Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rom selector/switch voor A500, waar te krijgen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Rom selector/switch voor A500, waar te krijgen?

    Hey luitjes,

    Zoals sommige van jullie weten heb ik een mooie Amiga 500 met een HM533 turbo kaart en 4GB SD kaart. Hier heb ik WB 1.3 op geinstalleerd, alleen nu kom ik toch wel echt achter de beperkingen van WB 1.3.

    Het idee:
    - Ik heb een ROM selector/switch nodig en een KS rom 3.0 of 3.1 voor de Amiga 500. De interne SD kaart kan ik in WinUAE dan mooi volstouwen met ADF bestanden en met WHD load de games laden. Tenminste, ik weet niet eens, draait WB 3.0 wel op een A500??? ehhh......of blijf ik dan beperkt tot Workbench 2.0? In ieder geval, weet ik dat WB 2.0 standaard PCmount heeft zodat ik gegevens via diskette kan overzetten.

    Alleen ik zit me de schompes te zoeken naar zo'n switch (met schakelaar). Dat niet alleen, de bestaand rom zit net ONDER de turbo kaart, dus het moet ook nog een switch zijn met een wat kabel er aan. Dus wie heeft suggesties?

    Ik wou namelijk KS 1.3 behouden voor compatibiliteit en bepaalde games gewoon van floppy blijven spelen die anders niet werken op KS 3.0/3.1

    Nu nog even wachten totdat die nieuwe cases op markt komen.

    #2
    Ik heb deze: https://www.vesalia.de/e_a500flash.htm

    Comment


      #3
      Originally posted by Snowwie View Post
      Ik wou namelijk KS 1.3 behouden voor compatibiliteit en bepaalde games gewoon van floppy blijven spelen die anders niet werken op KS 3.0/3.1
      Ik heb hiervoor een "Kick1.3" diskette.

      Die plaats je in de diskdrive en als je dan boot wordt de KS 1.3 geladen. Daarna reboot je Amiga en krijg je het bekende 1.3 startscherm te zien. Dan kun je een floppie plaatsen die KS 1.3 nodig heeft.
      Ik gebruike die zelf denk ik onder KS 2.0, dus ik weet niet zekere of hij het ook in KS 3.0 doet.
      Als je wilt testen kan ik een adf je voor je maken, of wellicht is die al ergens te downloaden.

      Comment


        #4
        Originally posted by PMS View Post
        Ik gebruike die zelf denk ik onder KS 2.0, dus ik weet niet zekere of hij het ook in KS 3.0 doet.
        Als je wilt testen kan ik een adf je voor je maken, of wellicht is die al ergens te downloaden.
        Op CU Amiga coverdisk #52 staat Relokick, die doet hetzelfde (werkt ook op de A1200, dus KS3.0). Daar zal vast ergens een ADF van te vinden zijn..


        Maar anders heeft Joshua5 wellicht nog wel kickstart switches op voorraad..

        Comment


          #5
          Originally posted by McVenco View Post

          Op CU Amiga coverdisk #52 staat Relokick, die doet hetzelfde (werkt ook op de A1200, dus KS3.0). Daar zal vast ergens een ADF van te vinden zijn..


          Maar anders heeft Joshua5 wellicht nog wel kickstart switches op voorraad..
          Ha, dat klopt. Ik weet nog goed dat ik dat magazine kreeg met die coverdisk... Ineens werkte Lotus Esprit Turbo Challenge op mijn A500+, briljant!
          It's a wonder tall trees ain't layin' down

          Comment


            #6
            Het is zeer interessant om te zien dat Amigastore mij dezelfde suggestie suggereerde.

            Gewoon upgraden naar KS 3.1 en dan met Relokick terugzetten naar 1.3 zodat je de games die enkel werken op 1.3 kunt blijven spelen.

            Comment

            Working...
            X