Announcement

Collapse
No announcement yet.

AMIGA 1200 GHOST project

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • AMIGA JOHAN
    replied
    Bij de nieuwe ACA1221LC heb ik nog geen WHDLoad errors tegen gekomen. Bij sommige WHDLoad Games kom ik helaas te kort qua Fastmem. Dan is een 68030 kaart de ideale keuze. De ACA1221LC is meer een upgrade van de ACA1221EC. Qua Demos is de Blizzard meer op zijn plaats, dan de ACA. Qua Games merk ik geen verschil met een Blizzard of een ACA. HDInstalls zoals bij Simon The Sorcerer 2 merk ik wel dat de Blizzard beter is en vloeiden verloopt qua intro.

    Leave a comment:


  • amiga1260
    replied
    Ik gebruik zelf de volgende kaarten Commodore 3630, GVP 1230 I & II, Blizzard 1230 IV en ACA1230, ACA 1232 en ACA1233N voor zowel voor Games en Demos via WHDLoad, maar ze werken allemaal zonder problemen.

    Bij de ACA kaarten heb je kun je in de S:Whdload.prefs de argument NoAutoVec toe voegen, zodat die geen errors veroorzaakt.

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by VosCoBoss View Post

    Wat doet de Blizzard beter met demo's dan de ACA? Welke ACA vergelijk je dan eigenlijk mee? Heeft het misschien te maken met de FPU die wel op de Blizzard zit maar niet op de aCA? Ik vraag dit ook omdat ik nu zelf zowel een ACA1233n als een Blizzard 1230-IV heb, en een beetje twijfel welke ik uiteindelijk ga behouden...
    Vind de Blizzard 1230 IV met de 68882 FPU 50MHz en 128MB 50ns Fastmem beter. dan de ACA1233n-55. Veel WHDLoad Demos draait sneller, dan de ACA1233n-55 en de Fastmem is ook sneller dan de ACA. Vind de ACA1233n-55 beter passen bij de A500 daar draait het echt perfect qua Games en Demos. Het is wat jezelf beter vind en probeer zoveel mogelijk het beste ervoor te zoeken. Als ik moet kiezen, tussen de Blizzard of de ACA. Dan kies ik altijd de Blizzard en is de ACA een goede 2de keuze. Mooi om te lezen, dat je ook een Blizzard 1230 IV heb.

    Leave a comment:


  • VosCoBoss
    replied
    Originally posted by AMIGA JOHAN View Post
    Hou het origineel met WB3.1/BetterWB 4.3 (8GB CF) met de Blizzard 1230 IV. De Blizzard 1230 IV werkt nog beter, dan de ACA wat betreft WHDLoad Demos. Wil het toch voor de Demo scène houden en zodra de Blizzard 1260 er zit word het echt snel. Marvin zal het ook waarderen, dat de A1200 GHOST case een Blizzard heeft i.p.v een ACA.
    Wat doet de Blizzard beter met demo's dan de ACA? Welke ACA vergelijk je dan eigenlijk mee? Heeft het misschien te maken met de FPU die wel op de Blizzard zit maar niet op de aCA? Ik vraag dit ook omdat ik nu zelf zowel een ACA1233n als een Blizzard 1230-IV heb, en een beetje twijfel welke ik uiteindelijk ga behouden...

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Hou het origineel met WB3.1/BetterWB 4.3 (8GB CF) met de Blizzard 1230 IV. De Blizzard 1230 IV werkt nog beter, dan de ACA wat betreft WHDLoad Demos. Wil het toch voor de Demo scène houden en zodra de Blizzard 1260 er zit word het echt snel. Marvin zal het ook waarderen, dat de A1200 GHOST case een Blizzard heeft i.p.v een ACA.

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Probeer een foto te maken, dat het helemaal oplicht. Is behoorlijk moeilijk een goede foto ervan te maken in het donker.

    Click image for larger version  Name:	F631EABF-8135-4917-98D2-E2F7DC1F2B13.jpeg Views:	0 Size:	272.8 KB ID:	24484 Click image for larger version  Name:	3321762C-4460-49B3-A967-73B1ED8DB402.png Views:	0 Size:	267.6 KB ID:	24485

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by VosCoBoss View Post
    De timing fixes van Ian Stedman heb ik inderdaad al wel eens gezien dat ze bestonden, heb zelf echter alleen de fixes van Jens doorgevoerd: http://wiki.icomp.de/wiki/ACA1233 onder "Possible required board modifications". Maar TSB doet die fixes van Ian dus ook, die zullen dan vast niet voor niets zijn :-) goed om te weten voor als ik toch nog eens issues ondervind!
    Was er nieuwsgierig naar vandaar Martijn even laten weten. Het is logisch, dan wat Jens heeft voorgesteld. Heb gehoord van Erik B waarmee ik vaak emailed, dat het ook bij Escom voorkomt qua time fixing modificatie. Gebruik nu de Rev2B time fixing moederbord in mij A1200 GHOST case. Zit vaak van onderdelen heen en weer de switchen. Wat het beste werkt op welke A1200’s. Vind nog steeds Rev1D.4 moederbord de beste ooit gemaakt. Zoek nog een gerecapped Rev1D.4 moederbord. Weet dat Marcel er 1 heeft, maar die verkoop het als complete set. Vind het jammer, dat hij ermee stopt met zijn hobby en voor de MiST gaat.

