Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cyberstorm 040 memory kaart hulp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Cyberstorm 040 memory kaart hulp

    Vorige week toevallig het memory board voor mijn Cyberstorm MK1 gevonden. Kom er alleen verder totaal niet uit(geheugen word ook niet getoond in workbench), heb EDO ram gekocht (kringloopje), maar werkt dit uberhaubt met deze geheugen uitbreiding, of is het gewoon te langzaam of niet compatible?

    Dan hebben we nog de jumpers, de settings kan ik wel vinden, maar hoe houd ik het board ten opzichte hiervan, dus met de connector van mij af, of juist naar mij toe? Wie o wie heeft hier ervaring mee? Cheers! Thomas

    #2
    Originally posted by Thomas View Post
    Vorige week toevallig het memory board voor mijn Cyberstorm MK1 gevonden. Kom er alleen verder totaal niet uit(geheugen word ook niet getoond in workbench), heb EDO ram gekocht (kringloopje), maar werkt dit uberhaubt met deze geheugen uitbreiding, of is het gewoon te langzaam of niet compatible?

    Dan hebben we nog de jumpers, de settings kan ik wel vinden, maar hoe houd ik het board ten opzichte hiervan, dus met de connector van mij af, of juist naar mij toe? Wie o wie heeft hier ervaring mee? Cheers! Thomas
    Deze foto van Amiga resource:

    http://amiga.resource.cx/photos/phot...res=hi&lang=en

    Heeft volgens de tabel:

    http://amiga.resource.cx/manual/CS_Mk1.pdf

    een configuratie van 2x32MB ram geheugen.

    dus de connector naar je toe.


    Edo is compatible.
    Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

    Comment


      #3
      Een van de instinkers bij de jumpers van de MKI , zover ik het mij herinner, is dat de jumper volgorde omgekeerd is tegenover hoe het er uitziet in de handleiding. Veel kan je niet misdoen door het omkeren behalve dat het niet werkt. EDO werkt maar je hebt er geen voordeel bij.

      Comment


        #4
        Thanks guys, met omgekeerd, bedoel je dus 180 graden gedraaid? of juist in spiegelbeeld. En ik kan geen jumper over t hoofd hebben gezien om uberhaubt het memoryboard äan" te zetten. Nou we stoeien maar weer verder

        Comment


          #5
          Waar heb je die CS1 geheugen module gekocht?

          Ik heb namelijk in het verleden een CS1 gekocht van iemand zonder geheugen drager erbij te krijgen omdat deze defect zou zijn.


          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

          Comment


            #6
            Originally posted by Rishca View Post
            Waar heb je die CS1 geheugen module gekocht?
            Volgens de verkoper uit Deventer is hij ooit wekend van een MK1 afgehaald, morgen komt er "Amiga" geheugen binnen, dat wordt dan de final test.

            Comment


              #7
              Ik kan eventueel wel een van de twee a4000s Die ik heb met een MKI openvijzen en een foto nemen van de jumpers en de stand tov de accelerator en zeggen over hoeveel ram het gaat. Aan de hand daarvan kan je dan vergelijken met de handleiding en weet je gelijk hoe je het moet bekijken.

              Op die ramkaart zit weinig wat defect kan zijn denk ik. Maar 1jumper verkeerd of een defect of afwijkende ramlat en het loopt verkeerd.

              Comment


                #8
                Zou zeker cool zijn, maar morgen eerst maar eens zien of het andere geheugen wel werkt. (voor wat ik voor nu weet, zijn de settings gebaseerd met de connector naar je toe en moeten de simms met de meeste MB's juist zover mogelijk van de connector af, opvolgend.)

                Comment


                  #9
                  Kan je nog even vertellen over wat je precies bedoelde met ingedraaid?.. heb inmiddels geheugen binnen, maar de kaart werkt nog steeds niet. En als het nog zou lukken met doe foto zou helemaal perfect zijn. Even voor de zekerheid, er zit geen jumper op de Cuberstorm zelf voor het aan/uit schalekeln van de memory expension?

                  Comment


                    #10
                    Originally posted by Thomas View Post

                    Volgens de verkoper uit Deventer is hij ooit wekend van een MK1 afgehaald, morgen komt er "Amiga" geheugen binnen, dat wordt dan de final test.
                    Die CS1 kwam ook uit Deventer.


                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                    Comment


                      #11
                      Originally posted by Thomas View Post
                      Kan je nog even vertellen over wat je precies bedoelde met ingedraaid?.. heb inmiddels geheugen binnen, maar de kaart werkt nog steeds niet. En als het nog zou lukken met doe foto zou helemaal perfect zijn. Even voor de zekerheid, er zit geen jumper op de Cuberstorm zelf voor het aan/uit schalekeln van de memory expension?
                      Je kijkt hier op een 96mb config met twee 32mb stick tegenaan de connector en daarboven 2 latjes van 16mb en de daar bijhorende jumper config. Ook de volgorde van de latjes speelt dus een rol.

                      Click image for larger version

Name:	2019-03-23 17.00.33.jpg
Views:	257
Size:	3.68 MB
ID:	20907Click image for larger version

Name:	2019-03-23 17.00.25.jpg
Views:	242
Size:	4.82 MB
ID:	20908

                      Comment


                        #12
                        Originally posted by Rishca View Post

                        Die CS1 kwam ook uit Deventer.


                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                        Potverdrie, dat zou toch niet...ik krijg m ook op geen enkele manier aan de praat, zelfs de foto's van met uitleg mag niet baten....
                        ofwel: Iemand nog een werkend kaartje liggen?

                        Comment


                          #13
                          IK heb zelf een Cyberstorm Mk1 060 met 128 MB geheuegn en soms moet je de geheugenconnector goed aanduwen, voordat het gaat werken.
                          Heb je al geprobeerd om het geheugen 1 voor 1 te testen?

                          Comment


                            #14
                            amiga1260 volgens mij heb ik alles inmiddels geprobeerd, vroeg mij ook af, word de cyberstorm heel veel sneller met dat geheugen? ... en als iemand en wel werkend memoryboard heeft, hoor ik het graag! evnt te ruil voor 4000 kaarten.

                            Comment


                              #15
                              Ja de kaart wordt veel sneller door het geheugen. Wat voor geheugen kaart zit erbij? Er zijn namelijk twee versies. Een oude zonder en een nieuwe met buffer IC's onder op het board. Als je de oude hebt dan krijg je er niet meer dan 64mb op (anders wordt het instabiel). De nieuwe zou wel gewoon tot 128mb moeten werken. Het type en soort geheugen is ook belangrijk. Niet alles werkt. De foto in deze post is trouwens van de nieuwe versie. Aan een ander mem board komen zal denk ik niet lukken.

                              Comment

                              Working...
                              X