Announcement

Collapse
No announcement yet.

A4000 Mediator met Radeon 9200/9250

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    A4000 Mediator met Radeon 9200/9250



    Wie-o-wie kan mij helpen met mijn Mediator set-up?

    Ik heb een A4000, recentelijk gerecapped door TSB met een Mediator 4000D (5V).

    Ik heb twee Radeon kaarten:
    - één Radeon 9250, 128MB, 5V
    - één Radeon 9200, 128MB, 5V & 3.3V

    Met de mediator drivers en de MM_CD_2.5 update, worden beide kaarten niet herkend in c:pciinfo. Het maakt ook niet uit in welk PCI slot de kaarten gemonteerd zitten, pciinfo rapporteerd dat er geen PCI kaarten geïnstalleerd zijn.

    Als ik nu een andere videokaart (niet eens compatible) in een PCI slot druk, zie ik deze wel in c:pciinfo. De kaart is overigens een nVidia MX 100/200...

    Het lijkt me stug dat beide Radeon kaarten stuk zijn...

    Enig idee wat ik nog kan proberen?

    En, Oh ja... Beide Radeon kaarten werken in een PC (althans tot en met het Windows XP bootscreen.
    Last edited by PRS; 07-07-2019, 22:06. Reason: Added PC test information that both cards are operational

    #2
    De kaarten zijn 3.3V... Dat is de meest simpele verklaring. Zelfde heb ik ook gehad, tot ik mijn Radeon had omgebouwd naar 3.3V deed hij het echt niet, ook al was het een 5V model.

    Comment


      #3
      Wat is het merk Radeon ?

      Ik heb eigenlijk alleen succes met een Sapphire Radeon 9250 of 7000 serie, andere merken kaarten worden wel herkend in c:pciinfo - maar dan doet de Picasso96 driver het simpelweg niet.
      Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

      Comment


        #4
        Volgens mij zijn beide ATI Radeon... Geen andere merk tags.

        Op de hybride (5V & 3.3V) staat:
        ATI Radeon 9200 128M PCI DDR DVI TVO LP

        Op de 5V staat alleen:
        R9250 128MB PCI

        Helaas is mijn Mediator een 5V exemplaar, dus mijn Radeon ombouwen naar 3.3V zal geen effect hebben.

        ‐----------------
        Update: De 5V Radeon lijkt een Club3D te zijn
        De hybride variant lijkt merkloos te zijn.
        Last edited by PRS; 08-07-2019, 17:20.

        Comment


          #5
          Originally posted by Tahoe View Post
          De kaarten zijn 3.3V... Dat is de meest simpele verklaring. Zelfde heb ik ook gehad, tot ik mijn Radeon had omgebouwd naar 3.3V deed hij het echt niet, ook al was het een 5V model.
          Heb je de Radeon zo omgebouwd, met een stepdown controller, dat je hem 3.3V geeft op de corresponderende pinnen?

          Comment


            #6
            Ik heb het op twee manieren gedaan in het verleden:
            Een Tower 4000 met Mediator en ATX voeding heb ik de 3.3V van de voeding naar de PCI poorten gebracht, op die manier was het PCI slot 3.3V compliant. Op die manier werkte elke Radeon kaart die ik er in prikte.
            De tweede manier is met een Voltage Regulator naar 3.3V op de kaart zelf de 3.3V voorziening aanbrengen. (in theorie zou je dat natuurlijk ook kunnen doen op busboard/mediator niveau)

            Comment


              #7
              Ik zat al naar deze te kijken:
              LM1084 3.3 regulator

              En dan direct op de ATi kaart...

              Comment


                #8
                Heb je trouwens ook met de jumpers op het Mediator bridgeboard gestoeid ?

                Mijn ervaringen met de Mediator 4000 zijn ook wisselend: in mijn Elbox Mirage werkte de configuratie altijd, maar sinds ik overgeschakeld ben naar een desktop Mediator niet! Vanmiddag de boel weer eens opgebouwd en alles herkend onder 3.9, totdat ik de Radeon driver terugcopieerde naar devs:monitors vanuit storage, na een dubbelklik liep de machine vast. Maar als ik nu de machine weer aanzet ook geen kaarten meer te zien in de expanion entry in het Amiga bootmenu vreemd genoeg!

                Over het testen in een pc: ik heb vorige maand een Voodoo 3 van iemand gekocht, hij was getest werd gezegd maar zodra de drivers in Windows 7 of de Mediator werden geladen ging het mis, beeld op zwart. Dus wat jij beschrijft, het werkt tot en met het bootscreen.
                Last edited by Benny; 11-07-2019, 16:43.
                Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

                Comment

                Working...
                X