Announcement

Collapse
No announcement yet.

Extra audio-uitgang??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Extra audio-uitgang??

    Als ik een nette chickenlips tegenkom kan ik het niet laten deze te kopen... dus weer eentje gekocht, helaas door verkoper in een te kleine doos verstuurd, dus stuque... zucht. Wanneer leer ik nou eens: geen Amiga’s laten versturen (het forumlid waarvan ik eerder een chickenlips kocht als positieve uitzondering, moet gezegd worden).

    Maar goed daar gaat het me eigenlijk niet om. Waarom dan wel:

    Iemand heeft er extra audio-uitgangen aan gesoldeerd. Iemand wel eens dergelijke “creativiteit” gezien? En enig idee waar dit voor kan dienen???

    Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

    #2
    Is de originele stereo audio uitgang defect vanwege zo omleiding.

    De Chicken Lips keyboard blijft prachtig om te zien, blijft spierwit. De bijpassende Revision 3 moederbord vind ik niet zo geweldig.
    [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
    A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
    [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
    [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
    C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

    [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
    [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
    AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
    [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

    Comment


      #3
      Nu dacht ik dat ook, toen ik een chickenlips had met exact dezelfde “uitbreiding”. Maar de audio poorten bleken gewoon te werken. Ik heb het toen gedesoldeerd.

      Uiteindelijk de A500 verkocht in Italië.

      Nu ben ik wel benieuwd waarom deze mod wordt uitgevoerd...

      Comment


        #4
        Originally posted by PRS View Post
        Nu dacht ik dat ook, toen ik een chickenlips had met exact dezelfde “uitbreiding”. Maar de audio poorten bleken gewoon te werken. Ik heb het toen gedesoldeerd.

        Uiteindelijk de A500 verkocht in Italië.

        Nu ben ik wel benieuwd waarom deze mod wordt uitgevoerd...
        Ik heb de audiopoorten nog niet getest, ben benieuwd. Misschien was het gedaan om ander geluid te krijgen of een andere impedantie of zo??? Het is blijkbaar een mod die vaker is gedaan als die van jou het ook had. Bijzonder!
        Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

        Comment


          #5
          Het kunnen ook audio ingangen zijn om bijv. CD muziek te mixen met Amiga muziek.
          Op die manier heb je dan ook 1 set stereo audio bekabeling lopen naar je versterker.

          CD audio wordt bij een A4000 met een vergelijkbaar circuit ook direct op het moederbord toegevoegd.
          => Commodore A600HD/40 <=
          3D Amiga Gotek frames: http://www.thingiverse.com/_CrazyBob_/designs

          Comment


            #6
            VosCoBoss


            Deze modificatie heb ik ook ooit uitgevoerd op mijn ChickenLips amiga.De reden is dat de nieuwere Amiga 500 de mogelijkheid had om meer hoge tonen te krijgen zodat de muziek beter klonk. De originele 500 had die mogelijkheid niet. Je kunt ook op de foto zien dat bij de chinch pluggen op de kast per kanaal een condensator en een weerstand is geplaatst waardoor de hoge tonen door komen.

            Voordeel van deze modificatie is ook dat je dus altijd het beste geluid op je stereo kon aansluiten en de originele aansluiting voor de A520 modulator (want die werd toen nog veel gebruikt) beschikbaar was.

            Het filter op de niewere A500 kun je met een commando aan of uit zetten. Je ziet dan de powerled op halve kracht branden.
            Op het eerste type Amiga ging de powerled helemaal uit. (maar er veranderde niets aan het geluid) Heeft mij ooit een dure reparatie gekost omdat ik een HD interface van Golem demonteerde terwijl de amiga toch nog aan stond...

            Comment


              #7
              Originally posted by PMS View Post
              VosCoBoss


              Deze modificatie heb ik ook ooit uitgevoerd op mijn ChickenLips amiga.De reden is dat de nieuwere Amiga 500 de mogelijkheid had om meer hoge tonen te krijgen zodat de muziek beter klonk. De originele 500 had die mogelijkheid niet. Je kunt ook op de foto zien dat bij de chinch pluggen op de kast per kanaal een condensator en een weerstand is geplaatst waardoor de hoge tonen door komen.

              Voordeel van deze modificatie is ook dat je dus altijd het beste geluid op je stereo kon aansluiten en de originele aansluiting voor de A520 modulator (want die werd toen nog veel gebruikt) beschikbaar was.

              Het filter op de niewere A500 kun je met een commando aan of uit zetten. Je ziet dan de powerled op halve kracht branden.
              Op het eerste type Amiga ging de powerled helemaal uit. (maar er veranderde niets aan het geluid) Heeft mij ooit een dure reparatie gekost omdat ik een HD interface van Golem demonteerde terwijl de amiga toch nog aan stond...
              Ah kijk! Dat klinkt aannemelijk, bedankt voor je uitleg! Dan heeft het nog meerwaarde ook, en ga ik overwegen om het toch te laten zitten. Of opnieuw te solderen gelet op hoe slordig het nu gedaan is...
              Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

              Comment

              Working...
              X