Announcement

Collapse
No announcement yet.

68060/603 PPC Help!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    WarpOS installeren is een fluitje van een cent. BPPCFix install 040 reboot toevoegen als de eerste regel in startup-sequence en daarna ben je klaar. De demo's die met warpOS mee geleverd worden draaien dan prima. De WarpOS installatie zelf verandert verder niets aan je amiga ervaring. Als ik PPC specifieke datatypes installeer dan merk ik het verschil wel, maar verder merk ik er niet veel van.

    PRS
    Ik heb wel een stap terug ontdekt. Mijn BVision kaart is beschadigd. Er zijn twee componentjes van de oppervlakte afgebroken. Een componentje kon ik nog redden, 1 heel klein deeltje is schijnbaar verdwenen zonder dat ik het zag gebeuren.De vraag is, weet jij welke componenten ontbreken en kun jij ze eventueel weer terugzetten?
    Amiga 1200, IMac MorphOS

    Comment


      #17
      Hoi Roel007,

      Ik zou hiervoor even contact opnemen met TSB, hij is de man wat betreft SMD solderingen.
      Ik heb wel de apparatuur, maar nog te weinig ervaring om het aan te durven voor mede Amigans.

      Ik zal binnenkort even kijken welke onderdelen het zijn die je mist.

      Comment


        #18
        Originally posted by rvo View Post

        ik heb zelf een tower conversie en dus 'gewoon' een PC voeding in mijn tower. daar komt een connector uit die direct op mijn moederbord zit. dit levert het systeem (inc ppc) dan voldoende stroom. buiten stroom is koeling belangrijk, zeker met een bvision. en als je een bvision hebt (aanrader!) is de connectie tussen bvision en ppc ook van belang. eens in de zoveel maanden moet ik ze weer even opnieuw vastzetten, daarna is het systeem weer volledig stabiel. dus ja, het is mogelijk :)

        Even ter illustratie (let niet op de rommel) deze archieffoto, waarbij je ziet dat er extra stroom richting floppy power gaat. Omdat er ook een signaalkabel voor de leds uitkomt oogt het wat onoverzichtelijk.

        Click image for larger version

Name:	IMG_3914.JPG
Views:	104
Size:	2.75 MB
ID:	20366
        Als je toch voor de tower gaat, waarom dan niet een Mediator bord en een serie betere componenten zoals ATI en SB kaarten erbij? PPC op 330 MHZ en het lijkt me een redelijk snelle machine :)
        Amiga 1200, IMac MorphOS

        Comment


        • rvo
          rvo commented
          Editing a comment
          omdat ik vooral slechte verhalen hoor over de mediator en liever hardware inschakel die echt ontworpen is voor de amiga, ipv een radeon of iets dergelijks. die 330mhz geloof ik wel, misschien dat ik dat nog wel eens doe hoor, maar ik ga het toch niet merken. zit nauwelijks in OS4.

        #19
        Ik had ooit een mediator-1200 tower maar toen had ik geen versneller kaart, dus alles draaide op de 68020. MP3 afspelen, was onmogelijk omdat de geluidskaart ook afhankelijk was van de processor. Het enige dat me toen mateloos irriteerde was dat ik bij een crash weer een oude monitor op de amiga moest aansluiten omdat er nog geen Indivision was. Voor de rest was het geen probleem, de amiga draaide toen netjes op een voodoo kaart en een soundblaster live 5.1 Full Screen. Ik moet er bij zeggen dat OS4 er toen ook niet was en het vooral de traagheid van het systeem was waardoor ik hem op een gegeven moment heb verkocht.

        Ik zit er nu toch weer over te denken. Ik heb nu een desktop 1200 maar ja, de Indivision AGA mk2 gaat niet samen met de BVision kaart omdat ze letterlijk overlappen. Ik denk dat de CR versie iets kleiner is. Het is dus letterlijk de een of de ander tenzij je dus een tower+mediator+ATI+SB kaart koopt. Dan heb je de bvision niet nodig en kan de AGA MK2 blijven zitten.