    Leave a comment:


  • VosCoBoss
    replied
    De timing fixes van Ian Stedman heb ik inderdaad al wel eens gezien dat ze bestonden, heb zelf echter alleen de fixes van Jens doorgevoerd: http://wiki.icomp.de/wiki/ACA1233 onder "Possible required board modifications". Maar TSB doet die fixes van Ian dus ook, die zullen dan vast niet voor niets zijn :-) goed om te weten voor als ik toch nog eens issues ondervind!

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Click image for larger version

Name:	C5AF91DC-472F-4ECF-ACB9-367E33FBEC15.png
Views:	358
Size:	304.3 KB
ID:	24390 Click image for larger version

Name:	35FD9C30-8757-4EA8-A88A-6F7D3D732DE6.png
Views:	414
Size:	183.9 KB
ID:	24389

    Dit zit op de Rev2B moederbord wat ik normaal niet ziet op een Rev2B.

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by VosCoBoss View Post

    Mooi hoor! Ik heb persoonlijk nog geen problemen kunnen ontdekken met mijn rev 2b. Onlangs nog twee 1200’s verkregen, ook beide met rev 2b. Prima dingen volgens mij!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Heb dankzij Martijn (TSB) wat informatie erover gehad van time fixing met de Rev2B.
    http://www.ianstedman.co.uk/Amiga/am..._mobo_fix.html


    Leave a comment:


  • VosCoBoss
    replied
    Originally posted by AMIGA JOHAN View Post
    De verleiding was te groot en heb de Rev2B moederbord met de time fixing overgezet naar me A1200 GHOST case. Heb ik meer vertrouwen met de 68060 kaarten. Op de 3.1.4 ROM chips na en een nieuwe groene A1200 LED waarop ik wacht. Hopelijk komt de PSU en de ACA1260 van Jens snel uit. Kan ik het eindelijk afsluiten.

    Click image for larger version

Name:	C6030909-B96C-4709-BB4A-E80C8C206DCD.jpeg
Views:	165
Size:	306.4 KB
ID:	24383


    Mooi hoor! Ik heb persoonlijk nog geen problemen kunnen ontdekken met mijn rev 2b. Onlangs nog twee 1200’s verkregen, ook beide met rev 2b. Prima dingen volgens mij!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    De verleiding was te groot en heb de Rev2B moederbord met de time fixing overgezet naar me A1200 GHOST case. Heb ik meer vertrouwen met de 68060 kaarten. Op de 3.1.4 ROM chips na en een nieuwe groene A1200 LED waarop ik wacht. Hopelijk komt de PSU en de ACA1260 van Jens snel uit. Kan ik het eindelijk afsluiten.

    Click image for larger version

Name:	C6030909-B96C-4709-BB4A-E80C8C206DCD.jpeg
Views:	165
Size:	306.4 KB
ID:	24383



    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Als überhaupt een A500 GHOST case uitkomt zal ik het kopen naast de zwarte A500 case waarop we lang opwachten.

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by VosCoBoss View Post
    Heel gaaf! Ben je ook nog voornemens iets met nieuwe keycaps te doen?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Moet wel bijpassende GHOST keycaps ervoor kopen anders is mij project niet geslaagd.


    GHOST Edition:

    ► The Ghost Edition Keycaps are matching to Ghost Edition A1200 Case.
    ► Glowing effect is obtained the same way as on the case, and the final ► Ghost case will be available to display as soon as they're produced.

    Like the Metal Serie, Ghost cases (& keycaps) require longer treatments and those are manufactured later on in the process to assure quality.

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by Stronk View Post
    wil je al laten zien hoe de "glow in the dark" is? Ben ik heeeeel benieuwd naar!
    top project!
    ► Exposure request for 2 hours Glowing effect duration (either):

    - 1x Full day under normal daylight exposure

    - 4 hours exposure under LED light (22 leds bulb)

    ‘Heb het kort uitgeprobeerd, maar kon vaag een foto ervan nemen. Moet een keer langere in het licht houden op een mooie dag.

    Leave a comment:

Working...
X