelaar niet omschakelen terwijl de Amiga aanstaat. Ik laat deze schakelaar gewoon in de trapdoor soort van zitten en de GoTek blijft voornamelijk DF0.

          tsb zie pm :-)
          Last edited by Snowwie; 03-06-2020, 07:50.

          Comment


            #6
            Klopt, je hoeft niet te flashen. Dat zei ik ook niet, maar ik zie nu wel dat mijn vorige reactie onduidelijk kan zijn.

            Wel moet je flashfloppy.zip downloaden, en uit die zip de bestanden die in de tweede link onder “amiga” staan op de USB-stick zetten. Dit dus:


            Amiga

            Copy the following files to the root of your USB drive:

            HxC_Compat_Mode/Amiga/AUTOBOOT.HFE
            HxC_Compat_Mode/HXCSDFE.CFG
            Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

            Comment


              #7
              Originally posted by VosCoBoss View Post
              Klopt, je hoeft niet te flashen. Dat zei ik ook niet, maar ik zie nu wel dat mijn vorige reactie onduidelijk kan zijn.

              Wel moet je flashfloppy.zip downloaden, en uit die zip de bestanden die in de tweede link onder “amiga” staan op de USB-stick zetten. Dit dus:


              Amiga

              Copy the following files to the root of your USB drive:

              HxC_Compat_Mode/Amiga/AUTOBOOT.HFE
              HxC_Compat_Mode/HXCSDFE.CFG
              Dit in combinatie met selector.adf, waarvan ik van tsb het bestand, EN de door jou genoemde bestanden heb ontvangen. Waarvoor dank. :-)
              Ik heb van tsb gelijk de gehele set gekregen, die op de USB stick kan.

              Mooi :-) Ik kan niet wachten totdat het spul gearriveerd is, dan kan ik de 'AmigaBar" gaan maken. Dit zal een uit hout gemaakte 'case'/'stand' zijn die 3 drives zal gaan bevatten, waaronder de GoTek drive. Het geheel zal op pootjes staan zodat de kabels er mooi onder door kunnen en de 20" Samsung LCD monitor kan er op staan. Het is ook de bedoeling deze case/stand in dezelfde beige Amiga 500 kleur te verven. Hieronder een grove schets hoe ik het voor me zie. Rechts de GoTek drive, dan een normale 3.5" drive (DF2) en links een 5.25" drive (DF3). Ze werken allemaal nog naar behoren. Het is alleen nog even zien wat er gebeurt met DF2 en DF3 als ik met de bootselector DF0 en DF1 omdraai.



              Comment

              Working...
              X