Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat is een Amiga "Chicken Lips"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Wat is een Amiga "Chicken Lips"?

    Ik zie dit wel eens voorbij komen, deze term, maar ik kan zo niet 1,2,3 bepalen wat de betekenis is van "Chicken Lips".

    Ik vermoed wel dat het iets met het toetsenbord te maken heeft icm het commodore logo???? Maar voor de rest???

    #2
    “Chicken Lips” slaat op het Commodore logo op (hele) vroege Amiga 500’s met Kickstart 1.2 en met een rode LED. Zoals hieronder:

    Click image for larger version

Name:	6663E88F-036E-4412-99D7-18F65DB5D1CF.jpeg
Views:	807
Size:	80.9 KB
ID:	20015
    It's a wonder tall trees ain't layin' down

    Comment


      #3
      En/of het toetsenbord. Op de eerste reeks A500s zat een toetsenbord met links een Commodore (Chicken Lips) key ipv Amiga key.

      Comment


        #4
        Originally posted by spud View Post
        En/of het toetsenbord. Op de eerste reeks A500s zat een toetsenbord met links een Commodore (Chicken Lips) key ipv Amiga key.
        Correct! Dat was ik vergeten te vermelden...
        It's a wonder tall trees ain't layin' down

        Comment


          #5
          En het gaat om een toetsenbord met mechanische switches. Ik heb er een en die typt wat fijner dan de latere toetsenborden. Maar niet zo fijn als een modern mechanisch toetsenbord met cherry switches.
          ​​​​​​

          Comment


            #6
            Ik had er een te koop staan op Marktplaats de afgelopen twee dagen.

            Een ander voordeel, is dat het toetsenbord niet vergeeld.
            Er zijn ook nadelen:
            - Heeft hetzelfde “oops” probleem als een Rev.5 mbt de kickstart. Als je er een ander kickstart in wil zetten, moet je eerst wat pinnen omleiden (pin 1, 21 en 31 zo uit mijn hoofd)
            - Er zitten nog wat andere bugs in.
            - Het is een stuk lastiger om de 1 MB chipram modificatie uit te voeren

            Persoonlijk vind ik het de mooiste van de A500s.

            Comment


              #7
              "Chickenlips" en wat ik ook al heb gelezen is "Space Invaders"... nu vind ik die laatste wat ver gezocht.. maar wel creatief...

              Comment


                #8
                En zijn "Chicken LIps" ook meer gewild en/of duurder dan de gemiddelde Amiga 500, of maakt dat niet zoveel uit?

                Comment


                  #9
                  Met space invaders worden de schakelaars van het toetsenbord bedoeld.
                  Niet elke chicken lips Amiga is een echte chicken lips Amiga...
                  De mijne bijvoorbeeld is een revisie 8a moederbord in een bijbehorende behuizing. Tenminste, het label is een nieuwer exemplaar dan het chicken lips label dat in de eerste behuizingen is gestanst. Maar wel met het space invaders toetsenbord. Ligt er dus maar net aan wat de vorige eigenaars ermee hebben gedaan.

                  Comment


                    #10
                    Foto van de “Space invaders” schakelaar:

                    Comment

                    Working...
                    X