Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginnersfout

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • amiga1260
    replied
    Heb je bij de Amiga 1200 nog andere uibreidingskaarten zoals een Indivision en turbokaart?

    Leave a comment:


  • rvo
    replied
    die monitor kan toch gewoon PAL aan? hij heeft vast highgfx geselecteerd middels een scriptje of zo?

    Leave a comment:


  • Havoc
    replied
    Nadat hij de files vanuit storage gekopieerd heeft wel. Nu heeft hij 1 pref file. Weinig te testen dan 😂😉

    Leave a comment:


  • rvo
    replied
    je kunt toch gewoon loadwb typen als je zonder startup-sequence boot, en dan de screenmodes testen en opslaan als je er een hebt die werkt?

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Maak een foto, dan kunnen we gauw genoeg zien wat je verkeerd doet of wat eraan mankeert.

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Vind zelf Amiga Test Kit geweldig om alles uitgebreid na te kijken.
    https://github.com/keirf/Amiga-Stuff

    De standaard ScreenMode is PAL High Res. Het beste is om alles overnieuw te installeren met de Workbench diskettes. Je kan alvast kijken wat ik heb uitgespookt met me topic over mij AMIGA 1200 project. Gewoon eerst informatie vinden en we maken allemaal fouten. Je leert van je fouten en er zal wel veel meer gaan worden als je A1200 verder wilt uitbreiden. Het blijft veel uitproberen en blijven hopen dat het werkt. Is je A1200 moederbord trouwens al gerecapt, dat was mij eerst zorg voordat ik aan mij A1200 avontuur wilde beginnen. Gelukkig had ik voorheen al veel gedaan met de AMIGA 500. Dus ik had al een doel voor ogen met mij A1200 project. Zal eerst afvragen wat je überhaupt met je A1200 wilt verwezenlijken en hoeveel je ervoor wilt uitgeven. Met een standaard A1200 kom je niet ver tenzij je het prettig vind met diskettes.

    Leave a comment:


  • Havoc
    replied
    Probeer de bestanden vanuit de storage folder monitors te kopiëren naar de devs/monitors folder en dan even kijken wat er gebeurt.

    Leave a comment:


  • muppets4
    started a topic Beginnersfout

    Beginnersfout

    Beste forumgebruikers,

    Ik ben nieuw hier en nieuw als het gaat om Amiga's. Niet nieuw met retrocomputers, want daar ben ik al heel lang mee aan de slag. Van voor dat het retro was (:

    Ik ontving vandaag een A1200 in de post. Die heb ik aangesloten en gezien dat het werkte. Ik was alleen niet tevreden over het beeld. Op de desktop stond een icoon en bij dubbelklikken kreeg ik allerlei opties. Ik dacht een lagere resolutie te kiezen en bootte het systeem opnieuw op. Geen beeld. Vervolgens heb ik ergens gelezen dat als je via de CLI (rechtermuis inhouden bij booten) de screenmode.prefs file delete, de Amiga weer opstart in de standaard resolutie. Dat heb ik gedaan, maar helaas geen beeld. Wat is mijn setup:

    Philips CM8833 monitor
    RGB kabel naar SCART (ook tulp geprobeerd)

    Het scherm blijft zwart, maar een band verplaatst zich snel van beneden naar boven.

    Dit is mijn straf voor het zonder kennis maar wat doen. Maar toch zou ik graag hulp ontvangen. Ik vermoed dat de resolutie te hoog staat. Op de RGB scart connectie gebeurt er iets op het scherm, op de tulp blijft het helemaal zwart.

    Groet,
    Hans

    edit: in DEVS:monitors/ staan vier files die vandaag aangepast zijn. Dat zijn PAL.info, HighGFX.info, NTSC.info en HighGFX

    edit2: ik heb helaas geen workbench floppies
    Last edited by muppets4; 09-11-2019, 19:38.
Working...
X