        Ook volledig overgaan naar OS4 is een optie (of Morphos 1.4.5) omdat deze volledig automatisch op BVision draaien en daarom minder snel door een gebruikersfout in het oude AGA scherm gedumpt zal worden. 1920x1080 in 24 bits color, met een mediator bord, heeft ook wel wat. Alleen de rekening die daar aan vast zit is ook enorm.... De ATI kaart en de SB kaart zijn niet zo duur, de mediator + tower, kassa..
        Amiga 1200, IMac MorphOS

        Comment


          #20
          Hier heeft iemand een ander idee bedacht om de Indivision en BVission passend te krijgen:


          https://www.a1k.org/forum/showthread.php?t=48918
          Last edited by amiga1260; 12-02-2019, 22:07.

          Comment


            #21
            Originally posted by Roel007 View Post
            Ik zit er nu toch weer over te denken. Ik heb nu een desktop 1200 maar ja, de Indivision AGA mk2 gaat niet samen met de BVision kaart omdat ze letterlijk overlappen. Ik denk dat de CR versie iets kleiner is. Het is dus letterlijk de een of de ander tenzij je dus een tower+mediator+ATI+SB kaart koopt. Dan heb je de bvision niet nodig en kan de AGA MK2 blijven zitten.
            Heb je echt een Indivision nodig als je een BVision gebruikt? Voor WB in ieder geval niet...
            Je kan er ook voor kiezen om een 15kHz compatible monitor te kopen en een Ratte monitor switch die je alleen het native signaal laat switchen met de BVision. Het native signaal heb je toch alleen maar nodig voor games en demos. Ik heb zelf een BenQ 912, maar er zijn ook andere monitoren die strak beeld geven op het native RGB signaal.

            Comment


              #22
              Originally posted by amiga1260 View Post
              Hier heeft iemand een ander idee bedacht om de Indivision en BVission passend te krijgen:


              https://www.a1k.org/forum/showthread.php?t=48918
              Zou je die oplossing ook hier kunnen/willen posten? Niet iedereen heeft een A1k account of wil er een maken

              Comment


                #23
                Hier zijn de plaatjes:
                Attached Files

                Comment


                  #24
                  De Bvision overlapt OOK de indivision 1. Hij zit er echt tegenaan gedrukt. Maar het past wel. Die Ratte switch kan alleen 2 'VGA' signalen switchen toch, van die kleine platte kabeltjes? Of heb je ook een externe variant die werkt met de Amiga 15khz output? Dan zou dat inderdaad een idee kunnen zijn. Maar ik moet zeggen: bvision + indivision + ratte is wel het allermooiste. Ik ben erg blij met die set up.

                  Comment


                    #25
                    Originally posted by rvo View Post
                    De Bvision overlapt OOK de indivision 1. Hij zit er echt tegenaan gedrukt. Maar het past wel. Die Ratte switch kan alleen 2 'VGA' signalen switchen toch, van die kleine platte kabeltjes? Of heb je ook een externe variant die werkt met de Amiga 15khz output? Dan zou dat inderdaad een idee kunnen zijn. Maar ik moet zeggen: bvision + indivision + ratte is wel het allermooiste. Ik ben erg blij met die set up.
                    Omdat die van jou iets kleiner is, zit het er tegenaan. De versie 2, zonder CR, schuift 2 cm onder de BVision kaart. Die kan dan niet meer gebruikt worden.
                    Amiga 1200, IMac MorphOS

                    Comment


                    • rvo
                      rvo commented
                      Editing a comment
                      met tegenaan bedoel ik: er overheen, en er dan tegenaan. hij loopt er wel een stukje overheen. in elk geval de connector en kabel. maar ik geloof dat het de werking van beiden niet in de weg staat.

                    #26
                    Originally posted by rvo View Post
                    De Bvision overlapt OOK de indivision 1. Hij zit er echt tegenaan gedrukt. Maar het past wel. Die Ratte switch kan alleen 2 'VGA' signalen switchen toch, van die kleine platte kabeltjes? Of heb je ook een externe variant die werkt met de Amiga 15khz output? Dan zou dat inderdaad een idee kunnen zijn. Maar ik moet zeggen: bvision + indivision + ratte is wel het allermooiste. Ik ben erg blij met die set up.
                    Je moet idd ook buitenom. Eerst een RGB naar VGA conversie en dan naar binnen om op de Ratte aan te sluiten.

