Announcement

Collapse
No announcement yet.

Amiga 1200 uitbreiden... welke accelerator?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • spud
    replied
    Originally posted by VosCoBoss View Post
    De keycaps liggen in de zon te bakken.
    Dan woon je niet in Nederland... :D Ik heb in heel 2020 nog nauwelijks de zon gezien hier.

    Leave a comment:


  • VosCoBoss
    started a topic Amiga 1200 uitbreiden... welke accelerator?

    Amiga 1200 uitbreiden... welke accelerator?

    Hallo! Ik heb mijn A1200 na het recappen in een mooie transparante case van Amigakit gestopt. De keycaps liggen in de zon te bakken om weer mooi wit te worden. Misschien later nog eens nieuwe keycaps als die ooit op de markt komen, maar da's weer een ander verhaal.

    Waar het me nu om gaat; ik vind het tijd er een accelerator in te stoppen. Ik heb al een A500 met Vampire en dat is op zich leuk. Maar voelt ook een beetje te modern of zo. Ik twijfel nu dus tussen toch ook een V1200 Vampire (heb me al wel ingeschreven) en dan eventueel niet de RTG-mode gebruiken, of een ACA1233n en later eventueel nog eens een Indivision MK3, of misschien een meer klassieke uitbreiding. Voordeel van de Vampire is dat deze makkelijk is te gebruiken, terwijl de ACA1233n me wat meer voor de software-techneuten lijkt. Althans, de WIKI-pagina's van Icomp.de over de ACA1233n komen me vrij complex over qua instellingen e.d. Een klassieke uitbreiding is natuurlijk meer retro, maar heeft misschien ook wel zijn nadelen.

    Wie zou er iets kunnen zeggen over voordelen en nadelen van de verschillende uitbreidings-opties? Het is nu voornamelijk een retro-game bak, maar ik verwacht wel dat ik langzaamaan steeds meer ga ontdekken en er dus ook wel meer mee wil kunnen dan allen whdload-games spelen...
Working...
X