Announcement

Collapse
No announcement yet.

Testen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Testen

    Hoi allemaal,

    Bestaat er een programma waarmee ik de gehele Amiga 500 kan testen?doorlichten ?

    Groet,
    Rolf

    #2
    Tahoe doet dat met dit programma:

    Last edited by Infant; 28-09-2018, 17:18.
    It's a wonder tall trees ain't layin' down

    Comment


      #3
      Heb je een God-bakje? Dan kan het ook met deze programma:
      BuzzFuzz Godbakje

      Comment


        #4
        Er bestaan speciale “kickstart” roms, die geen kickstart bevatten maar een diagnose programma (DiagRom).

        Ik kan er wel een branden voor je, mocht je geinteresseerd zijn...

        Comment


          #5
          God-bakje ? Ik heb nog een heel standaard A500tje. rev 5 kickstart 1.2.
          Ik ben net weer begonnen na 30 jaar dus heb hier en daar nog wat opstartproblemen :-)

          ik zal eens kijken of ik die demo ergens heb. (moet nog 7 bakken met diskettes door. (heerlijk als die oude herinneringen)
          Mocht ik niets kunnen vinden, dan hou ik me aanbevolen PRS.

          Comment


            #6
            Originally posted by Alfastorr View Post
            Hoi allemaal,

            Bestaat er een programma waarmee ik de gehele Amiga 500 kan testen?doorlichten ?

            Groet,
            Rolf
            Wat voor problemen ervaar je dan? eventueel beschrijven en/of foto's.. een 500 doet het eigenlijk altijd wel.. alle chips aanduwen en go.. soms de floppy drive stuk (hello GoTek drive) en geheugen expansies met VARTA lekkages.. maar voor de rest is het gewoon hobbelen met de geit.

            Comment


              #7
              Ik heb er thuis 2 staan en 1 gaat helemaal perfect.
              De andere had ik wat problemen met het toetsenbord.
              Waarschijnlijk heb ik dat nog steeds, maar zover kom ik niet meer.
              Bij opstarten krijg ik nu geel beeld en een knipperende power led. Lijkt ook alsof hij steeds opnieuw probeert te starten.

              Comment


                #8
                Geel scherm is je CPU of Expansie.. als er een 512 chip expansie in zit.. dan trek die er maar eens uit en kijk of er een VARTA orgasme heeft plaatsgevonden.. anders even de CPU aanduwen in de socket.. doet vaak wonderen..

                Toetensbord heb ik al eens een los contact gehad op een IC.. dus als je een soldeerbout en tin hebt.. even de contacten nalopen..

                Alternatief is de hulplijn hier..

                Joshua5 als er iets vervangen moet worden en tsb voor reparaties..

                Comment


                  #9
                  Ik ben zo blij met dit forum.. :-)
                  Zal er vanavond eens naar kijken. Zo eerst met de kids op stap.

                  Thx

                  Comment


                    #10
                    Dit is ook een handig test tooltje, maar heb je niet zoveel aan als je Amiga niet eens boot :) SysTest: https://github.com/keirf/Amiga-Stuff

                    PRS Hoeveel vraag je voor zo'n DIagRom? Eentje voor A1200/A3000/A4000? Ik geloof dat je zowel A1200/A3000/A4000 met dezelfde DiagRom set kunt testen toch?

                    Comment


                      #11
                      Originally posted by Alfastorr View Post
                      Ik ben zo blij met dit forum.. :-)
                      Altijd leuk om te lezen!

                      Comment


                        #12
                        Originally posted by spud View Post
                        Dit is ook een handig test tooltje, maar heb je niet zoveel aan als je Amiga niet eens boot :) SysTest: https://github.com/keirf/Amiga-Stuff

                        Dit is een pre test tool

                        PRS Hoeveel vraag je voor zo'n DIagRom? Eentje voor A1200/A3000/A4000? Ik geloof dat je zowel A1200/A3000/A4000 met dezelfde DiagRom set kunt testen toch?
                        Dit is een post test tool als er iets niet werkt.. maar als je niet technische bent onderlegd dan zul je er niet zoveel aan hebben.
                        De DiagROM is echt bedoeld als een Amiga niet wil starten, geen beeld geeft e.d.

                        Je hebt een 16 rom: A500,A600,A2000
                        En een 32 bit versie: A1200, A3000, A4000
                        En een CD32 versie: maar die moet in andere type eprom.

                        Hij zal er waarschijnlijk geld voor vragen denk ik.. :p

                        Comment


                          #13
                          Uitbreiding verwijdert.. En alles doet het weer... Jippie...
                          nou eens kijken wat er aan de hand is met die uitbreiding.
                          Totaal afgeschermd en zo te zien dicht gesoldeerd.

                          Comment


                          • Verkoophoek
                            Verkoophoek commented
                            Editing a comment
                            Varta heeft gelekt en de alkalische (niet zuur) vloeistof heeft de koperbanen aangetast. Misschien is schoonmaken met azijn of citroenzuursap voldoende. Ik ga nu een A2000 behandelen en testen

                          • Megatron
                            Megatron commented
                            Editing a comment
                            Ik kan je precies vertellen wat je gaat aantreffen.....

                            https://www.youtube.com/watch?v=pNtJv51AvIM

                          #14
                          Originally posted by Alfastorr View Post
                          Bestaat er een programma waarmee ik de gehele Amiga 500 kan testen?doorlichten ?
                          Er ligt een Wilcom: Advanced Amiga Analyzer in mijn dungeons. Als dat nog nodig is, kun je dat apparaat gebruiken.

                          Click image for larger version

Name:	amiganalyzer.gif
Views:	80
Size:	162.9 KB
ID:	19092
                          [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

                          Comment


                          #15
                          Originally posted by Ikilledher View Post

                          Er ligt een Wilcom: Advanced Amiga Analyzer in mijn dungeons. Als dat nog nodig is, kun je dat apparaat gebruiken.
                          Dank voor je aanbod, maar ik wacht er nog even mee. Mocht het nodig zijn, dan weet ik waar ik moet zijn

                          Comment

                          Working...
                          X