Announcement

Collapse
No announcement yet.

Iemand die een C64 kan repareren?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Iemand die een C64 kan repareren?

    Ok, mijn breadbin C64 blijkt een toetsenbord te hebben waar de spatiebalk op lijkt te blijven hangen... De cursor begint meteen vooruit te verlopen. Het rare er aan is, dat de spatiebalk zelf prima indrukt en niet blijft hangen. Ik zie geen draden los hangen aan de onderkant. Dus is er iemand die C64's kan repareren? Thanx!
    Amiga 1200, IMac MorphOS

    #2
    hoi,

    het lijkt op een cia probleem u1 kan je deze eruit halen of is deze gesoldeerd? gebeurt dit ook als alle joysticks eruit zijn?
    gr
    hans

    Comment


      #3
      Originally posted by Roel007 View Post
      Ok, mijn breadbin C64 blijkt een toetsenbord te hebben waar de spatiebalk op lijkt te blijven hangen... De cursor begint meteen vooruit te verlopen. Het rare er aan is, dat de spatiebalk zelf prima indrukt en niet blijft hangen. Ik zie geen draden los hangen aan de onderkant. Dus is er iemand die C64's kan repareren? Thanx!
      Ik heb een filmpje gezien op internet welke hetzelfde probleem had. Hij had alle verwijderbare chips schoongemaakt en behandeld. Hierdoor deed hij het weer.

      Comment


        #4
        Originally posted by Hansdc View Post
        hoi,

        het lijkt op een cia probleem u1 kan je deze eruit halen of is deze gesoldeerd? gebeurt dit ook als alle joysticks eruit zijn?
        gr
        hans
        Hoi Hans, er zit geeneens een Joystick in. Alle belangrijke chips in dit model lijken op sockets te zitten. Alle chips er uit halen en opnieuw er in stoppen lijkt me wat raar als oplossing daar de rest het gewoon doet......
        Amiga 1200, IMac MorphOS

        Comment


        • Verkoophoek
          Verkoophoek commented
          Editing a comment
          Wissel de twee CIA’s eens om. Als CiA u1 kapot is, dan moet dit het toetsenbord probleem oplossen. Naar de clubdag in Maarssen komen helpt ook. Alleen is die pas de derde zaterdag van juni

        #5
        Originally posted by Verkoophoek View Post
        Wissel de twee CIA’s eens om. Als CiA u1 kapot is, dan moet dit het toetsenbord probleem oplossen. Naar de clubdag in Maarssen komen helpt ook. Alleen is die pas de derde zaterdag van juni
        CIA's omgedraaid. Maakt geen verschil. Ik heb er nu een C64c naast staan. Mocht de breadbin niet gerepareerd kunnen worden, dan kan ik er wel een stereosid van maken. Ik heb al gemerkt dat je nooit genoeg reserve onderdelen voor een C64 kunt hebben.
        Amiga 1200, IMac MorphOS

        Comment


        • Verkoophoek
          Verkoophoek commented
          Editing a comment
          Dan denk ik dat deCia goed is.
          Toetsenborden verwisselen zou mijn volgende stap zijn.

        #6
        Voor de Commodore 64 is het een grote must om veel reserve chips te hebben. Hou het zelf bij de 250425, 250466 en de C64 Reloaded MK2, en later met de Ultimate 64 Elite.
        [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
        A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
        [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
        [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
        C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

        [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
        [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
        AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
        [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

        Comment

        Working...
        X