                    Comment


                    • rvo
                      rvo commented
                      Editing a comment
                      duidelijk!

                    #27
                    De dikker stekker van de Indivision zit ergen halverwege de geheugenchip op de BVision kaart. De spullen bovenop elkaar stapelen en aangesloten houden gaat als er voldoende flexibiliteit in zit. Niet het geval bij mij. De indi komt los.

                    De BVision en Indivision maken het een keuze probleem: de amiga zonder RTG is is mwah, mijn WinUAE amiga laat die machine het stof zien en die is 1920x1080. Voor spelletjes heb ik echt OCS en AGA nodig en die gaan niet door de Cybergraphics laag heen. Je kan er daarom spelletjes op spelen of lekker op hobbyen maar zonder externe kabels, fixers en switches niet alle twee.

                    Een tower omzeilt dat dilemma. BVision er uit, ATI er in en klaar. Wat een heerlijk luxe probleem. Eens kijken of iemand zijn/haar mediator plankje voor een leuke prijs kwijt wil.

                    Amiga 1200, IMac MorphOS

                    Comment


                      #28
                      Er is nog een mogelijkheid. Je kunt een OSSC aanschaffen en de Indivision weg doen. Je kunt de Bvision op de OSSC aansluiten en dan heb je maar 1 kabel nog nodig naar de monitor via HDMI. De Amiga sluit je dan via Scart aan.

                      https://www.videogameperfection.com/...rce-converter/
                      Volgens mij als je Indivison zal verkopen, dan kun je bijna deze OSSC kopen.


                      Comment


                      • rvo
                        rvo commented
                        Editing a comment
                        niet gek bedacht

                      #29
                      Originally posted by Roel007 View Post
                      De dikker stekker van de Indivision zit ergen halverwege de geheugenchip op de BVision kaart. De spullen bovenop elkaar stapelen en aangesloten houden gaat als er voldoende flexibiliteit in zit. Niet het geval bij mij. De indi komt los.
                      Ah, ja. dat klopt. ik heb mijn indi vast laten zetten door tsb , dat heeft wel geholpen, nu komt ie nauwelijks meer los. Maar het verschilt wel van bord tot bord.

                      Comment


                        #30
                        Originally posted by rvo View Post

                        Ah, ja. dat klopt. ik heb mijn indi vast laten zetten door tsb , dat heeft wel geholpen, nu komt ie nauwelijks meer los. Maar het verschilt wel van bord tot bord.
                        Het Indivision probleem is op een nogal harde manier opgelost. De BVision kaart is defect. Er lopen grote verticale strepen door het scherm op regelmatige afstanden. Ik heb hem gekocht via ebay en de verkoper had al aangegeven dat de kaart niet getest was voor de verkoop (jaren op stoffige zolder etc) en dat ik mijn geld terug zou krijgen bij Defect. Ik heb hem dat nu gemeld en wacht op een reactie. Bij geen reactie doe ik het via ebay zelf, waarbij ebay dan de communicatie in mag zien.

                        Al met al: terug bij de Indivision. Na veel nadenken realiseerde ik me dat het volledig uitbreiden en ombouwen ook wel onzin is (hobbies zijn meestal niet zinnig). Ik heb een turbo amiga in WinUAE die zelfs de snelste PPC amiga voorbij gaat, ik heb een Mac Mini met MorphOS die ik nooit bekijk. Zelf met een Tower kom ik er niet in de buurt. Waarom zou ik er dan nog een ongebruikte machine bijzetten? Het ging me om de spelletjes. Dus alles er uit: Blizzard 1220/8MB er in, alles op WHDLoad en klaar. Een fluisterstille superspel computer :) Dan kan de lol beginnen en de sleutelen aan de amiga stoppen.

                        Als de Vampire 1200 ooit uitkomt, dan yes. Anders bouw ik in de toekomst wel een Raspberry Pi in.

                        Amiga 1200, IMac MorphOS

                        Comment

                        Working...
                        X