Announcement

Collapse
No announcement yet.

Amiga 600 HD cf card inbouwen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Amiga 600 HD cf card inbouwen

    Ik heb een Amiga 600hd waarin een niet aangesloten harddisk zit. Deze wil ik vervangen voor een cf card. De Harddisk heb ik aangesloten evenals de cf card reader. Maar beiden starten niet op. Hij start wel op vanaf df0 echter duurt dit langer dan ik gewend ben op mijn A500 of vroegere A600 zonder hd.
    moet ik de HD of cf card reader eerst installeren Via een diskette o.i.d.? Heeft iemand een idee en kan mij verder op weg helpen?
    write something....

    #2
    Ik denk dat je het beste de Install disk van OS2.05 of OS3.1 (afhankelijk van je Kickstart-versie) kunt gebruiken om de A600 te starten. Dan het programma HDToolBox gebruiken om te kijken of je harddisk of CF wordt herkend. Dan partitioneren en formatteren.
    Of dit ook werkt met beide disks tegelijk aangesloten weet ik niet. Ik denk het eigenlijk niet.
    Filmpje installeren OS op CF:

    Comment


      #3
      Begrijp ik goed dat je nu zowel de HDD als de CF card reader op de IDE poort hebt aangesloten? Of heb je het over een PCMCIA CF card reader. Die laatste kun je (volgens mi) niet als boot HDD gebruiken. Dus HDD eruit. IDE CF card reader in de plaats.

      Het makkelijkst is dan via emulatie (bijv WinUAE) een CF card voor te bereiden en die daarna in je Amiga te stoppen. Hier zijn genoeg filmpjes over te vinden op Youtube. Het bovenstaande filmpje vind ik persoonlijk niet echt duidelijk. Deze heb ik in het verleden vaak gebruikt: https://www.youtube.com/watch?v=Zd42RsKHm5Y

      Comment

      Working...
      X